Riječanka Marlene Moschella mnogima je poznata po svojim viralnim videima u kojima s puno entuzijazma dijeli beauty savjete, trikove i preporuke. Njezina raskošna kosa postala je njezin zaštitni znak, a iza svakog kadra krije se trud, promišljenost i autentičnost koja joj je donijela naklonost brojnih pratitelja. No, Marlene nije samo content kreatorica. U svakodnevici uspješno balansira svoj stalni posao i kreativno izražavanje, što je čini inspirativnim primjerom kako se strast i odgovornost mogu nadopunjavati. Upravo je ta kombinacija iskrenosti, jednostavnosti i marljivosti čini posebnom. Danas s njom razgovaramo o počecima, lekcijama koje je usput naučila i viziji onoga što tek dolazi. Marlene, hvala ti što si izdvojila svoje vrijeme za nas!

“Na društvenim mrežama ili kreiraš ili konzumiraš”

Za početak, reci nam nešto o sebi, možda i nešto što ne znamo!

Moje ime je Marlene. Imam 26 godina i živim u Rijeci. Bavim se dizajnom interijera u obiteljskoj firmi. U to sam se upustila prije nepune dvije godine, a u međuvremenu sam i upisala Talijansku školu za modu i dizajn Callegari kako bih usavršila materiju i popunila „rupe“ u znanju. Negdje između je započelo i to content kreiranje, sasvim spontano. Na društvenim mrežama držim se takozvane beauty niše, dakle kosa, šminka, skin care, moda i tako dalje. Time ispunjavam svoje slobodno vrijeme. Ono što možda ljudi ne znaju o meni jest da sam ja inače introvertna osoba, ali mogu biti najveći ekstrovert kad je potrebno! Naravno, nakon toga mi je potrebno dobro punjenje baterija.

Kako uspijevaš ostati dosljedna sebi u svijetu influencinga?

Općenito, mislim da se originalnost lako prepozna. Ako je osoba jednostavno svoja i ne pretvara se, već prikazuje sebe kroz ono što jest, svakako će biti posebna na svojevrstan način. Ako netko misli da sam ja originalna na društvenim mrežama, to mi najveći kompliment! To je na neki način potvrda da me netko cijeni zbog onoga što ja jesam, što prikazujem i radim. Nisam jedna osoba na društvenim mrežama, a druga u privatnom životu, što vjerujem da je česta predrasuda za influencere. Pored toga, moram biti iskrena, trudim se ne pratiti previše content kreatora, jer ne želim upijati tuđe ideje. Na društvenim mrežama ili kreiraš ili konzumiraš. Ja sam tu da kreiram i zbog toga se trudim što manje konzumirati. Naravno, popratim ja sadržaj koji mi se nađe na feedu, ali izbjegavam da nešto što vidim kod kolegica iz Hrvatske ili s Balkana, recikliram na neki svoj način. Iako nema ništa loše u tome, da se razumijemo! Ja nastojim biti spontana i prirodna. Kako mi nešto sine, tako to i napravim!

Marlene Moschella / Foto: osobni arhiv

Marlene Moschella / Foto: osobni arhiv

Odnos s publikom

Video o ‘heatless curls’ bio je prekretnica u tvojoj karijeri. Kako si doživjela taj trenutak kada je video postao viralan?

Ja sam tu tehniku kovrčanja kose koristila još u srednjoj školi i zbilja sam mislila da nije to nekakva novina. Jednog dana mi je palo napamet da podijelim s ljudima način na koji ja to radim i tako sam snimila taj video. On je bio otprilike dva tjedna objavljen, bez ikakvih pretjeranih reakcija. Nakon dva tjedna, dogodio se boom! Kako bih osvježila stranicu, tako bi bilo i do nekoliko stotina pregleda više. Do tad sam imala možda 7-8 tisuća pratitelja, a nakon videa taj broj je rapidno porastao na 10 tisuća. Doslovno, u jednom danu. Danas taj video ima preko 800 tisuća pregleda i 25 tisuća lajkova. Nakon njega sam dobila i prvu suradnju, pa onda i prvu plaćenu suradnju i tako. I da, to je bila zapravo moja prekretnica. To me motiviralo i dalo mi neki vjetar u leđa da nastavim dalje i budem konstantna u objavljivanju. Na neki način me i usmjerilo jer sam shvatila da su tutorijali moja šalica čaja. I to ne bilo koji, nego oni vezani uz kosu, odnosno frizure. Valjda je to nešto što mi ide i što je publika ocijenila kao interesantnim i korisnim, stoga sam ostala vjerna tome.

