Ovog petka, 29. studenog u 20 sati, u Art-kinu započinje retrospektiva filmova prvaka američkog žanrovskog filma Sidneyja Lumeta, povodom stogodišnjice redateljeva rođenja.
Ciklus se otvara kultnom kriminalističkom dramom Serpico (1973.) o predanom i poštenom njujorškom policajcu talijanskog porijekla koji se suprotstavlja praksi iznuđivanja novaca od gradskih kriminalaca, zbog čega doživljava osudu korumpiranog sustava, u sjajnoj glumačkoj kreaciji Ala Pacina.
Nastavak ciklusa donosi još jednu izuzetnu suradnju Sidneyja Lumeta i Ala Pacina, u kriminalističkoj drami Pasje poslijepodne (1975.), snimljenoj prema istinitoj priči o pljački banke koja se dogodila jednog vrućeg ljetnog popodneva u New Yorku. Film je osvojio Oscara za najbolji originalni scenarij, a bio je nominiran i za najbolji film, režiju, glavnog glumca, montažu i sporednog glumca. Film se prikazuje u petak, 6. prosinca u 20 sati.
Slijedi višestruko nagrađivana satirična drama TV-mreža (1976.) o uspješnom televizijskom voditelju kojeg šefovi smijene zbog pada gledanosti, zbog čega on u očaju najavljuje samoubojstvo pred kamerama u svojoj posljednjoj emisiji, što ga vraća u vrh gledanosti u zemlji. Film je ovjenčan Oscarima za najbolju glavnu mušku (Peter Finch) i žensku ulogu (Faye Dunaway), za najbolju sporednu glumicu (Beatrice Straight) i izvorni scenarij, kao i Zlatnim globusima u kategorijama najboljeg redatelja, glumca, glumice i scenarija. I dalje aktualana, TV-mreža secira kako medijske korporacije kojima vladaju pohlepa i besramna borba za gledanošću, forsiraju komercijalne, isprazne i tabloidne sadržaje. Film se prikazuje u petak, 13. prosinca u 20 sati.
Ciklus filmova zaključuje uzbudljivi triler Jutro poslije (1986.) s Jane Fondom u ulozi glumice sklone alkoholu koja se, nakon razuzdane zabave, budi u luksuznom stanu s nepoznatim mrtvim čovjekom pored sebe, bez sjećanja kako se probudila u toj noćnoj mori. Film se prikazuje u petak, 27. prosinca u 20 sati.
Sidney Lumet rođen je 1924. godine, a već je svojim prvim filmom, komornom sudskom dramom 12 gnjevnih ljudi, privukao pažnju svjetske filmske javnosti, a tim je filmom navijestio i tematsko-stilske preokupacije koje će ga pratiti kroz čitavu, polustoljetnu karijeru: prikaz socijalne nepravde, bavljenje aktualnim temama u američkom društvu, precizno ocrtavanje karaktera i dijaloška uvjerljivost, vješto korištenje zatvorenih prostora te dinamična režija. U njegovom, doduše neujednačenom, opusu svoje mjesto su ravnopravno našle adaptacije književnih i dramskih djela te socijalnopsihološke i kriminalističke drame, od kojih su neke stekle i kultni status.
Ulaznice
Ulaznice za filmove su u prodaji, a dostupne su na blagajni Art-kina koja se otvara sat vremena prije početka prve projekcije u danu i putem stranice ulaznice.hr.
Više informacija potražite na https://www.art-kino.org/hr/
Podijeli na društvenim mrežama