Zajedničkim koncertom dvoje mladih glazbenika, flautista Metoda Sironića i pijanistice Jelene Tihomirović, nastavlja se ciklus „Komorni koncerti u Zajcu“.  Njihov nastup pod nazivom „Flauta i klavir“ na programu je HNK Ivana pl. Zajca u četvrtak, 6. travnja, s početkom u 20 sati.

Koncert će otvoriti Sonata za klavir i violinu (flautu) u F-duru, trostavačno remek-djelo vjerojatno najvećeg glazbenog maga svih vremena
Johanna Amadeusa Mozarta.

Nakon Mozarta, slijedi Ludwig van Beethoven odnosno njegova
Serenada op. 41 što će je  duo izvesti
izvodimo u obradi za flautu i klavir Franza X. Kleinhanza koju je Beethoven
osobno odobrio.

Drugi dio koncerta donosi dvije sonate Marie von Webera, 1.
i 3. sonatu opusa 10b. Male su to perle ranoromantičarskog stila koje u svojim
stavcima s naslovima poput Romanze, Air Russe ili Carattere Espagnuolo
ingeniozno donose dijalog dvaju instrumenata u salonskoj maniri.

Posljednje na programu, djelo “Suite Paysanne
Hongroise”, obrada je Paula Arme Bartókovih „15 težačkih plesova“ za
flautu i klavir. U ideji minimalnih intervencija u partituru uspjela je kroz
flautu vrlo artikulirano izvući folklorni karakter. Netaknute narodne teme
čudesno sjedaju u Bartókov modernistički kontekst stvarajući time osjećaj
iskonske univerzalnosti svake dobre glazbe. Skladatelj nas tako vodi na
putovanje svojom domovinom mnoštvom karaktera u plesovima i popjevkama sve do
bravuroznog finala.

Kako najavljuje flautist Metod Sironić, kroz pomno odabrana
djela koja upravo svojom fakturom mogu zazvučati legitimno u drugačijem sastavu
od onog originalno zamišljenog od skladatelja, prema njegovim riječima, duo
stvara jedan novi kontekst, odmičući se time od kanonskog repertoara, pritom
ponavljajući jednu povijesnu praksu nastalu iz čiste i jednostavne potrebe za
stvaranjem glazbe.

Na svojim dosadašnjim, vrlo zapaženim  zajedničkim koncertima komorne glazbe,
flautist Metod Sironić i pijanistica Jelena Tihomirović već su se potvrdili kao
izniman duo koji muzicira „nadahnuto, stilski usklađeno i tehnički uvježbano do
perfekcije“.

Metod Sironić diplomirao je na Visokoj školi za glazbenu
umjetnost “Ino Mirković“ u Lovranu u klasi eminentnog francuskog flautista i
pedagoga, prof. Pierrea-Yvesa Artauda, potom intenzivno koncertno nastupajući
diljem Hrvatske te u Italiji, Sloveniji, Mađarskoj, Makedoniji i  Njemačkoj. Upisuje poslijediplomski studij
flaute na Ecole Normale de Musique u Parizu u klasi prof. Pierre-Yvesa Artauda
te komorne glazbe u klasi prof. Nine Patarčec kao stipendist fondacije Zaleski
Stichting te uz pomoć Grada Rijeke, koji završava 2005.godine. Bavi se i
pedagoškim radom, održava seminare u inozemstvu te član je žirija na
međunarodnim natjecanjima. Od 2015. godine surađuje s orkestrom Opere HNK Ivana
pl. Zajca kao stalni vanjski suradnik na mjestu prve solo flaute.

Jelena Tihomirović diplomirala je na Muzičkoj akademiji u
Zagrebu, u klasi prof. Marije Gvozdić-Horvat a magistrirala na Visokoj školi za
glazbenu umjetnost „Ino Mirković“ u Lovranu u klasi prof. Evgenija Zarafiantsa.
Za vrijeme poslijediplomskog studija, korepeticiju je učila kod prof. Odila
Chakirova te se bavila izučavanjem komorne glazbe u klasi svjetski poznatog
čelista i pedagoga, profesora na moskovskom konzervatoriju “P. I. Čajkovski”,
Kirilla Rodina. Osvojila je 1. nagradu na državnom natjecanju iz glasovira
1993. Usavršavala se na seminarima prof. Vladimira Krpana te na majstorskim
seminarima EPTA-e (European Piano Teacher Association) kod prof. Sebastiana
Bende, prof. Waltera Groppenbergera, prof. Alberta Portugheisa te prof. Arbo Valdme.
Redovito nastupa kao solistica i u komornim sastavima u Hrvatskoj i inozemstvu.