undefined

Nismo niti svjesni činjenice koliko vijesti o modnim trendovima na ovaj način utječu na našu podsvijest. Sudbonosna pitanja na temu: Što je ”in” a što je ”out” odlučuju o našem statusu u društvu, stavljaju nas na ljestvicu modno osviještenih. Vrh ljestvice čine ”odabrani”, oni koji imaju ”ono nešto”, to su osobe za kojima se po ulici svi okreću jer su nevjerojatno dobro uspjele iskombinirati modne detalje i odjeću. Modne ikone, ili bolje rečeno osobe koje modne piste mijenjaju ulicama postaju uzori svima koji žele postići više od klasičnog izgleda, ovu skupinu podjednako čine i muškarci i žene.

Svi pokušavaju biti drugačiji, žele imati nešto što nitko nema, da bi se takvo što postiglo valja posegnuti u džep i uputiti se sve do Graza u šoping kako slučajno ne bi na ulici susreli osobu koja ima isti komad odjeće kao vi. Različitost je osnovni faktor koji čini modnog osviještenog modnim mačkom. I onda većina potencijalnih nositelja modnih trendova kopira parišku modnu pistu i nacrtaju se u svojim novim krpicama po trgovima, ako je moguće u vrijeme najveće ”špice” Daljnji scenarij je blago rečeno smiješan. Gomila ljudi sređenih po principu ”pronađi razliku” maršira po središtima gradova kao narodni heroji. Svi su uvjereni da su upravo oni najoriginalnije uspjeli iskombinirati najnoviju kolekciju odjeće i obuće modne kuće za koju i vrapci na grani znaju. Postavlja se pitanje, tko je zapravo ”in”, i što je to što ga čini modnim adutom? Je li to osoba koju oblače modni časopisi i zakon sezonskih trendova ili netko drugi? Odgovor na ovo pitanje nam daju slavne osobe koje sebe nazivaju modnim uzorima, zvijezde koje ne mogu na sebe staviti ni jedan komad odjeće bez savjeta modnog stručnjaka.

Modni propusti slavnih osoba nerijetko su najvjerniji prikaz izdanja u kakvom se ne bi trebali pojavljivati u javnosti. Iako nam služe kao pokazatelji dobrog modnog ukusa, bez obzira na savjete svjetskih modnih stručnjaka i stil oblačenja po posljednjoj modi i zvijezde znaju izgledati kao da su u mraku pronašle ono što nose. Ukusan stil oblačenja zasigurno ne ovisi o tome koliko je odjeća slična onoj iz modnih časopisa posljednje kolekcije jesen/zima slavne modne tvrtke. Odjeća na tužnoj vrbi koja zrači nedostatkom samopouzdanja i koja je opsjednuta onim što nosi drugačije stoji nego na osobi koja samouvjereno smatra da je odjeća manje bitan čimbenik za društveni prestiž i ugled.

Ono što čini osobu modno osviještenom leži u njezinom samopouzdanju i neopterećenošću za tuđe mišljenje. Pratioci modnih trendova znaju pretjerati u tom praćenju pa steknu titulu hodajućih modnih promašaja Teško je definirati kako točno izgleda modna ikona jer ono što ona nosi može biti i iz bakinog ormara a ponovno izgledati odlično.

Moda je relativan pojam, jer kao što smo vidjeli može a i ne mora lijepo izgledati, a još je relativnija jer ovo ”lijepo” za nekog može biti lijepo a za drugog ne mora. Najžalosnija činjenica od svega je ta što nismo svjesni da nas modni savjeti promovirani medijima pretvaraju u robove. Iako je ono što najpoznatija modna kuća N.N oblači na svoje manekenke za šetnju po modnim pistama na mora izgledati po našim kriterijima najljepše, svejedno ćemo im vjerovati i kupiti taj skupi komad odjeće samo zato jer je ipak riječ o poznatoj marci. Pa po čijim kriterijima modni stručnjaci odlučuju što će biti ”in” a što će biti ”out” ? Zašto je tigrasti uzorak oličenje modne osviještenosti a većina ljudi ne može ni zamisliti kombinaciju s takvim nečim? Kako to da o nečemu tako relativnom kao što je modni ukus odlučuje nekolicina stručnjaka velikih modnih kuća, koja sve to prenese na modne piste? I naravno, to se s modnih pista prenosi u magazine gdje najnoviji modni trend reklamira neka slavna ličnost. Svojom pojavom, superzvijezda zaintrigira modno osviještene ljude koji odmah trče u trgovinu kako bi nabavili sve to po nevjerojatnoj cijeni za koju moraju dignuti kredit da bi je otplatili.
Složit ćete se s mnom da svi volimo izgledati lijepo, ali pitanje je po čijim kriterijima? Svojim ili njihovim?

Kalendar događanja