Djeca nerijetko
osjećaju svojevrsnu odbojnost i strah prema čitanju i učenju čitanja, a razlog
tome su nesigurnost i negativne reakcije na pogreške prilikom čitanja (kritika,
ispravljanje, ismijavanje). Upravo je kroz R.E.A.D.® program dokazano da su
psi, ali i ostali kućni ljubimci, savršeno društvo za čitanje jer slušaju sa
pažnjom, ne osuđuju, ne podsmjehuju se i ne kritiziraju. Psi ne ispravljaju i
ne remete mir, štoviše stvara se vrlo pozitivna i opuštena radna atmosfera, a
čitanje postaje zabavno.

S obzirom na
govorno-jezične smetnje učenici nerijetko doživljavaju ne razumijevanje okoline
i teškoće izražavanja vlastitih želja i potreba. Brojna istraživanja pokazuju
da aktivnosti i terapija potpomognuta životinjama  (AAT – Animal Assisted Therapy) utječe na
pojačanu komunikaciju, smanjeni osjećaj boli, bolje raspoloženje, manji krvni
tlak, bolje motoričke vještine, smanjenje stresa i osjećaja anksioznosti,
izrazito pojačava motivaciju, utječe na bolje ponašanje i socijalne vještine.

Prema Studiji o
učinkovitosti programa za razvijanje čitalačkih sposobnosti uz asistenciju
životinja (Le Roux, Swartz, Swart, 2014.) postoji utjecaj na čitalačke
sposobnosti učenika koji čitaju psu u odnosu na eksperimentalne i kontrolne
skupine (učenici koji su čitali odrasloj osobi te učenici koji su čitali
plišanoj igrački u prisustvu odrasle osobe).

 

Cilj programa je
razvoj komunikacijskih kompetencija i vještina čitanja kod djece uz pomoć
registriranih terapijskih timova – psa i njegovog vodiča koji zajedno sa
stručnim osobljem čine dio R.E.A.D.® 
tima.

Radionice vode
Dubravka Pezo, logoped i Dina Dežmar, edukacijski rehabilitator i integrativni
psihoterapeut s više od dvanaest godina iskustva u radu sa djecom i mladima s
teškoćama u razvoju. Od malena je zaljubljena u životinje, a posebno u pse i
konje. Oduvijek je u svoj rad sa djecom i odraslima željela uključiti i
partnere životinje vođena vlastitim iskustvom koliko ta veza između čovjeka i
ljubimca može obogatiti, ispuniti i uljepšati život. Kroz to iskustvo uvidjela
je kako su, na intuitivnom nivou, psi u stanju u potpunosti se emocionalno
uskladiti sa djecom / odraslima s kojima su u odnosu i prilagoditi se
različitim potrebama, tempu i razini uključenosti koju svaki pojedinac treba na
drugačiji način. Bilo da se radi o učenju, rehabilitacijskom radu s djecom /
mladima ili psihoterapijskom radu s odraslima, uz pomoć svojih četveronožnih
prijateljica taj rad poprima sasvim novu, ljekovitu dimenziju.

Uz Dubravku Pezo i
Dinu Dežmar, na radionici sudjeluju i Lili i Sun. Lili i Sun su dvije
četveronožne prijateljice koje pomažu Dini u radu s djecom i mladima. Lili je
2014. godine krenula u edukaciju za terapijskog psa koji pomaže djeci u učenju
čitanja i razvijanju komunikacijskih vještina u sklopu R.E.A.D.® programa.  Od tada pomaže djeci da se opuste i da im
učenje postane zabavnije. Svoje iskustvo stekla je radeći s djecom s teškoćama
u razvoju, a to iskustvo sada prenosi i maloj Sun koja je upravo navršila
godinu dana te je novi član terapijskog tima Dina, Lili & Sun.

Ciklus od 10
radionica započinje 14.10. i odvijat će se petkom od 18 do 19 sati na adresi
Trpimirova 4 (kraj riječkog nebodera), u centru grada. Cijena ciklusa je 1000
kn (100 kn po radionici), plativo u dvije rate.

Više informacija na
095 233 5001 (kontakt osoba Sanja Perinić Švorinić)

Kalendar događanja