Premijerno izvedena 2011. godine na Tjednu suvremenog plesa, Love will tear us apart jedna je od
najizvođenijih hrvatskih plesnih predstava za koju je izvođačica Petra Hrašćanec
2012. nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta za najbolju žensku plesnu ulogu. Predstava pitanje
vlasništva nad izvedbom isprva postavlja u apstraktni plesni okvir bavljenja
tijelom i politikom pogleda, a potom i u širi umjetnički i socijalni okvir.
Odabrane glazbene numere rezultirale su izvedbenim statementima koji u sebi tretiraju riječ ljubav kao ljubav prema
činu izvedbe u svoj njegovoj mnogostrukosti.

Riječka premijera predstave Boys don’t cry, kao drugi dio
triologije, istražuje naslijeđe
ženskih kantautorica iz razdoblja 60-ih godina prošlog stoljeća (Joan Baez,
Marianne Faithfull, Judy Collins) te s njima povezana pitanja ženskog
identiteta na sceni i skrivenih političkih poruka koje takva glazba, i ples na
nju, posjeduje. Ženski identitet u predstavi razložen je na glas i na pogled, a
vlasništvo nad njim raspravlja se kroz fikcionalnu biografiju plesačice Petre
Hrašćanec, koja je na sceni uprizorena u formi dueta s Markom Jastrevskim. Predstava prati plesnu proceduru projekta Love will tear us apart plesači izvode plesne numere, odabrane post-punk i new wave ljubavne pjesme, dok u pauzama saznajemo naoko efemerne detalje o nastanku same
produkcije, raspličući suptilnu mrežu odnosa moći koja definira sam čin
izvedbe.

 

Love
will tear us apart
do sada je
izvedena i na brojnim inozemnim festivalima:

WAM
Festival (Faenza, Italija, 2012.), Theatre de Colombier – program Croatie, la
voici, programacija Rencontres Chorégraphiques Internationales de
Seine-saint-denis (Pariz, 2012.), Uovo festival (Milano, Italija, 2013.),
I.F.O.N.L.Y. Festival (Irska, 2013.), Culturescapes (Švicarska, 2014.), Spider
Night Brussels (Belgija, 2014.), Spider Expand Lyon (Francuska, 2014.) i
Theatre de la Bastille (Francuska, 2014.).

 

BIOGRAFIJE UMJETNIKA

Saša Božić, kazališni redatelj i dramaturg, prisutan je u
polju europskog suvremenog plesa. Kao dramaturg, izvan Hrvatske surađuje s
priznatim koreografima poput Isabelle Schaad i Simone Aughterloney (Njemačka),
Francesca Scavette (Norveška), Martine Pisani (Francuska), Dalije Aćin
(Srbija), Mathew William Smitha (Austrija). Za zajednički projekt s beogradskom
umjetnicom Dalijom Aćin Handle with a
great care
nagrađen je prvom nagradom Jardin d’Europe, najprestižnijeg
europskog plesnog festivala Impulstanz u Beču 2008. godine. Suradnje ostvaruje
u europskim kazališnim kućama poput Hebbel am Ufer u Berlinu, Kaaiteatrom iz
Brusselesa, Pact Zollverein u Essenu, Gesneralee u Zurichu, Nacionalni plesni
centar u Oslu, Plesni centar LaJette u Bruxellesu, Les Subsistances u Lyonu.
2012. godine režirao je Gloriju Ranka
Marinkovića, Skup: igre na Ljetnim
igrama u Dubrovniku, Spider At once u
Bruxellesu. Uz plesnu umjetnicu Petru Hrašćanec, autor je Trilogije o odnosu suvremenog plesa i popularne glazbe Love will tear us apart – Boys don’t cry –
the_beatles.
Voditelj je umjetničke organizacije de facto s kojom sudjeluje
u nekoliko europskih platformi te predaje na Akademiji dramske umjetnosti u
Zagrebu.

Petra Hrašćanec izvođačica
je, koreografkinja i plesna pedagoginja. Diplomirala je na Salzburg
Experimental Academy of Dance. Tijekom formalnog visokoškolskog obrazovanja
educirala se i usavršavala na brojnim izvaninstitucionalnim programima,
seminarima, radionicama i rezidencijalnim programima u zemlji i inozemstvu s
vrhunskim plesnim umjetnicima – pedagozima.  Osim dugogodišnjeg rada u
Zadarskom plesnom ansamblu, u kojem je i danas članica upravnog 
odbora,  izdvaja se još i rad u Studiju za suvremni ples u Zagrebu s kojim
je ostvarila brojne predstave i umjetničke suradnje i bila umjetnička
voditeljica međunarodnog projekta SPIDER u kojem je zastupala Studio za
suvremeni ples na europskoj partnerskoj platformi. 2003. godine suosniva
umjetničku organizaciju dance_lab collective koja i danas djeluje kao prostor
za mlade autore, omogućavajući im produkcijsku, računovodstvenu i financijsku
podršku prilikom realizacije projekata. Od 2009. godine umjetnička je
ravnateljica festivala sola Monoplay u Zadru. 2012. godine osniva vlastitu umjetničku
organizaciju 21:21. Pedagošku praksu razvija i kroz mnogobrojne radionice i
treninge za profesionalne plesače, a međunarodnu pedagošku karijeru uspostavlja
kroz predavanja na plesnoj  akademiji SEAD u Salzburgu kao gost predavač
te održavanjem satova suvremene plesne tehnike u plesnom centru La Jette u
Bruxellesu. Sudjelovala je kao plesačica u brojnim plesnim predstavama u
Hrvatskoj i inozemstvu  te u zadnjih pet godina predstavila i niz
autorskih / koreografskih radova u europskim i hrvatskim kazališnim
institucijama te na domaćim i inozemnim festivalima. 2012. godine osvaja
Nagradu Hrvatskog glumišta za najbolju plesnu izvedbu za solo Love will tear us apart u koreografiji
Petre Hrašćanec i Saše Božića. 2014. godine postaje docentica na Odsjeku suvremenog
plesa na Akademiji dramske umjetnosti.

 

IMPULSE FESTIVAL

(Rijeka, 20. – 26.4.2015.)

predstavlja

Love will tear us apart / Boys don’t cry

Filodrammatica,
21. travnja u 20:00 h

plesna
predstava

koncept: Saša Božić

koreografija: Petra
Hrašćanec, Saša Božić

izvođači:
Petra Hrašćanec / Marko Jastrevski

producentica: Andrea Remetin

produkcija: De facto

Kalendar događanja