U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti, jučer je održano je predstavljanje značajnog istraživačko-restauratorskog projekta vezanog uz skulpturu “Jezgra (Okovano staklo)” autora Raoula Goldonija.

ProjektomSlučaj Goldoni“ prvi put se, nakon više od četiri desetljeća, jedini autorov rad zastupljen u muzejskoj Zbirci skulpture, a naslovljen Jezgra (Okovano staklo), iz 1973. godine, vraća u izlagačku i muzeološku funkciju i tom prilikom izlaže javnosti.

Ovim činom, u koji je utkana i dodatna priča o humanim vrijednostima i prijateljstvu, ujedno se obilježava četrdeseta godišnjica preranog odlaska velikog umjetnika Raoula Goldonija (1919. – 1983.), međunarodno priznatog i nagrađivanog umjetnika kojeg povijest umjetnosti definira kao pionira novog pokreta u umjetničkom oblikovanju u staklu, poznatog kao Studio Glass Movement.

Posebnost ovog rada leži u činjenici da je jedna od pet staklenih ploča Goldonijeve skulpture Jezgra (Okovano staklo) bila teško oštećena i zagubljena. Novi život joj je, u ime dugog prijateljstva i umjetnosti, podario Livio Seguso, renomirani umjetnik u staklu i nekadašnji suradnik i prijatelj Raoula Goldonija. Na ovaj način je, tijekom istraživanja i restauracije Goldonijeve skulpture, potaknuta međumuzejska, interdisciplinarna i međunarodna suradnja. Naime, Livio Seguso je umjetnik koji izuzetno dobro poznaje Goldonijev rad s obzirom da je u Segusovoj muranskoj radionici izveden niz Goldonijevih djela, a u kratkom video intervjuu, realiziranom u suradnji  s Akademijom likovnih umjetnosti u Veneciji, koji se također može pogledati u MMSU-u, Seguso obnavlja sjećanja na Goldonija. Radi se o periodu ranih 60-ih i 70-ih godina, kad su započeli suradnju, o čemu Seguso izjavljuje: “Među nama se stvorilo veliko i recipročno poštivanje, iz kojeg je nastala želja za suradnjom, za koju vjerujem da nas je obostrano nadopunila i obogatila“.

Važno je istaknuti i da je Muzej moderne i suvremene umjetnosti u suradnji s RRA Porin napravio cjelovito 3D skeniranje Goldonijevog rada i to je prvi takav inovativni oblik zaštite muzejske građe unutar zbirki MMSU-a.

Postupak istraživanja i restauracije ovog djela predstavila je viša konzervatorica – restauratorica Duška Sekulić Ćiković, a predstavljanju skulpture nazočila je i zamjenica riječkog gradonačelnika Sandra Krpan koja je zahvalila restauratorici i svim njenim suradnicima na realizaciji ovog vrijednog projekta.

Krpan: Predstavljen je inovativni oblik zaštite muzejske građe

Posebno vrijednom smatram suradnju našeg muzeja na ovom projektu s Akademijom likovnih umjetnosti u Veneciji i suradnju s našom Regionalnom razvojnom agencijom PORIN. Multidisciplinarni pristup i međusobna suradnja rezultirali su na ovom projektu video intervjuom s vrsnim umjetnikom Liviom Segusom te cjelovitim 3D skeniranjem ovog rada što predstavlja doista inovativni oblik zaštite muzejske građe u našem muzeju. Želim reći i da sam osobno više nego dirnuta činjenicom da je umjetnik Livio Seguso u ovu suradnju s našim muzejem ušao potaknut dugotrajnim prijateljstvom i suradnjom s Raoulom Goldonijem. U toj se činjenici ogleda vrijednost građenja mostova suradnje, prijateljstva i umjetničkog povezivanja. Međusobno poštovanje koje su ovi umjetnici razvijali kroz svoj odnos, nije se ugasilo Goldonijevim odlaskom i zahvaljujući dubini prijateljstva koje su on i gospodin Seguso razvili, danas imamo priliku predstaviti i vidjeti Goldonijevu restauriranu Jezgru“, rekla je Krpan.

Na predstavljanju Goldonijeve skulpture bili su i njegov sin Luka Goldoni sa suprugom, kao i Nemanja Cvijanović, profesor Akademije likovnih umjetnosti u Veneciji koji je surađivao na projektu te Daniel Đuranović, koordinator za inkubatore proizvodnih djelatnosti i tehnološkog laboratorija u Riječkoj razvojnoj agenciji PORIN.