Danas je obnovljen grafit kojeg je ispisala punk grupa Paraf, a kojeg je Grad Rijeka prije dvije godine proglasio zaštićenim kulturnim dobrom od lokalnog značaja. Grafit s natpisom „Paraf punk“ nalazi se na samom podnožju stuba gdje Brajšina ulica presijeca Lorenzove stube, a planovi za njegovu rekonstrukciju su nakon tjedana odgađanja konačno dočekali povoljne vremenske prilike. Ovaj grafit, u doba izrade (1977. godine) smatran vandalskim činom, danas svjedoči o počecima i razvoju riječkog, jugoslavenskog i istočnoeuropskog punka te slovi kao važan spomenik popularne kulture.

Valter Kocijančić, pjevač
prve postave legendarnog benda Paraf i autor grafita, četrdesetak godina
nakon izrade originala ponovo je uzeo boju u ruke i po drugi puta na istom mjestu
ispisao “Paraf punk”. Uz stručnu je pomoć danas obavljen velik dio
rekonstrukcijskog posla, a u narednim će danima grafit biti u potpunosti gotov.
U tom je procesu najprije precrtana šablona originalnog grafita te izrađen
model uz pomoć kojeg je nastala osvježena verzija. Kocijančić je izrazio ponos
što je njegovo djelo prepoznato i sačuvano te je kazao kako je sedamdesetih
ipak bilo lakše lijevati boju nego danas. „Kada smo to radili nije bilo
uobičajeno šarati po javnom dobru i to nikomu nije padalo na pamet, ali nama nadobudnim
mulcima je to bilo fora, pa smo to obavili poskrivećki jednog poslijepodneva,
ne očekujući da će natpis tamo ostati jednu godinu, a kamoli 40 godina“, rekao
je Kocijančić.

Danas je obnovljen grafit kojeg je ispisala punk grupa Paraf, a kojeg je Grad Rijeka prije dvije godine proglasio zaštićenim kulturnim dobrom od lokalnog značaja. Grafit s natpisom „Paraf punk“ nalazi se na samom podnožju stuba gdje Brajšina ulica presijeca Lorenzove stube, a planovi za njegovu rekonstrukciju su nakon tjedana odgađanja konačno dočekali povoljne vremenske prilike. Ovaj grafit, u doba izrade (1977. godine) smatran vandalskim činom, danas svjedoči o počecima i razvoju riječkog, jugoslavenskog i istočnoeuropskog punka te slovi kao važan spomenik popularne kulture. Riječki novinar i
publicist Velid Đekić grafit je opisao metaforom „Bašćanska ploča popularne
kulture“ koja nadilazi riječke okvire budući da govori o začecima jednog
izričaja. Đekić je naveo kako sam vizualni izgled grafita sugerira prirodu punka
– natpis je ispao grub i neuniformiran zbog kosine stuba koje su razlile bogati
sloj boje – te zaključio „Kao što su u Londonu zaštitili dva grafita s likom
Davida Bowieja, tako smo i mi prepoznali grafit koji je vrijednost naše
popularne kulture“

Događaju je prisustvovao
i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel koji je izrazio nadu da će grafit u
budućnosti biti prepoznat i na razini države te postati kulturno dobro
nacionalnog značaja. Rekonstrukciji su nazočili i pročelnik Odjela za kulturu
Ivan Šarar te ravnateljica Direkcije za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara Grada
Rijeke Nikolina Radić Štivić.

Ovo je jedan od događaja
s kojim se obilježilo riječko punk proljeće, a u sklopu kojeg se održala
izložba „Paraf bode kao trn“ na Korzu, tribina o punku te koncert Valtera
Kocijančića i sastava Perspektiva u prostoru Talijanske zajednice Circolo.

Kalendar događanja