undefined

Odgajatelji su se i sami mogli okušati u igrama razvijanja
kreativnosti “Darovito dijete razlikuje se od svojih vršnjaka po svojim
sposobnostima, osobinama ličnosti i kreativnosti, što okolina uočava kao
razlike u znanju, ponašanju i tempu razvoja, cjelokupnog ili pojedinih dijelova.
Ta različitost često zadaje muke i probleme njegovim roditeljima,
odgojiteljima, vršnjacima, a naravno i njima samima,” kazala je u uvodnom
dijelu Brašnić, u nastavku pojasnivši kako kreativnost, kao značajan dio
darovitosti, valja prvo znati prepoznati, a potom i znati osmisliti program za
njegovo razvijanje, u čemu veliku ulogu imaju upravo odgajatelji.

Kako poticati kreativnost djece predškolske dobiTijekom radionice odgajateljice riječkih dječjih vrtića
imale su priliku saznati o načinima poticanja kreativnosti kod djece, kao što
su različite igre i drugi materijali, ali se i same staviti u dječju kožu i
poigrati se.

Među igrama koje razvijaju kreativnosti spomenuti su
Pictionary (pogađanja riječi uz pomoć slika koje crtate kao tragove za
suigrača, Alias (zadani pojam treba opisati pomoću njegovih sinonima i sličnih
pojmova) ili pak Story Cubes, kada bacanjem kockica s različitim simbolima
djeca moraju stvarati priču.

Također, odgajateljima je prezentiran i niz drugih
materijala za razvijanje kreativnosti, kao što su mozgalice i zagonetke,
povezivanje nepovezivih materijala, brainstorming ili pak poticanje na
kreativno dovršavanje crteža.

Kako poticati kreativnost djece predškolske dobiNeke od danas prezentiranih materijala koriste se u
igraonici za poticanje razvoja darovite djece BistRIć, jednom od kraćih
specijaliziranih programa kojeg u Dječjem vrtiću Rijeka vodi psihologinja
Brašnić sa suradnicama. Program je usmjeren na poticanje razvoja djetetovih
sposobnosti uz prilagođavanje specifičnim potrebama i mogućnostima svakog
djeteta. Trenutno igraonicu polazi desetak mališana, a upravo je jedan od
ciljeva današnje radionice bio je senzibiliziranje odgajatelja, a posredno i
roditelja, za potrebe darovite djece koja, neka više, a neka manje, trebaju
podršku svoje okoline.

Uz Brašnić, radionicu su vodile i psihologinja Dječjeg
vrtića Rijeka Marija Mihac te Jasna Borbelj iz Centra za poticanje darovitosti
djece.

Centar za poticanje darovitosti, Društvo roditelja darovite
djece “Lodur” i Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo, a u
suradnji s vrtićima, školama i kulturnim institucijama, od 21. do 28. ožujka
nizom aktivnosti obilježavaju Dan darovitih učenika, čime se želi
senzibilizirati javnost o potrebi uvođenja sustavne brige o darovitim
pojedincima, prije svega u obrazovnom sustavu.

Kalendar događanja