Pozitivni poslovni rezultati, bogat osvrt na održane i buduće programe te novi strateški plan Gradske knjižnice Rijeka za razdoblje 2018. – 2022. godine, predstavili su danas u Središnjem odjelu Gradske knjižnice Rijeka u Palači Modello ravnatelj knjižnice Niko Cvjetković, voditeljica informacijske službe i projekata Andreja Silić Švonja, voditeljica Službe nabave, obrade i zaštite i Poslovnog kutka Milka Šupraha-Perišić, voditeljica American Cornera Rijeka Kristina Đoja i suradnik za marketing i projekte Kristian Benić.

Ključna je vijest da je proteklu godinu Gradska knjižnica Rijeka završila s čak 21 258 članova (broj građana koji su se lani učlanili ili obnovili članarinu), što je u odnosu na raniju godinu rast od 1 167 članova odnosno 5,8 %! Broj aktivnih korisnika, dakle onih koji su tijekom godine koristili usluge knjižnice, ali nisu 2018. godine stigli produžiti članstvo je još zanimljiviji pokazatelj – 2018. je zaključena s 26 675 aktivnih članova u odnosu 25 016. pretprošle 2017. godine!

Programske inovacije

Riječ je o najboljem rezultatu Gradske knjižnice Rijeka u XXI. stoljeću i drugom najbolje rezultatu u povijesti – više članova bilo je samo daleke 1999. godine. Uzroci su objašnjeni održavanjem standarda usluge, prostornim proširenjima, intenzivnoj komunikaciji, ali i obilju programa koje Gradska knjižnica provodi.

Pozitivni poslovni rezultati, bogat osvrt na održane i buduće programe te novi strateški plan Gradske knjižnice Rijeka za razdoblje 2018. – 2022. godine, predstavili su danas u Središnjem odjelu Gradske knjižnice Rijeka u Palači Modello ravnatelj knjižnice Niko Cvjetković, voditeljica informacijske službe i projekata Andreja Silić Švonja, voditeljica Službe nabave, obrade i zaštite i Poslovnog kutka Milka Šupraha-Perišić, voditeljica American Cornera Rijeka Kristina Đoja i suradnik za marketing i projekte Kristian Benić. / Foto: press, Gradska knjižnica RijekaVoditeljica American Cornera Rijeka istaknula je da su u njemu fokusirani na organizaciju različitih kulturalnih programa s posebnim naglaskom na nove tehnologije i edukaciju korisnika o korištenju tih tehnologija, pa je to ključni inovativni knjižnični prostor GKR-a. „Proveden je niz uspješnih programa i aktivnosti, od kojih izdvajamo nekoliko najistaknutijih: Try theatre dramske radionice na engleskom jeziku za djecu, suradnja s osnovnim i srednjim školama te Sveučilištem u Rijeci kroz organizaciju radionica na engleskom jeziku i demonstracije 3D printanja, predavanja o mogućnostima studiranja u SAD-u, suradnja s History Film Festivalom, redovne radionice i demonstracije 3D printanja i VR-a, svakodnevna mogućnost korištenja PlayStation 4, radionice robotike. U tom ritmu i nastavljamo“, navela je Đoja.

Najavljujući i veće približavanje s Poslovnim kutkom, Šupraha-Perišić pojasnila je da su njegove usluge specifično usmjerene prema poslovnim informacijama s ciljem podrške građanima za što bolje snalaženje u svijetu poduzetništva, rada i zapošljavanja te jačanja ukupne poduzetničke klime u zajednici. Usluga je inspirirana iskustvima mnogih svjetskih javnih knjižnica koje svoj fokus interesa proširuju s knjižnične građe na životne potrebe i zahtjeve građana.

Edukacija građana

Posebnu novost i zanimljivost koja se nadovezuje na rad Poslovnog kutka predstavila je Andreja Silić-Švonja koja se usmjerila novoj usluzi usmjerenoj ka educiranju za korištenje sustava e-Građanin u
Središnjem odjelu.

Raduje me činjenica da su građani Rijeke prepoznali Gradsku knjižnicu Rijeka kao svog prijatelja i partnera. Vjerujem da će ta simbioza trajati i dalje, a mi ćemo nastojati da Rijeka postane na(j)čitaniji grad – Niko Cvjetković

„Uz pomoć knjižničara koji vam se u određeno vrijeme može posvetiti, građani Rijeke mogu lakše i brže započeti koristiti mogućnosti koje se pružaju putem e-građana te naučiti kako za nekoliko trenutaka dobiti dokumente kao što su e-Domovnica, e-Izvadak iz Matice rođenih, e-Rodni list, e-Vjenčani list, Potvrdu o prebivalištu, Potvrdu o boravištu, Elektronički zapis o vlasništvu vozila te koristiti neke
od dostupnih usluga kao što st e-Dnevnik za roditelje, e-Obrt, Burza rada, e-Plovilo, e-Pomorac, e-Visitor, e-Potvrde iz mirovinskog sustava, Portal zdravlja, Realizirani recepti, Zajednički informacijski sustav zemljišnih knjiga i katastra itd.“, naglasila je.

Definiran razvojni put

Naposljetku, ravnatelj knjižnice Niko Cvjetković predstavio je novi strateški plan Gradske knjižnice Rijeka. „Budućnost i razvoj GKR-a definirani su novim Strateškim planom koji obuhvaća razdoblje od 2018.-2022. godine. Dokument je to, svojevrsna osobna iskaznica Knjižnice, na kojem se radilo gotovo kroz cijelu 2018. godinu, koji jasno definira postojeće stanje i razvojni put Gradske knjižnice Rijeka te Viziju, Misiju i Vrijednosti. Budućnost je definirana razvojem infrastrukture Knjižnice, kako one fizičke
(nova zgrada u kompleksu Benčić), tako i one digitalne (web), razvojem postojećih usluga te uvođenjem novih (pomalo i eksperimentalnih) usluga po kojima je GKR i (pre)poznat u stručnoj zajednici, a sve s ciljem snaženja potencijala naše lokalne zajednice. Za kraj, raduje me činjenica da su građani Rijeke prepoznali Gradsku knjižnicu Rijeka kao svog prijatelja i partnera koji im svakodnevno nudi svoj fond, svoje usluge i prostore kao i kompetencije djelatnika Knjižnice. Vjerujem da će ta simbioza trajati i dalje, a mi ćemo nastojati da Rijeka postane na(j)čitaniji grad.“, naglasio je Cvjetković.

Plan se u integralnom izdanju može pronaći na web stranicama i Magazinu Gradske knjižnice Rijeka.