Kako je na konferenciji za novinare istaknuo v.d. intendanta Marin
Blažević, izazov riječkoj Operi, jednoj od najambicioznijih u regiji, i u novoj
sezoni ostaje širenje i raznolikost repertoara. Marin Blažević izdvojioje tri
razloga za postavljanje „Werthera“: prvi su solisti – sjajni mladi operni
umjetnici, ujedno glumci i pjevači, u dvjema podjelama za četiri glavne uloge,
svi će debitirati u svojim ulogama Werthera, Charlotte, Sophie i Alberta. Drugi
je razlog redatelj Fabrizio Melano koji je prošle godine sudjelovao u žiriju
prvog Međunarodnog natjecanja mladih opernih pjevača „Zinka Milanov”.
Melano je režirao i obnovio preko dvadeset opera u Metropolitanu i surađivao s
najvećim opernim pjevačima druge polovice dvadesetog stoljeća, od Pavarottija i
Dominga do Renate Scotto i Jessye Norman. Marin Blažević sažeto je opisao
Melanovu redateljsku poetiku kao «klasični modernizam» te posebno istaknuo
fokus na psihologiji odnosno na karakterima i njihovim odnosima. Treće,
zaključio je v.d. intendanta: “u planu razvoja riječke opere i orkestra na
kojem već dvije godine radimo maestro Ville Matvjeff i ja, Werther je
zapravo priprema za vrhunac predstavljanja francuskog opernog repertoara i
stila u novoj sezoni – snimanje Fausta Charlesa Gounoda za Universal
Music i potom gala koncerte u Zagrebu, u Lisinskom, te u Rijeci.”

Redatelj i scenograf Werthera, Fabrizio Melano započeo je
upozorenjem da je “operni svijet danas, općenito, u dubokoj krizi i da
trebamo upravo operna kazališta kao što je riječko koje ukazuje na nove
puteve.” Istaknuo je kako u njegovoj scenskoj realizaciji «Werthera» ništa
nije ostavio na putu, kićene kostime ili scenografiju kao smetnju, glazbi, pjevačima
i drami, te da se koncentrirao na likove, odnosno pjevače koji će moći provesti
njihovu gotovo psihološku studiju. Neka od pitanja kojima su se bavili bila su
zašto je Werther narcis koji uništava sebe i ljude oko sebe, zašto je Charlotte
postala njegova žrtva svojom voljom, te zašto je Albert, kojeg kao simpatičnog
upoznajemo u prvom, postaje čudovište u trećem činu? Melano je radio Werthera
s mnogim velikim pjevačima, ali je naglasio kako mu je suradnja s mladim
pjevačima u riječkoj Operi najbolja do sada! Iako se radi o dvije solističke
podjele, one su obje, kako je rekao, prve podjele, jer su pjevači izvanredni.

 O operi i glazbi govorio je maestro Ville Matvejeff, glavni gost
dirigent riječke Opere. Ovu je Massenetovu operu nazvao uzbudljivim glazbenim
putovanjem, u mnogo pogleda, zahtjevnih vokalnih dijelova i vrlo sadržajnih
melodija. Nema puno opera u kojima je glazba toliko transparentna i istodobno
iznimno snažna. „Posljednje melodije, kada Werther umire, napisane su tako da
zaista osjećate fizičku bol.”

Članovi solističke ekipe redom su zahvalili redatelju Fabriziu Melanu i
dirigentu Villeu Matvjeffu na povjerenju i pozitivnoj energiji još od početka
razgovora o suradnji na operi. Spremna vokalno i psihološki, Ivana Srbljan u
ulozi Charlotte spomenula je i snažnu inspiraciju koju je dobila od Fabrizia
Melana. Aljažu Farasinu ulogom Werthera ostvarili su se snovi. Za njega to je
uloga života, a suradnja s velikim redateljem kao što je Melano bila je posebno
dragocjena. I Marko Fortunato, koji će s Farasinom alternirati u naslovnoj
ulozi, kao olakšavajuća i poticajnu okolnost u radu na velikom naslovu istaknuo
je pozitivan autoritet kojeg imaju upravo u redatelju. Domen Križaj pohvalio je
uključivanje mladih pjevača u angažmane koji su drugdje doista rijetki, a u
riječkoj Operi se daje prilika i pjevačima na samom početku karijere i to
prilika raditi s umjetnicima takvog iskustva kao što je Fabrizio Melano.
Anamarija Knego kao Sophie spomenula je kako je sumnjala da je baš prava uloga
za nju uloga djevojčice od 15 godina, ali ju je Melano razuvjerio izrazito
jakim argumentima, a rad s njim za nju je bio otkriće koje joj je otvorilo novi
svijet potpunog, preciznog, dubokog rada na ulogama.

U drugoj će podjeli Charlotte pjevati Wioletta Hebrowska, ulogu Sophie
Vanja Zelčić, a Alberta Dario Bercich. U ostalim su pak ulogama Slavko Sekulić
kao Upravitelj, Sergej Kiselev kao Schmidt, Robert Kolar kao Johann. U ulogama
Upraviteljeve djece pojavljuju se učenici Glazbene škole Ivana Matetića
Ronjgova, Roko Jović, Dean Dodik, Domagoj Gunarić, Sergej Božić, Domagoj
Stanišić, Anna Lukanec, Debora Iskra, Lucija Pedić i Leonarda Jelušić.

Reprize opere Werther su 5, 7, 26. i 28. listopada u 19:30h.

Originalni Werther uz Werther’s original
publika će se na premijeri moći počastiti bombonima poznatog okusa njemačke
tvrtke Storck, a netko od gledatelja će biti i nagrađen njihovim slatkim
poklonom.