undefined

Izmjenom sustava električne vuče, ukupne vrijednosti 637 milijuna kuna, unificiran je sustav elektrovuče u Hrvatskoj, istaknuo je na svečanosti predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) Infrastrukture Darko Peričić.

Sustav elektrovuče je sad ujednačen na 25 kilovoltnu mrežu s 50 herca, koji se drži najekonomičnijim i najraširenijim sustavom elektrovuče u Europi.

U elektrovučnoj podstanici Matulji postavljen je novi uređaj za 25 kv sustav, a dosadašnji, koji su postavili još 1936. godine Talijani, konzerviran je i ostaje u stanici.

Dio uređaja u Matuljima je specifičan po tome što je smješten u željezničkom vagonu, zaštićen je spomenik kulturne baštine te je mogući turističko-povijesni resurs, zajedno sa zgradom matuljske željezničke postaje.

Darko Peričić naglasio je kako je svečanost održana na željezničkoj postaji Matulji-Opatija zbog njezine jedinstvene važnosti za razvoj turizma na ovom području.

Ova postaja je jedina u razdoblju Austro-ugarske monarhije na ovoj pruzi imala kraljevsku čekaonicu, namijenjenu carskoj obitelji i drugim uglednicima koji su dolazili do Matulja vlakom, a potom kočijama ili tramvajem do Opatije.

Nakon uređenja pročelja postaje Matulji-Opatija 2008. godine, priprema se uređenje unutrašnjosti, uklučujući kraljevske čekaonice. Dobijene su suglasnosti konzervatorske službe a radovi bi trebali početi sljedeće godine, najavio je Peričić.

Važnost željezničke postaje u Matuljima je i u tome što će ona za nekoliko godina biti početna, odnosno završna točka riječke gradske željeznice, što će znatno pridonijeti poboljšanju prometa u ovom gradu. Vrijednost projekta je 50 milijuna eura.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel je istaknuo da je dolazak željeznice prije 140 godina značio početak ubrzanog razvoja Rijeke i okolnog područja kao industrijskog središta.

To se dogodilo jer su neki ljudi tada prepoznali važnost riječkog prometnog pravca te povezanosti riječke luke s unutrašnjošću. Trebali smo dugo čekati da se pojavi hrvatska Vlada koja će ponovno prepoznati važnost riječkog prometnog pravca a to se sad dogodilo, naveo je Obersnel.

I načelnik općine Matulji Mario Ćiković je podsjetio da se matuljski kraj počeo razvijati s dolaskom željezničke pruge.

Izrazio je nadu da će modernizacija pruge donijeti novi razvojni zamah, zajedno s ulaganjima u riječku luku te logističku zonu Miklavija, koja se planira graditi na području općine Matulji.

Svečanost je nastavljena podizanjem prigodne zastave “140 godina riječkih pruga” na zgradi postaje te turističkom manifestacijom “Matujska kartulina”, u sklopu koje je organizirana besplatna vožnja vlakom do postaje Šapjane, gdje je priređen nastavak zabavnog i sportskog programa.

Prije 140 godina, u samo četiri mjeseca, do Rijeke su stigle dvije željezničke pruge i to 25. lipnja pruga iz slovenske Pivke a 23. listopada iz Karlovca. Prugu Pivka-Rijeka su elektrificirale Talijanske državne željeznice, u vrijeme dok je ovo područje bilo pod talijanskom vlašću. Godine 1991. upravljanje ovom prugom se dijeli između Hrvatskih željeznica i Slovenskih željeznica, a granični kolodvor postaju Šapjane.