Prezentacijom projektnih radova svih sudionika i individualnim savjetovanjem s mentorima završio je treći ciklus LAB for European Project Making koji se, nakon Temišvara i Novog Sada, održavao u Rijeci od 30. lipnja do 8. srpnja.

Riječ je o edukacijskom ciklusu namijenjenom kulturnim
djelatnicima, posebice kulturnim menadžerima i producentima, koji žele
ojačati svoje vještine upravljanja velikim projektima na međunarodnoj razini.
Tri buduće prijestolnice kulture (Rijeka 2020., Novi Sad 2021. i Temišvar 2021.)
time su ojačale svoje ljudske potencijale i mogućnost uspostave i jačanja
međunarodne suradnje.

„Do ideje pokretanja LAB-a došlo je u prvoj polovici 2017. godine
inicijativom Rijeke 2020. Naknadno smo tijekom radnog sastanka s
predstavnicima Temišvara i Novog Sada definirali kostur programa, potrebe
polaznika i ciljeve projekta, a nakon toga je objavljen javni poziv za odabir
sudionika. Po osmero sudionika iz svakog od gradova – budućih prijestolnica
kulture, dobilo je priliku pohađati tri ciklusa intenzivnih devetodnevnih
edukacija koje su uključivale predavanja i intenzivni rad na individualnim
projektima s kojima su se prijavili i koji su potencijalni dio kulturnog
programa njihovih budućih europskih prijestolnica kulture“, otkrila nam je
Tanja Kalčić, glavna voditeljica sudjelovanja i izgradnje kapaciteta.

LAB for European Project Making okupio je 29 polaznika čiji
interesi variraju od organizacije kulturnih događaja, produkcije, multimedije i
suvremene umjetnosti do kulturnog naslijeđa, jačanja kapaciteta i inkluzije
osoba s poteškoćama. Prvi ciklus održan je u prosincu 2017. godine u Temišvaru
gdje je glavna tema bila razvoj publike, dok je drugi ciklus na temu produkcije
održan u Novom Sadu u travnju ove godine. Teme riječkog
LAB-a bile su program i kulturne politike s posebnim naglaskom na razvoj
programa, europsku dimenziju i uspostavu suradnje, budžetiranje i prikupljanje
sredstava.

„Sam program LAB-a
osmišljen je s obzirom na potrebe polaznika i situaciju u kojoj se nalazimo, a
osim znanja, dragocjena je i stečena šira slika o kulturi i kontekstu u kojem
djelujemo. Usput je ojačana motivacija i usmjerenost na postizanje cilja.
Mislim da ću pravu vrijednost stečenih znanja osjetiti kroz vrijeme, a neke sam
spoznaje već počeo primjenjivati“, kazao nam je Sebastian Dobrescu, polaznik iz
Temišvara, koji je kao veliku prednost LAB-a istaknuo i upoznavanje novih ljudi
i gradova. Tako je za sudionike riječkog LAB-a organiziran bogati kulturni i
društveni program koji je uključio i pojedine programe „Ljeta u prijestolnici“,
ali i obilazak kompleksa Benčić, RiHuba i broda Galeb, infrastrukturnih
projekata Rijeke 2020.

„Puno mi je značila
konkretna evaluacija projekta koju sam obavila kroz treći ciklus LAB-a održan u
Rijeci, a oduševila me i Rijeka s njenim liberalnim duhom i autentičnom
opuštenošću“, kazala nam je Violeta Đerković iz Udruženja za zaštitu kulturnog
naslijeđa Almašani iz Novog Sada.

Mentori i predavači u Rijeci bili su Julia Pagel, generalna
tajnica u NEMO – Network of European Museum Organisations (Njemačka), Adam
Jeanes, projektni voditelj i direktor Music/Arts Council England (Engleska) te
Milena Dragičević Šešić, predstojnica katedre za interkulturalizam, menadžment
umjetnosti i posredovanje UNESCO-a i predavačica iz područja kulturnih
politika, menadžmenta u kulturi i kulturoloških i medijskih studija na više
sveučilišta diljem Europe (Srbija). Primjere dobre prakse u području kulturnih
politika i programa prezentirale su Alma R. Selimović i Mojca Jug iz Zavoda
Bunker (Slovenija), te Antonia Silvaggi iz MeltingPro-a (Italija), a
predstavljen im je i rad Saveza udruga Molekula.

LAB for European Project Making je aktivnost suradnje
sufinancirana sredstvima Centralne Europske Inicijative (CEI).

Foto: Maja Tomić