Povodom
Europskog tjedna i riječka će publika imati prilike pogledati 6 novih i
recentnih filmskih ostvarenja europskog porijekla. Za samo otvorenje ovog
ciklusa odabrana je izvrsna i nagrađivana talijanska drama Kopno koja prati
sicilijansku obitelj koja se susreće s dolaskom grupe imigranata na njihov
otok. Za sve koji posebno ne vole filmove koji se bave Drugim svjetskim ratom, kritičari
pišu da je drama Moj najbolji neprijatelj upravo za njih. Viktor Kaufmann je
Židov koji želi napustiti Njemačku dok se njegova djevojka Lena i prijatelj
Rudi priključuju nacistima. Prema istinitom događaju, Otmica Heineken, prati
kako samu otmicu tako i psihološku borbu između otetog i otmičara te potjeru za
počiniteljima. U danskoj drami Obitelj mlada galeristica ne može
odlučiti hoće li otići u New York ili preuzeti obiteljski pekarski posao. Irska
drama Albert Nobbs vraća nas u Irsku, u vrijeme kada je još teže bilo
biti zaposlenom ženom. Glenn Close je višestruko nagrađena za ulogu (muškog)
batlera Alberta. Sloveniju će predstaviti film Piran – Pirano s Mustafom
Nadarevićem u glavnoj ulozi. Program se održava od 4. do 9. svibnja, a ulaz je
slobodan.

 

Suvremeni
brazilski film donosi raznoliki filmski program koji započinje nagrađivanim
filmom Olga smještenim u doba Drugog svjetskog rata. Biografska priča
o njemačkoj Židovki Olgi Benário koja je u mladosti bila članica komunističkog
pokreta zbog čega ju je progonila i njemačka policija, a put je odveo u Moskvu.
Nakon vojne obuke, dobila je u zadatak pratiti Luísa Carlosa Prestesa u Brazil
gdje je 1935. godine trebao organizirati revoluciju protiv diktature Getúlija
Vargasa. Komedija Kako se snimao film o
kanalizaciji
prati snalažljive stanovnike jednog malog sela u južnom
Brazilu. Prodavačica Marina odlučuje pokrenuti izgradnju neophodnog odvodnog
kanala, no u lokalnoj općini saznaje da nema potrebnog novca. Ipak, postoji
fond namijenjen snimanju kraćeg igranoga filma… Ne zovem se Johnny, ekranizacija biografije Joãoa
Guilhermea Estrelle, prati dilera droge iz Rio de Janeira 90-ih godina prošloga
stoljeća kroz njegov uspon i pad, od ranih eksperimentiranja s drogom u
mladosti do postupna uplitanja u kriminalni milje i ostvarivanja međunarodnih
veza. Romantična drama Bilo jednom…, kroz ljubavnu priču dvoje glavnih junaka, prikazuje duboke razlike
unutar brazilskog društva.

 

Program
Hrvatski suvremeni film, od 10. do 15. svibnja, donosi kratki pregled novijih
hrvatskih igranih filmova. Crnohumorni akcijski triler Šuma Summarum priča je o
team buildingu koji je krenuo po zlu. U filmu Kenjac Boro odlazi u
Hercegovinu s obitelji i pokušava srediti obiteljske odnose, u čemu mu pomaže i
jedan magarac. U Čovjeku ispod stola gledamo grupicu gradskih gubitnika koji
žive uz jednu tržnicu na periferiji grada. Crna humorna drama Sedamdeset
i dva dana
obitelji Šerbedžija prati snalažljivu obitelj koja nakon
smrti bake želi nastaviti primati njezinu mirovinu. Čarobni svijet animacije obuhvaća
izbor iz kratkih animiranih filmova Zagrebačke škole animiranog filma u rasponu
od 1956. do 2000. godine.

 

Jedinstven
program pod nazivom Kino koncert
održava se 12. svibnja u 20 sati. Riječ je o specijalnom događanju koje
povezuje filmski program s glazbenim. Američki nezavisni redatelj John C. Lyons
izabrao je Rijeku kao grad koji će ugostiti specijalnu projekciju njegovog
prvog dugometražnog igranog filma Bez oproštaja. Riječka će publika
imati priliku, nakon projekcije filma, poslušati i koncert sastava koji je
jedan od autora glazbe u samom filmu. Riječ je o američkoj
post-rock/instrumental grupi Deadhorse
koji su trenutno na prvoj europskoj turneji.

