Ville Matvejeff

Koncert će početi izvedbom Pulcinella Suite
Igora Stravinskog, koja je izvedena iz njegova istoimenog
baleta, tako što je skladatelj 1935. godine odabrao osam od originalno 18
stavaka. Danas poznato djelo upravo je u ovom obliku, koncertne
suite, doživjelo svoju  svoju najveću popularnost.

Na programu je potom djelo američkog
skladatelja Johna Adamsa, Shaker loops za gudački orkestar. Riječ
je o najizvođenijem djelu ovog autora koje je u prvotnom obliku nosilo
naziv  “WaveMaker“.
Zahvaljujući popularnosti, djelo je doživjelo i nekoliko koreografija, , pa čak
i uživalo kultni status zahvaljujući filmu Barfly,
odnosno filmskoj poluautobiografiji književnika Charlesa Bukowskog.

Drugi dio koncertnog programa pripada djelu Wolfganga Amadeusa Mozarta,
vjerojatno najvećeg glazbenog maga svih vremena, njegovoj „Velikoj g-mol
simfoniji“ odnosno 40. simfoniji. Prema mišljenju Sain-Foixa ona predstavlja
“borbu uzvišene strasti“ dok ju je Alfred Einstein nazvao „pozivom vječnosti“
čiji odlomci „zadiru u ponore ljudske duše“. Mozart ju je dovršio u ljeto 1788.
godine, u iznimno produktivnom razdoblju života kada je iste godine, u samo
nekoliko tjedana, skladao još dvije svoje simfonije, 39. i 41.

Ovaj je koncert i
svojevrsni preludij sljedećim opernim projektima što će ih maestro Matvejeff
uskoro ostvariti u HNK Ivana pl. Zajca. Tako će već u ožujku ravnati premijerom
„Oedipusa Rexa“ Igora Stravinskog, a u svibnju „Don Giovannijem“ W.A. Mozarta.