Prezentirani rezultati projekta „RInkluzija“ – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ u minuloj školskoj godini

Oni su u dvadeset dvije javne gradske škole radili sa šezdeset
četvoro djece te zadovoljavali njihove individualne obrazovne potrebe, što same
učiteljice i učitelji nisu uvijek u mogućnosti, te sudjelovali u integraciji i
inkluziji učenika u redovnu nastavnu praksu, razred i okruženje.

Prezentaciji su prisustvovali pročelnica Odjela odgoj i
školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj, ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje
Ivone Šabarić Rubeša, brojni asistenti u nastavi, ravnatelji i programski
koordinatori riječkih osnovnih škola te roditelji, kao i gradonačelnik Rijeke
Vojko Obersnel koji je asistentima u nastavi zahvalio na radu koji nadilazi
njihove plaće, a tijekom kojeg iskazuju konstantan trud, želju i kreativnost.

 „Na ovaj sam projekt,
pokrenut 2008. godine, kao gradonačelnik izuzetno ponosan, mi smo doslovno
shvatili jednakost učenika s teškoćama u razvoju, uložili velike napore da bi djeca
maksimalno aktivno, uz izražavanje svoje kreativnosti, školovala i integrirala
u razred“, rekao je gradonačelnik Obersnel, dodavši kako se projekt još uvijek
mora provoditi uz pomoć europskih sredstava, budući da na nacionalnoj razini
nije pronađen adekvatan model i način za provođenje programa asistenata u
nastavi.

„Kao grad nastojimo poticati sve oblike inkluzije. Naši učenici
teškoćama u razvoju imaju pravo na sudjelovanje u svim aktivnostima kao i druga
djeca, oni imaju mnogo za pokazati te nas obogatiti i ispuniti posebnom
vrijednošću“, rekla je pročelnica Sanda Sušanj.

Ravnateljica OŠ Eugen Kumičić Ana Anić Opašić predstavila je program na
način kako on funkcionira u praksi redovnog odgoja i obrazovanja, navevši kako
je upravo ovaj oblik daje najbolje rezultate jer je temeljen na inkluziji, jednakosti
i ravnopravnosti svih učenika kao indikatorima kvalitete obrazovanja. Anić
Opašić istaknula je kako su nužni preduvjeti takve inkluzije pitanja kadra, organizacije
i materijalnih sredstava, kao i moralne obveze društva, dodavši kako je Rijeka među
prvim gradovima koji su navedeno osigurali prije uređivanja krovnog nacionalnog
sustava. Tijekom izlaganja prikazan je i kratki film kojim se prikazuje kako se
kroz izravan kontakt s djecom s poteškoćama u razvoju od rane dobi mogu
formirati ispravni stavovi i smanjiti predrasude i stereotipi koji su
posljedica neznanja i straha.

Sustav pomoćnika u nastavi predstavile su pomoćnice u nastavi Tea Vuković (asistentica
u OŠ Kozala) i Patricia Pilić (OŠ Zamet) koje su podijelile anegdote iz rada s
učenicima, istaknuvši važnost ljubavi prema poslu, želje za rad s djecom, kao i
prihvaćanja ostale djece te učiteljica i učitelja. Svoje iskustvo o tome kako
je biti kolega učenika s posebnim potrebama podijelila je i učenica 7. razreda OŠ
Zamet Katarina Vrkić, a prigodni glazbeni program izveo je Viktor Čandrlić
Jajaš iz OŠ Nikola Tesla uz pijanista Matea Žmaka.

Za provedbu projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s
teškoćama“
u periodu od 2017. do 2021. godine, Gradu Rijeci je iz Europskog
socijalnog fonda odobreno 9.785.188,80 kuna.