Što ti je najdraže kod zajednice koju si okupila na društvenim mrežama?

Moju zajednicu čine djevojke, žene. Većina njih su moje vršnjakinje, ali ima i mlađih i starijih od mene.  Jako volim odnos koji sam izgradila s njima kao sa svojom publikom, jer su to stvarno divne osobe. Imam konstantnu komunikaciju s njima. Trudim se odgovoriti na svaku poruku koja mi pristigne u inbox. Možda to ne bude odmah, ali kad odvojim vrijeme za odgovaranje na zahtjeve za poruku odgovorit ću i na nečiju reakciju na moj story. Vrlo često sam i ja ta koja traži savjet pa mi se puno njih javi i pomogne. Naravno, ima i onih žena koje pošalju nešto bezobrazno i u napadačkom tonu, ali ja to rješavam opcijom block. Ne diraju me, ne mogu me povrijediti, ali zašto im dozvoliti na na mom „prostoru“ šire negativu. Nema potrebe raspravljati se s takvima.

Prepun raspored – između posla, škole i privatnog života

Balansiraš između rada u obiteljskoj firmi, vlastitog obrta i stvaranja sadržaja. Kako organiziraš svoje vrijeme i prioritete?

Prvo moram reći da ima dosta odricanja. Što se tiče organizacije, mislim da osoba treba biti na neki način spremna, da čim se probudi već ima nekakav okvirni plan za taj dan. Na primjer, ja imam cijelu tablicu posloženu po prioritetima. Kategorije su mi: gorući, idući, manje bitni i kad stignem. Imam i tablicu po sferama, npr. privatni život, influencing, posao i škola. Tako da imam okvirni plan za tjedan, znam otprilike što radim koji dan, ali opet da mi to sve ima nekakav flow. To ne znači da si zabilježim da u 8:00 idem na WC, u 8:30 na trening i slično. Nisam takva osoba! Probala sam biti, ali to me ukalupilo. Cilj mi nije biti rob vlastitog rasporeda, već samo imati sve obveze na umu i pod kontrolom. Organizacija je stvarno pola posla, ali sve se to ponekad izmijeni. Nekad nemam slobodan dan i po dva tjedna, ali i to mi je ok jer opet radim nešto što volim, a ne nešto što mi stvara grč u želudcu. To sam iskusila na prethodnom poslu, radeći za nekog drugog. No, i to mi je bila lekcija i zapravo poticaj da se probudim i idem dalje. Danas mogu reći sve stignem zato što imam radne navike i ništa mi nije problem.

Kako izgleda tvoj proces stvaranja sadržaja – od ideje do objave? Imaš li neki svoj kreativni kaos ili ti je važno da sve ide po planu?

U svemu zapravo moram biti kreativna i razviti ideju. Od dizajniranja interijera, odnosno opremanja prostora, preko izrade projekata i zadaća za školu, do kreiranja videa, sve to je nešto što zahtjeva i vremena i preslagivanja u glavi. Zato ja najprije volim vidjeti što sve moram što moram snimiti, kakvi su mi briefovi, itd. Kad sve to pročitam i unesem u svoje planere, često nesvjesno smislim što ću i kako odraditi. Kažem nesvjesno jer ja ne stojim nad tim smišljajući ideju, već idem dalje kroz dan. Kroz par dana meni sine ideja sama od sebe. To bude blic trenutak, tako da obavezno moram napisati bilješku ili sama sebi snimiti glasovnu poruku, i time sam razradila ideju. Preostaje samo realizacija, koja je vrlo jednostavna kad već u glavi znate što ćete točno snimati, kako i gdje. Dakle, sve to mi zbilja spontano dolazi. Kad razmislim, rekla bih da sam ja zapravo živim život i to usputno snimam. U jednoj fazi sam se, priznajem, izgubila! Počela sam živjeti da bih snimala i onda bih si zadala „Danas ću snimati video!“. To bi rezultiralo višesatnim razmišljanjem što da danas snimim, ali na tome bi ostalo. Takav pristup nije davao nikakve rezultate, zbog čega sam shvatila da pod pritiskom, makar on bio i vlastiti, i pod opterećenjem to neće funkcionirati. Kad sam se vratila na staro, sve je opet bilo u redu! Dakle, u mom slučaju spontanost je definitivno ključ.

