Nacionalna dramska prvakinja HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci Olivera Baljak ulogom Živke Popović u predstavi “Gospođa ministarka” 25. rujna svečano će obilježiti 40. godišnjicu umjetničkog rada.

O njezinoj bogatoj glumačkoj karijeri te izvedbi Gospođe ministarke na konferenciji za medije govorio je intendant Marin Blažević, ističući kako je Olivera Baljak oličenje ‘paradoksa velike glumice’.

“Ona je neodoljivo nepodnošljiva i nezaboravno komplicirana“, ocijenio je Blažević te dodao kako je riječka nacionalna dramska prvakinja ipak najbolja u onim ulogama kada ulazi u prostor glumačkog rizika, kada prekoračuje sebe i kao osobu i kao glumicu te čini velike iskorake, kao što su primjerice njene uloge Pape u „Michelangelu“ ili Doktorice u „Woyzecku“. „Upravo to je ono što Oliveru čini iznimnom glumicom. Nikada nije pristala na rutinu, nikada nije odustala“, rekao je Blažević u nastavku, a kao trenutak njene karijere koji posebno pamti istaknuo ulogu u „Turbofolku“, kada je Olivera Baljak iz glume zakoračila u performans.

Foto Dražen Šokčević

Foto Dražen Šokčević

O Olivernioj ulozi Živke Popović govorila je i ravnateljica Hrvatske drame Renata Carola Gatica. „Poslije predstave „Prava komedija“ koja je bila uspješan eksperiment jer je otvorila dijalog s riječkom kazališnom publikom nakon koje je postalo jasno da publika treba i klasičnu komediju, na repertoar smo uvrstili „Gospođu ministarku“.  I glumački je ansambl prvo dobio komad koji su željeli, a potom, predvođeni Oliverom Baljak, i sjajnu kolektivnu energiju“, rekla je pa dodala kako se nastojalo da unatoč čudnim uvjetima izazvanim pandemijom koronavirusa u kojoj nije bilo lako raditi, „Ministarka“ bude onakva kakvu Olivera i zaslužuje. „Budući da je srpanjska premijera iza nas, sa sigurnošću mogu reći da se u tome posve uspjelo jer su i publika i kritika podijelili jednako oduševljenje predstavom i Oliverinom kreacijom“, zaključila je Renata Carola Gatica.

Olivera Baljak / Foto Dražen Šokčević

Olivera Baljak / Foto Dražen Šokčević

„Živku Popović igrale su redom velike glumice, a Olivera Baljak jedna je od tih uistinu velikih glumica. Velika je zbog širine svog talenta i dubinske intuicije koja je vodi kroz zamke svake, pa i ove uloge. Ona ima rijedak i neizreciv glumački eros zbog kojeg je u stanju povesti cijeli ansambl, ili pak u jednom se trenu smijati, a već u drugom plakati”, istaknula je autorica adaptacije i redateljica predstave Tatjana Mandić Rigonat. Pojašnjavajući kako je Živka Olivere Baljak posve posebna i drugačija od svih prethodnih,  naglasila je kako je u adaptaciji ove komedije naglasak stavila na ženu kao subjekt i objekt u svojoj sredini, malograđanku koja je sublimacija svih poročnosti onih koji osvajanjem vlasti, makar male, gube razum i kontrolu te izrastaju u opasne figure.

Foto: Dražen Šokčević

Foto: Dražen Šokčević

Novinarima se obratila i Olivera Baljak: „Imala sam pet godina kada sam prvi put rekla da ću biti glumica, a u tinejdžerskoj dobi sam, na crno-bijelom TV-u, prvi put gledala „Gospođu ministarku“. Ne znam tko je tada glumio ni tko režirao, ali tada sam se zaljubila u Živku Popović. Bila je ona za mene nedostižna uloga, sumnjala sam da bih ju mogla igrati, ali često sam mislila na nju, ta me pomisao nije napuštala. U konačnici se dogodilo da mi je bila ponuđena tri puta, a spletom raznih okolnosti tek sam je ovaj, treći put odigrala te tako ispunila svoju davnu mladalačku želju, a njome ću, evo, proslaviti i 40. obljetnicu rada. Čini se da mi je Živka bila sudbinski predodređena“.