Godine 1926. (18. srpnja), Veslački klub Jadran sudjelovao je na četvrtom Prvenstvu Kraljevine SHS-a u Splitu, u čamcima yole, ali bez većeg uspjeha. U narednim godinama zamrla je natjecateljska aktivnost Jadrana, zbog nekoliko razloga, poglavito zbog spora koji se dugo vremena vodio oko terena za gradnju veslačkoga doma te zbog izgradnje mosta od Brajdice za Deltu, drvenoga gata i rive na Brajdici.

Godine 1933., seniorska momčad (Pihler, Grbac, Jotić, Tomljanović i korm. Fabijanić) osvojila je drugo mjesto, iza šibenske Krke, na Jadranskoj regati u Splitu. Iste godine dopunjuje se Upravni odbor Kluba, među čijim su se članovima radom isticali inž. Konrad Mohorić, dr. Veljko Fabijanić, inž. Zvonimir Babić, Hektor Prešić i Branko Zunder.

Novi dom na Delti

Odlukom gradskih vlasti, Jadranu je na Delti dodijeljen teren za gradnju novoga veslačkog doma. Lokacija za novi dom određena je na desnoj obali ušća Rječine, a odobrena je i velika novčana pomoć. Nakon što je komisija označila teren za gradilište, prisjeća se Hektor Prešić, zajedno s nekolicinom drugih Jadranaša on je noću premjestio kolčiće i tako za nekoliko metara povećao teren. Za izgradnju veslačkoga doma na Delti i nabavu materijala bili su zaduženi inž. Vidmar i mr. Šikić. Iste godine nabavljeni su novi čamci – skif i osmerka yola, tako da je plovni park bio znatno poboljšan.

1935 Regata pasara

Regata pasara 1935. godine

Godine 1934., dovršena je izgradnja veslačkoga doma pa je Klub u cijelosti preseljen u novu zgradu na Delti.

Godine 1935., na regati u Splitu, održanoj 30. lipnja, Jadranaši R. Nachtigal, L. Grbac i korm. N. Šikić postali su seniorski prvaci u dvojci yoli.

Godine 1936., izabran je novi Upravni odbor, sastavljen uglavnom od mlađih članova. Nastavljena je promidžba veslanja među mladeži. Plovni je park također obogaćen nabavom novog četverca, prvoga Jadranovog čamca slobodne gradnje.

Organizacija Jadranske regate na Sušaku

Iste godine Veslački savez Jugoslavije povjerava Jadranu organizaciju Jadranske regate. Bila je to prva regata toga tipa na Sušaku pa je privukla veliki broj građana i uglednika, među kojima su bili i kraljev poklisar te kraljica Marija, s dvama sinovima. Na regati je održano sedam utrka u disciplinama yole i četiri u autriggerima, u kojima su sudjelovali veslači pomlatka, novaci, juniori  i seniori. Ribarski čamci (batane, guci i pasare) natjecali su se u međuutrkama za Prvenstvo Grada Sušaka.

Godine 1937., novi predsjednik Kluba je Ivo Čop, koji na toj funkciji ostaje do 1941. godine. Sredinom godine u Šibeniku je održana Jadranska regata, na kojoj je dvojka za novake bila prva, a četvorka za novake i osmerka yola druge. Na toj je regati Jadran prvi put nastupio u glatkom četvercu s kormilarom te su novaci postali državni prvaci i prvaci Jadrana. Bili su to: T. Hreljanović, I. Medanić, R. Nachtigal, L. Grbac i korm. V. Pliskovac. Ista ekipa u seniorskoj konkurenciji osvojila je četvrto mjesto.

Tadašnje Ilustrovane sportske novosti, u izdanju od 27. srpnja, zabilježile su:

Ugodno je iznenadio sušački “Jadran” koji je od četiri nastupa osvojio tri prva mjesta, a u trci osmerki je ispred “Gusara” (!) došao drugi, odmah iza “Krke”. Neka simpatičnim i vrijednim Sušačanima ovaj veliki uspjeh dade podstreka za daljnji rad jer je “Jadran” jasno pokazao da ima odličnog materijala. Naprijed Sušačani, pa se u buduće neće voditi ogorčena borba za prvenstvo samo između Šibenika i Splita. I Vi ćete u to kolo!

(Tekst i foto VK Jadran)

*************

Prvi feljton dostupan je na poveznici: https://www.mojarijeka.hr/veslacki-klub-jadran-rijeka-prvih-100-godina/