Poštovani,

Obilježeni pješački prijelaz kod Bazena Kantrida i benzinske postaje Kantrida – sjever (INA) nalazi se na najopterećenijoj prometnici koja povezuje Grad Rijeku sa Opatijom, Matuljima i zapadnim prigradskim područjem (Slika 1). Iako je ograničenje brzine kod spomenutog pješačkog prijelaza 50 km/h, na navedenoj dionici i u području pješačkog prijelaza vozi se brže od dopuštenog, a česte su i prometne nesreće (sudari, naleti vozila itd.).

S obzirom da položaj pješačkog prijelaza i činjenice da je pješački prijelaz nedovoljno i neadekvatno osvjetljen javnom rasvjetom, nema usporenike prometa, radar sa odgovarajućom svjetlosnom signalizacijom, predstalja direktnu ugrozu za pješake, naročito djecu koja se vraćaju ili idu sa treninga, posebice u jutarnjim i večernjim satima kada je broj treninga na bazenskim kompleksima najveći. Djeca često prelaze preko pješačkog prijelaza sa južne na sjevernu stranu na “majke mi” i isključivo pomoću odraza svjetala o kolnik, no to je opasno samo po sebi. S obzirom da djeca nemaju dovoljno osjećaja o okolini, posebice prometu, ova lokacija traži hitnu sanaciju ili adaptaciju kako bi se izbjegla teža nesreća. U pitanju su djeca i stariji, ovo je prioritet! Svakim danom opasnost je sve veće i veća, a brzina na spomenutoj dionici je abnormalno velika.

Također, ono što ovdje predstavlja najveću opasnost jest nepreglednost pješačkog prijelaza u smjeru zapad-istok (smjer Rijeka) zbog postojećeg drvoreda sa južne strane kolnika. Nakom provedenih mjerenja, pješak koji stoji sa južne strane kolnika i pokušava preći preko pješačkog prijelaza u smjeru BP vidljiv je tek na udaljenosti od 23 metra, a pri brzini od 50 km/h osobnom vozilu u uvjetima suhog kolnika potrebno je 15 m za sigurno kočenje te 24-26 m za kočenje u uvjetima mokrog kolnika. Naglasak se stavlja na činjenicu da se na spomenutoj dionici ne vozi brzinom od 50 km/h, tako da je put kočenja znatno veći (računica ne uzima i vrijeme reagiranja vozača, stanje vozila itd.). U prilog idu i činjenice da se pješak dok stoji na pješačkom prijelazu nalazi u mraku (nepostojeća/nedovoljno jaka javna rasvjeta na južnoj strani kolnika) te da je u većini slučajeva kolnik mokar i sklizak, poesebice tijekom jesni i zime kada noć nastupa puno ranije pa je i vidljivost znatno otežana.

S obzirom da se radi o izrazito opasnoj situaciji, predlažem sljedeće:
– postavljanje dodatne ulične rasvjete na način da se direktno osvjetli pješački prijelaz i područje oko pješačkog prijelaza sa južne strane kolnika
– postavljanje svjetlosne signalizacije u vidu radara brzine ili treptača u kolniku/iznad kolnika
– postavljanje veće i vertikalne flourescentne signalizacije žute boje (boja tipa znaka A22-2) prije i uz pjepački prijelaz
– bojanje pješačkog prijelaza u crvenu boju
– postavljanje protuklizne obloge prije samog pješačkog prijelaza

Sve navedene mjere postavljaju se na kritičnim točkama gdje postoji direktna opasnost ili ugroza za pješake. Ova lokacija odgovara svim parametrima i iznimno je opasna.

Nadalje, molim da se iscrta pješački prijelaz između nogostupa sa sjeverne strane kolnika i benzinske postaje INA (Slika 2), s obzirom da je prelazak nemoguć a postojeća infrastruktura je očigledno predvidjela pješački prijelaz na toj lokaciji. Napominjem da pješački prijelaz postoji sa druge strane BP.

Molim da se navedni problem shvati izrazito ozbiljno te po potrebi proslijedi Hrvatskim cestama, u Ceste Rijeka, svim nadležnim organima u Gradu te ŽUC-u PGŽ.

Također, molim Vas da me ne upućujete na MO s obzirom da ja kao građanim ne planiram osobno pisati na stop adresa, već ovdje pišem javno i argumentirano te tražim hitno postupanje. Vi, kao Grad, imate prvenstveno moć a onda i dužnost da izađete u susret sa mogućim rješenjima.

S poštovanjem

Marko111 / 26.11.2024.

Zar od 26.11. prošle godine do danas nemate obraza napisati ili odgovoriti da ste upit barem proslijedili na postupanje?

Odgovorite