Marlene Moschella / Foto: osobni arhiv

Marlene Moschella / Foto: osobni arhiv

Razlike između Instagrama i TikToka

Koliko je olakšavajuća okolnost imati prijateljice koje također dijele strast prema snimanju, društvenim mrežama i sl.? Je li se tvoj krug prijatelja proširio kroz ovaj posao?

Super je imati nekoga tko te razumije, od koga možeš dobiti neku ideju ili pak kritiku. Tako da na svoj krug prijateljica ponekad gledam kao na savjetnice što se toga tiče. Pomažemo si međusobno kad su u pitanju nekakva slikanja, suradnje i slično. Ne moram gnjaviti svog dečka za potrebe slikanja ili snimanja, jer one već znaju kut iz kojeg dobro ispadam!  Ovaj posao donosi i nove ljude, naravno. Volim upoznavati nove ljude iz tog svijeta, družiti se s njima na eventima i slično. No, to ostaje u kategoriji poznanstava, prijateljstva ipak malo teže ostvarujem. Zato imam krug od tri osobe – prijateljica Andreje i Lorene i dečka Fabija.

Kao netko tko je aktivan na Instagramu i TikToku, kako vidiš razlike između tih platformi i kako prilagođavaš svoj sadržaj svakoj od njih?

TikTok mi je opušteniji i spontaniji kanal, a Instagram malo ozbiljniji. Npr. na TikToku mogu doslovce sad, u pidžami, upaliti kameru i pričati ili pokazivati nešto, dok za Instagram to ipak treba biti malo više estetično i smisleno. Naspram Instagrama, na TikToku ne marim je li mi feed lijep i povezan, niti da je sve što izbacim smisleno i korisno. Tako da da, razlike ima. Ona se možda pomalo i topi, s obzirom da je Instagram po uzoru na TikTok uveo reelse, omogućio njihovo „skrivanje“ s feeda, uveo opciju ubrzavanja videozapisa, i tako. Meni i dalje vibe nije isti, tako da ono što bih objavila na TikToku, ne bih i na Instagramu. Eventualno možda kao priču, to može.

S obzirom na to da si vrlo prisutna online, kako se brineš o svom mentalnom zdravlju i kako postavljaš granice u digitalnom prostoru?

Obožavam osobni razvoj! Puno knjiga te tematike sam pročitala i još moram pročitati. Analitički sam tip koji je prvo sebe detaljno proučio, kako bih mogla razumjeti sve druge ljude. Kad sam sebe sagledaš i postaneš svjestan sam sebe, onda shvatiš zašto reagiraš na neke načine koji nisu najidealniji, pa pokušaš eliminirati takav obrazac ponašanja u daljnjim, sličnim situacijama. I naravno, sve to primijeniš i na druge. Iako možda ovo zvuči preduboko u kontekstu digitalnog prostora, treba podsjetiti da je na društvenim mrežama najčešće riječ o  self-imageu. One nerijetko otvaraju vrata propitkivanjima sebe – zašto ja nisam uspješan kao on/a, zašto ja ne izgledam kao on/a i slično. To su misli koje mogu ozbiljno utjecati na mladu osobu. Iskreno, i ja sam imala takve situacije gdje se nisam baš osjećala worthy, gdje si nisam bila dovoljno lijepa i tako dalje. U tome je veliku ulogu odigrao i moj dečko, koji bi me razgovorom dozvao pameti. Danas je to daleko iza mene. Danas mogu reći da razumijem sebe, razumijem ljude, znam koji su mi triggeri, znam hendlat emocije, ništa me ne može izbaciti iz takta, itd., što smatram vrlo korisnim i potrebnim za ovu sferu.

