Brodogradilište Viktor Lenac

Na
kraju prvog polugodišta puno je razloga za zadovoljstvo u uvali Martinšćica. Na
Lenčevim dokovima odrađeno je 36 remontnih poslova, dovršena složena preinaka
islandske ribarice Atlantic Navigator, a realizirana su i dva specifična
projekta – sklapanje Liebherr STS dizalica te završno testiranje integriranog
sustava za intervencije u slučaju incidenta na podmorskoj bušotini u okviru
Subsea Well Response Projecta. SWRP projekt je prije šest godina pokrenulo
devet najvećih svjetskih naftnih kompanija, a Brodogradilište Viktor Lenac je
odabrano kao partner u završnim testiranjima za koja je izradilo specijalna
sidra i pružilo punu logističku podršku.

Na projektu remonta i
modernizacije zapovjednog broda američke 6. flote USS Mount Whitney ugovoreni
su, pak, dodatni radovi zbog kojih će američki vojni brod  u riječkom škveru ostati sve do rujna, a
prihodi od tog najvažnijeg posla u ovoj godini će, kako je već najavljeno,
porasti u odnosu na prvobitna očekivanja. Izgledno je i da bi odlična suradnja
s Američkom ratnom mornaricom brodogradilištu mogla donijeti još jedan manji
posao koncem godine.

Uspješno odrađeni poslovi i bolje
upravljanje troškovima, donijeli su i odlične financijske rezultate. U prvoj
polovici godine ostvareno je 285,1 milijun kuna prihoda što je čak 2,2 puta
više nego u istom razdoblju lani. Višestruko je porasla i dobit koja je prije
oporezivanja iznosila 24,4 milijuna kuna, a kada se podvuče crta u Lenčevoj
blagajni ostaje 19,9 milijuna kuna neto dobiti. Nastavak pozitivnog trenda
predviđa se i u drugoj polovici godine. “Vjerujem da ćemo ovu godinu
mirno privesti kraju, tržište nam je ponudilo dobre prilike i mi smo ih
iskoristili. Uz već dogovorene projekte trebamo dobiti još par kvalitetnih
poslova i odraditi ih rutinski tako da sačuvamo radnike od prenaprezanja i
ozljeda. Polako se pripremamo za 2018. godinu, pojačavamo direktnu prodaju,
posebice prema novim klijentima, a otvaraju nam se i neke nove prilike koje
ćemo morati iskoristiti.”
– izjavio je čelni čovjek kompanije Aljoša
Pavelin.

Brodogradilište Viktor LenacVal projekata ugradnje uređaja za
pročišćavanje balastnih voda (Ballast Water Treatment Systems) još nije počeo i
pravi uzlet BWTS tržišta se očekuje u razdoblju od 2019. do 2022. godine. U
rujnu ove godine na snagu stupa Konvencija o nadzoru i upravljanju brodskim
balastnim vodama zbog koje će svi trgovački brodovi koji plove u međunarodnim
vodama morati imati sustav za pročišćavanje balastnih voda. Riječki će škver u
drugoj polovici godine odraditi dva ili tri takva projekta, a neke je projekte
u prvoj polovici godine morao i odbiti zbog zauzetosti dokova. Brodogradilište
se nastavlja pripremati za to nadolazeće razdoblje pa je s finskom Wartsilom,
svjetskim liderom za razvoj naprednih tehnoloških rješenja u pomorstvu,
sklopilo partnerstvo u okviru kojega će se u Lencu izrađivati cjeloviti moduli
za pročišćavanje balastnih voda temeljeni na Wartsilinoj tehnologiji.

Recesija na brodarskom tržištu
zbog kojih brodari smanjuju troškove održavanja svojih flota, kao ni
posljedično jačanje konkurencije među remontnim brodogradilištima nije ove
godine značajnije utjecalo na poslovanje Viktora Lenca. Daljnjim promjenama i
primjenom inovacija u tehnološkom i procesno-organizacijskom smislu ovo vodeće
remontno brodogradilište na Mediteranu namjerava zadržati visoku konkurentnost
i dodatno učvrstiti odnose sa strateškim klijentima. “Održavanje kvalitete
i skraćivanje rokova je, uz visoku disciplinu u upravljanju troškovima, jedini
put naprijed. Sve promjene koje pokrećemo u kompaniji idu isključivo tom
smjeru.”- zaključio je Aljoša Pavelin.