Integrirani prijevoz putnika

12.06.2018.

Od rujna vlakom i autobusom jednom pretplatničkom kartom

Autor: Filip Brnelić

Od 1. rujna HŽPP i KD Autotrolej uvode sustav zajedničkih pretplatnih karti za prijevoz putnika u Rijeci i okolici. Naime, Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, direktor KD Autotrolej Marin Rajčić i predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić, potpisali su Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke.

Od 1. rujna HŽPP i KD Autotrolej uvode sustav zajedničkih pretplatnih karti za prijevoz putnika u Rijeci i okolici. Naime, Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, direktor KD Autotrolej Marin Rajčić i predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić, potpisali su Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke.

Sporazum definira razvojnu suradnju na integraciji javnog autobusnog prijevoza i HŽPP-a, što uključuje stvaranje sustava zajedničkih pretplatnih karti, usklađivanje voznih redova te razvoj novih, prilagođenih prijevoznih usluga. Potpisivanje Sporazuma, kojeg su potpisali i gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić i načelnik Matulja Mario Ćiković, održano je u vlaku tijekom promotivne vožnje na liniji od Rijeke do Jurdana i natrag, koja će postati redovnom u rujnu.

Od 1. rujna HŽPP i KD Autotrolej uvode sustav zajedničkih pretplatnih karti za prijevoz putnika u Rijeci i okolici. Naime, Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, direktor KD Autotrolej Marin Rajčić i predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić, potpisali su Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke. Istom prigodom, gradonačelnik Obersnel, direktor Autotroleja Rajčić i predsjednik Uprave HŽPP Ukić potpisali su i Ugovor o poticanju integriranog prijevoza putnika uvođenjem zajedničke pretplatne karte HŽPP – KD Autotrolej kojim se od 1. rujna uvodi jedinstvena mjesečna karta koju će moći koristiti radnici, studenti, učenici srednjih škola i umirovljenici.

Jedinstvenom pretplatnom kartom putnici će se moći voziti kroz 1. zonu autobusnog prijevoza KD Autotrolej (gradske linije) te, ovisno o odabiru, zonama željezničkog prijevoza koje definira HŽ Putnički prijevoz. Uvođenjem novog voznog reda HŽPP-a, koje se očekuje prije kraja 2018. godine, povećat će se broj dnevnih linija unutar četiri riječke zone.

Potpisnici su kazali kako je sporazum tek početak implementacije integriranog prijevoza na riječkom području kojim se želi postići povećanje broja putovanja javnim prijevozom, što bi dovelo do smanjenja broja osobnih automobila na cestama, povećanju sigurnosti u cestovnom prometu i smanjenju ispušnih plinova.

Gradonačelnik Vojko Obersnel naveo je kako je integrirani prijevoz u Rijeci planiran još od 2002. godine, a sada se napokon počeo ostvarivati. „Potpuna implementacija sustava integriranog putničkog prijevoza očekuje se nakon izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge od Škrljeva do Jurdana“, rekao je Obersnel dodavši kako će jedinstvena pretplatna karta koristiti značajnom borju ljudi te im donijeti veliki popust. Također, gradonačelnik je objasnio da integrirani plan nastoji poticati putnike da za putovanja uzduž obale, u smjeru istok-zapad, koriste vlak, čemu će doprinijeti i Autotrolej koji će uskladiti svoj vozni red shodno realiziranim novinama.

Od 1. rujna HŽPP i KD Autotrolej uvode sustav zajedničkih pretplatnih karti za prijevoz putnika u Rijeci i okolici. Naime, Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, direktor KD Autotrolej Marin Rajčić i predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić, potpisali su Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke.

Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽPP-a, izrazio je zadovoljstvo što je Rijeka treći grad u Hrvatskoj koji je uveo integrirani prijevoz jer se njime stvara kvalitetna prometna povezanost i bolja mobilnost stanovnika Rijeke i okolice za kojih će se ukupna cijena karte smanjiti i do 40%. "Jedinstvena karta za različite oblike prijevoza standardna je praksa u Europskoj uniji", rekao je.

Marin Rajčić, direktor KD Autotroleja obavijestio je kako će putnici ovu jedinstvenu kartu moći kupiti od 1. rujna na prodajnim mjestima Autotroleja u Rijeci i Opatiji preko Rijeka City kartice (RCC). „Sljedeća faza ovog hvalevrijednog projekta donijet će širenje područja kojim će se moći putovati s integriranom pretplatničkom kartom na sve četiri Autotrolejeve zone i četiri zone HŽPP-a“, rekao je Rajčić te se ponadao pozitivnoj reakciji putnika.

Cijene karata

Jedinstvenom pretplatnom kartom putnici će se moći voziti kroz 1. zonu autobusnog prijevoza KD Autotrolej (gradske autobusne linije) te, ovisno o odabiru, zonama željezničkog prijevoza koje definira HŽ Putnički prijevoz. Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeće kolodvora i stajališta: 1. zona: Sušak Pećine, Krnjevo i Opatija-Matulji, 2. zona: Škrljevo, Meja, Rukavac, Jušići, Jurdani i Permani, 3. zona: Melnice, Plase i Šapjane, 4. zona: Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine.

Cijene jednomjesečnih karata koje obuhvaćaju 1. zonu željezničkog i 1. zonu autobusnog prijevoza (gradske linije) kreću se od 175 kuna (umirovljenička), preko 200 kuna (studentska i srednjoškolska) do 350 kuna (radnička).

Za kartu 2. zone željezničkog i 1. zone autobusnog prijevoza trebat će izdvojit 225, 250 ili 450 kuna, a mjesečne karte 3. zone željezničkog i 1. zone autobusnog prijevoza stoje 275, 300 i 500 kuna. Karte koje omogućavaju vožnju posljednjom, četvrtom zonom HŽPP-a i 1. zonom Autotroleja stajat će 325 kuna za umirovljenike, 350 kuna za studente i srednjoškolce te 600 kuna za radnike.