Zeljka Sukova, Ales Suk, Nina Violic

Na popularnom češkom festivalu osvojio je nagradu FEDEORA kojeg dodjeljuje Udruženje filmskih kritičara Europe i Mediterana. ‘Marijine’ su, po mnogima, najznačajnije postignuće riječkog filmskog stvaralaštva.  Reakcije kritičara i recenzije u medijima su odreda pozitivne, među kojima i ona časopisa Variety, najutjecajnijeg filmskog glasila na svijetu.

O filmu ‘Marijine’, fikcijsko-dokumentarnom hibridu natopljenom glazbom i alkoholom kojeg je redateljica Željka Suková posvetila svojoj pokojnoj baki, Boyd van Hoeij, kritičar časopisa Variety, piše da je «sve, samo ne sprovod». Dodaje da su ‘Marijine’ «zabavna mješavina koju uokviruju stari kućni video snimci». «Film je prepun života i kao stvoren za festivale», zaključuje Boyd van Hoeij, potvrđujući tako ispravnost reklamnog slogana – ‘Film o baki za A festivale’.

Najveći informativni portal nezavisnog filma indieWIRE također hvali ‘Marijine’. U tekstu o trijumfu žena-redateljica na festivalu u Karlovym Varyma, kritičar Basil Tsiokos za film Željke Sukové odvaja posebno mjesto i kaže: «Iako gledatelj ne može uvijek biti siguran gdje stvarnost prestaje, a gdje počinje fikcija, postoji nešto što funkcionira u ovom čudnom filmu, nešto što dostiže stupanj iskrene ljubavi koja se probija kroz sve filmske varke».

Ondřej Štindl, kritičar tiražnog češkog dnevnika Lidové noviny, za ‘Marijine’ piše da su «pomalo bizarne». «Nostalgija, ljubav i šala djeluju vrlo iskreno, a govor hrvatskih dama koje u jednoj rečenici potpuno bezbrižno miješaju najsakralnije izraze s onim najprofanijima, je apsolutno šarmantan. Čudna kombinacija nade, tuge, veselja, čuđenja i zbrke u filmu Željke Sukové djeluje prirodno, što u čovjeku evocira uspomene na nekoga tko je otišao». Irena Hejdová, kolumnistica KVIFF-ovog festivalskog dnevnika Právo, također je oduševljena filmom «koji je neobuzdan kao i njegovi junaci».

Beogradski dnevnik Politika također ne štedi pohvala na račun ‘Marijinih’. «Hrvatska redateljica Željka Suková, inače praški đak, uspješno se predstavila svojim debitantskim, gotovo osobnim i privatnim filmom u kojem odaje hommage svojoj baki. Simpatično, dopadljivo i filmski domišljato», napisala je u svom osvrtu Dubravka Lakić, filmska kritičarka Politike. Još izravniju preporuku objavio je časopis za kulturu Vijenac: «Hrvatskoj publici ovaj je film posebno zanimljiv jer je jedna od unuka i glumica Nina Violić (druga je redateljica filma, a treću unuku glumi Mila Čuljak), a vjerojatno će se posebno svidjeti i ljubiteljima kiča i bizarnosti», piše Vladimir Šeput, novinar Vijenca.

‘Marijine’, debitantski film Željke Sukové s Ninom Violić, Željkom Sukovóm i Milom Čuljak u glavnim ulogama, snimljen je u produkciji riječke Udruge UKUS. Montažu i kameru potpisuje češki redatelj Aleš Suk, a u filmu nastupa češki underground elektro bend Midi Lidi.