Grad Rijeka upravlja s 1710 poslovnih prostora, koji se u zakup daju putem javnog natječaja za davanje u zakup poslovnih prostora koji se, u pravilu provode jedanput mjesečno. U cilju što transparentnijeg upravljanja imovinom Grada Rijeke te olakšavanja zakupa poslovnih prostora, podaci o slobodnim i zakupljenim poslovnim prostorima dostupni su putem Registra poslovnih prostora.

Prema podacima Odjela gradske uprave za
gospodarenje imovinom na dan 31. prosinca 2017. godine u zakupu je
evidentirano 1448 prostora, a trenutno je slobodno 304 prostora. Među
slobodnim prostorima dio prostora predstavljaju poslovni prostori koje
zbog stanja poslovnog prostora nije moguće dati u zakup bez znatnih
ulaganja te koji će dijelom biti predmet postupaka prodaje, kao i oni
prostori koji su u suvlasništvu Grada Rijeke i fizičkih osoba ili sa
Republikom Hrvatskom, odnosno prostori koji su predmet nekog sudskog ili
upravnog postupka, te kao takvi ne mogu biti predmet javnog natječaja
za davanje u zakup poslovnih prostora.

Tijekom 2017. godine objavljeno je 10 javnih natječaja za davanje u
zakup poslovnih prostora od čega je u 8 javnih natječaja objavljeno po
30 i više poslovnih prostora i dva natječaja za kantine zaposlenika.
Ukupno je tijekom 2017. godine u javnim natječajima objavljeno 300
poslovnih prostora, odnosno po javnom natječaju prosječno je objavljeno
30 poslovnih prostora. Kako su pojedini poslovni prostori objavljeni su u
javnim natječajima i više puta, tijekom 2017. godine u javnim
natječajima objavljeno 125 poslovnih prostora.

Za 119 poslovnih prostora zaprimljene su prijave od čega je
izlicitirano 96 poslovnih prostora. Ukupna površina za 96 izlicitiranih
poslovnih prostora iznosi 8.136 m2 sa ukupnim mjesečnim zaduženjem od
43.171,53 €. Prosječna izlicitirana cijena zakupnine za 2017. godinu
iznosi 5,31 €/m2. Najviše prostora dodijeljeno u zakup za obavljanje
uslužne djelatnosti, djelatnosti trgovine, djelatnosti članskih
organizacija i uredske djelatnosti s ukupno 62 poslovna prostora,
odnosno 65% svih prostora koji su dodijeljeni u zakup. Za ostale
djelatnosti iskazan je znatno manji interes.

U 2018. godini planira se objaviti 8 javnih natječaja za davanje u
zakup poslovnih prostora. Budući da u razdoblju od siječnja do travnja
predstoji posao obnove 400-tinjak ugovora o zakupu koji zahtjeva veliki
angažman svih djelatnika u Direkciji za upravljanje objektima poslovne i
javne namjene, javni natječaji koji će se oglasiti u tom razdoblju biti
će objavljeni za 30 poslovnih prostora, a oni koji će biti objavljeni
nakon mjeseca travanja biti će objavljeni i za više od 30 poslovnih
prostora.

U cilju što transparentnijeg upravljanja imovinom Grada Rijeke, kao i
približavanja građanima i gospodarskim subjektima zainteresiranim za
zakup poslovnog prostora Grada Rijeke, podaci o poslovnim prostorima
Grada Rijeke objavljeni su na web stranici Grada Rijeke.

Tako je putem registra poslovnih prostora moguće izvršiti uvid u
podatke o poslovnim prostorima Grada Rijeke koji su u zakupu kao i o
slobodnim poslovnim prostorima. Podaci su javni i podacima može
pristupiti svaka zainteresirana osoba. Podaci su podijeljeni u dvije
skupine i to na poslovne prostore u zakupu i slobodne poslovne prostore.

U skupini poslovnih prostora u zakupu mogu se dobiti sljedeći podaci
o poslovnom prostoru: adresa poslovnog prostora, površina poslovnog
prostora, zakupnik poslovnog prostora, djelatnost koja se obavlja u
poslovnom prostoru, zona u kojoj se nalazi poslovni prostor, jediničnoj i
mjesečnoj cijeni zakupnine, razdoblju trajanja zakupa trenutnog
zakupnika kao i pobliže utvrditi lokacija prostora pute Google Maps
servisa.

U skupini slobodnih poslovnih prostora koji su podobni za davanje
istih u zakup mogu se dobiti podaci: adresa poslovnog prostora, površini
poslovnog prostora i zoni u kojoj se prostor nalazi. Putem Google Maps
servisa poslovni prostor se može prikazati na mapi, a isto tako dostupan
je i tlocrt poslovnog prostora. Pretraga se vrši putem pretraživača, a
podaci se također mogu dobiti i u xls formatu.

Kalendar događanja