Reorganizaciju
mreže gradskih i najavu reorganizacije županijskih linija predstavili
su predstavnici Autotroleja, pomoćnik direktora Željko Smojver te
rukovoditelj Radne jedinice Poslovi prometa Mladen Radojković.
 
Prema
Smojverovim riječima, reorganizacijom mreže javnog gradskog prijevoza,
linije javnog gradskog prijevoza će se prilagoditi potrebama građana i
zahtjevima za uvođenje javnog prijevoza u gradska područja gdje ga nije
bilo, promjenama u broju i strukturi stanovništva pojedinih gradskih
područja, odnosno otvaranju novih centara u Rijeci, kao što su Centar
Zamet, Bazeni Kantrida i Sveučilišni kampus na Trsatu. Reorganizacijom
se također želi potaknuti što više Riječana na korištenje javnog
gradskog prijevoza.
 
Nova mreža linija sastavljena je nakon
pomne analize podataka dobivenih brojanjem putnika na svakoj liniji,
provedenim tijekom rujna i listopada, kao i obradom zahtjeva mjesnih
odbora i građana te analizom postojeće mreže i voznog reda. Prijedlog
je izrađen u skladu s Generalnim urbanističkim planom Grada Rijeke i
prometno-tehnološkim uvjetima na prometnicama.
 
Nova mreža
gradskih linija i dalje će brojati 18 linija, no nekim je
linijama promijenjena trasa, neke su ukinute, a nove uvedene. Tako će
linija 1B na voziti na trasi Tower centar – Vežica – Strmica i tako
povezati dva dijela grada koji do sada nisu imali direktnu liniju.
Umjesto ukinute linije 17, uvedena je nova linija 3A, koja će
povezivati Gornji Zamet sa centrom Zameta i njegovim zapadnim dijelom,
a vozit će od Bezjaka preko centra Zameta do Ulice Ivana Zavidića,
odnosno okretišta linije 2A, koja će i dalje prometovati po staroj
trasi. Stanovnicima Rastočina, većinom starijoj populaciji, zasigurno
će koristiti nova linija 4A, koja će voziti od Rastočine preko Brašćina
do Pulca.

Na zahtjev velikog broja građana, kao i zaposlenika
i posjetitelja Psihijatrijske bolnice Lopača, uvedena je nova linija
13A, koja će voziti na relaciji Vežica – Grohovo – Lopača.

Izmijenjeno
je šest linija, a najveća promjena odnosi se na linije koje povezuju
Zamet, Kantridu i Srdoče s jedne te Pećine i Trsat s druge strane
grada. Tako će ubuduće linija 1 Bivio, umjesto s Trsatom, povezivati s
Pećinama, dok će linija 2 voziti na trasi Trsat – centar – Srdoči.
“Na
taj način povezali smo dijelove grada s približno jednakim potrebama,
pa će stanovnici Zameta i Srdoča, na kojima stanuje najviše radne i
mlađe populacije moći lakše doći do radnog mjesta ili mjesta
školovanja. S novim trasama linija 1 i 2 svakako će se povećati
standard gradskog prijevoza te će građani moći lakše dolaziti do
Kantride, gdje se nalazi Dječja bolnica i Dom umirovljenika, izgrađeni
su Bazeni Kantrida, a u gradnji je Atletska dvorana Kantrida,” kazao je
Radojković.
 
Novost predstavlja i nova trasa linije 1A, koja
će i dalje voziti do Marčeljeve Drage, ali neće voziti do Trsata, već
do Šet. A.K.Miošića. Na taj način, pojasnio je Radojković, izbjeći će
se raniji problemi s usklađivanjem linija 1 i 1A, a omogućit će se da
se linije lakše prilagode potrebama građana Marčeljeve Drage, ukoliko
bude potrebe za promjenom polazaka,” kazao je Radojković.
Linija
5A povezivat će Tibljaše i Drežničku ulicu, odnosno vozit će od
Tibljaša do rotora na Škurinjama, pa će se stanovnici tog rubnog
područja moći na rotoru prebaciti na autobus linije 5 i voziti se do
centra grada. Linija 7A i dalje će povezivati Sv. Križ i Hoste, ali će
voziti po tzv. sjevernom koridoru, odnosno prolaziti Pomerijem.
Djelomično će se promijeniti i linija 13, koja će povezivati Deltu i
Grohovo. Ostale linije ostaju nepromijenjene.
 
Autotrolej će
tijekom dva mjeseca od uvođenja nove mreže gradskih linija primati
prijedloge i primjedbe građana te analizirati stanje na terenu, a nakon
tog razdoblja će, bude li potrebno, napraviti i korekcije linija i
voznih redova.
 
Što se tiče reorganizacije mreže županijskih
linija, predstavnici Autotroleja istaknuli su kako su izrađena dva
prijedloga koji su na razmatranju kod gradova i općina.
 
Informacije o reorganizaciji mreže javnog prijevoza mogu se pronaći na mrežnim stranicama Autotroleja, a bit će postavljene na autobusnim stajalištima i na oglasnim pločama u samim autobusima.
(S.R.)
 
Nove linije:

  • 1B Tower centar – Vežica – Strmica
  • 3A Bezjaki – Zamet – Ivana Zavidića
  • 4A Rastočine – Brašćine – Pulac
  • 13A Vežica – Grohovo – Lopača 

 

Izmijenjene linije:

  • 1 Pećine – centar – Bivio
  • 1A Šet. A.K.Miošića – centar – Marčeljeva Draga
  • 2 Trsat – centar – Srdoči
  • 5A Drežnička – Tibljaši
  • 7A Sv. Križ – Pomerio – Hosti
  • 13 Delta – Grohovo (– Lopača) 

 

Linije na kojima nisu vršene promjene:

  • 2A Šet. A.K.Miošića – Pomerio – Ivana Zavidića
  • 3 Šet. A.K.Miošića – Pomerio – Grbci
  • 4 Fiumara – centar – Brašćine
  • 5 Jelačićev trg – centar – Drenova
  • 5B (OŠ F.Franković -) Drenova – Kablari
  • 6 Podvežica – centar – Krnjevo NN
  • 7 Gornja Vežica – centar – Pehlin
  • 8 Trsat – Pomerio – Torpedo