Marlene Moschella / Foto: osobni arhiv

Marlene Moschella / Foto: osobni arhiv

Važno poslovno iskustvo

Znamo i da si puno godina bila aktivna u Herbalifeu. Kako je to iskustvo utjecalo na tvoju disciplinu i pristup radu?

Da, Herbalife network marketing me već s 19 godina počela oblikovati u poslovnu ženu. Imala sam predivnu mentoricu kojoj ću biti zahvalna do kraja života na prenesenom znanju. Mogu reći da sam od nje naučila dosta o principima života i generalno načinu razmišljanja. Ona me usmjerila na „pravi“ put, u smislu stvaranja radnih navika, pridržavanja pravilne prehrane i bavljenja sporta, učenja people skillsa… Dakle, velike zasluge u tim određenim segmentima pripadaju upravo njoj. Nažalost, naši su se putevi u jednom trenutku jednostavno odvojili. Nisam se više vidjela u tom načinu poslovanja, jer mi je nedostajalo kreative u tom način rada. No, i dalje koristim Herbalife proizvode svaki dan! Također sam održala neka poznanstva i prijateljstva, stoga sam i dan danas u kontaktu s pojedinim ljudima i zbog toga mi je predrago.

Kada si zadnji put napravila nešto po prvi put i kako je to iskustvo utjecalo na tebe?

Joj, prije koji tjedan! Letjela sam sama avionom. Bila sam prestrašena jer nikad nisam išla na putovanje sama. Srećom, odmah na aerodromu sam upoznala dvije djevojke s kojima na kraju i cijelo putovanje provela. To mi je baš bilo jedinstveno iskustvo.

Poruka mladima? Samo treba krenuti!

Kako vidiš svoju budućnost u svijetu društvenih mreža i imaš li neke nove projekte na vidiku?

Znam koji su mi ciljevi i znam kako želim živjeti, a da ću si sad ja točno nešto zacrtati, nisam takav tip. Ono što ja znam i kako ja već godinama funkcioniram jest da jednostavno želim vidjeti svoj napredak. Želim da kad pogledam iza sebe vidim da sam napredovala i to je nešto što mi je najbitnije. Nebitno ide li to brzo ili sporo, bitno je da ide ulaznom putanjom i da ne stagniram. Želim si da sam zadovoljna, sretna, zahvalna i ispunjena. Tako vidim svoj život. Želja mi je da jednostavno uživam u svakom trenutku i da je svaki taj trenutak prožet s ljubavi, srećom i zdravljem.

Koji bi savjet dala mladima koji žele započeti karijeru u svijetu influencinga i stvaranja sadržaja?

Ja bih, poučena svojim iskustvom, rekla da budu spontani i puste da sve ide svojim tokom. Kažem to jer vjerujem u zakon privlačenja. Volim reći da sam ja oduvijek imala antene za to, za takav način života, i tako je to dolazilo meni. Mislim da u ovom poslu ne uspijevaju oni koji idu s pristupom „Ja želim biti influencer, ja želim snimati“, već oni koji to rade iz ljubavi prema kreiranju sadržaja, prema publici i cijelom tom virtualnom životu. Ako si spontan, opušten, i bez očekivanja, ideš onako kako te flow nosi. Da se razumijemo, uvijek se nadaš! Nadanje i očekivanje nije isto. Samo treba krenuti, biti konstantan i vjerovati, jer ne dolazi sve iz prve. Ja sam na društvenim mrežama zaista već godinama. Nisam odustajala, a vjerujte imala sam xy objava koje nisu izazvale ništa. Samo treba ići dalje i nikad ne pomisliti „Nije to za mene“. Važno je i to da su otvorenog uma, da u malim stvarima pronalaze inspiraciju i da su spremni odvojiti svoje vrijeme. Mnogi ne znaju da za video na društvenim mrežama ponekad treba odvojiti i po par sati, od ideje do konačnog proizvoda. Posljednje, ali ne manje bitno, jest da je bitno ostati svojoj publici zanimljiv. U redu je ubaciti s vremena na vrijeme neku reklamu, ukoliko je reklamirana roba ili usluga isto dio tebe i tvog lifestylea, ali naglasak mora biti na sadržaju zbog kojeg te publika primarno prati. Tako da nemojte zaboraviti tko ste, živite svoj život i budite originalni!