 

Revija novog talijanskog filma i ove godine
broji četiri nova naslova talijanske kinematografije. Ove godine gledamo
suvremene naslove s posebnom dozom talijanskog humora. Ne može mi nitko suditi,
nagrađivani film u režiji Massimiliana Bruna, prati 35-godišnju Alice koja živi
gotovo idealnim životom, no kad ju pogodi obiteljska tragedija, kao jedini
izlaz iz tragične sudbine vidi u najstarijem zanatu – prostituciji. Komedija Budi
vedar
bavi se odnosom buntovnog učenika i melankoličnog profesora. Koji
lijepi dan
prati mladog Checca
koji nalazi posao kao zaštitar milanske Katedrale. Zahvaljujući svojoj
inteligenciji i nizu spleta okolnosti Checco uzrokuje bezbroj nesporazuma što
opaža arapski terorist Sufien koji priprema napad na Katedralu. Nagrađivani
film Može
se to
redatelja Giulio Manfredonia donosi priču o Nellu, milanskom
poduzetniku koji nakon gubitka posla postaje upraviteljem zadruge bivših
pacijenata psihijatrijskih bolnica.  Revija novog talijanskog filma održava se od
16. do 19. svibnja, a ulaz je slobodan.

Jedan od
najprodavanijih slovenskih filmova u inozemstvu svakako je igrana drama Damjana
Kozole – Slovenka. Radnja filma prati mladu studenticu engleskog jezika
koja zarađuje prostitucijom. Ona jako dobro manipulira bližnjima, iskusna je
lažljivica, pomalo krade i mrzi svoju majku. Na putu ostvarenja svojih ambicija
shvatit će da život nije lagan kao što je očekivala. Slovenka igra od 17. do
21. svibnja u Art-kinu Croatia.

 

Svibanjski
Kratki utorak donosi program pod nazivom Cinemaniac
– suvremena umjetnosti i film
po izboru selektorice Branke Benčić. Isti
utorak, 22. svibnja održat će se riječka premijera novog filma medijskog
umjetnika Dana Okija. Mrak, neo-noirovski psihološki
triler, sniman je u crno-bijeloj tehnici. Radnja filma prati taksista Franu
koji živi u bolesnom odnosu sa svojom sestrom i njezinim mužem. Frane saznaje
da mu je sestra trudna, ali nije siguran o svoje osjećaje prema budućoj bebi.
Nakon noćne smjene Frane počini ubojstvo, a prikrivanjem tragova Frano ubije
još dvije osobe. Žrtve pričaju svoje životne ispovijesti na mjestima ubojstava.

 

Kraj mjeseca
svibnja posvećen je novim hrvatskim dokumentarnim filmovima. U četvrtak, 24.
travnja u 20 sati svečano otvaramo Dane
hrvatskih doksa
novim filmom mladog redatelja Igora Bezinovića Blokada.

Blokada je jedinstveni
pogled iznutra u najduži, najbrojniji i politički najznačajniji studentski
prosvjed na ovim prostorima od 1971. godine koji je započeo u travnju 2009.
godine na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a nastavio i u Rijeci, Puli, Zadru,
Splitu… U sklopu ciklusa igramo i Oblak Miroslava Sikavice o posljedicama
tragično stradalog mladog Ruke Ritza. Riječku će premijeru doživjeti i
dokumentarni film Kralj u režiji Dejana Aćimovića o Darku Kralju, paraolimpijcu i
stopostotnom invalidu. Jesam li sretna? film Vanje Sviličić
otkriva svijet koji se nalazi u pozadini hotelske udobnosti i koji je obilježen
svakodnevnom borbom za posao i egzistenciju.

Uz riječke
premijere filmova, u Art-kinu repriziramo i tražene dokumentarne uspješnice. Najprije
je riječ o filmu riječke redateljice Morane Komljenović Bosanoga (sasvim
slučajna smrt)
koji govori o nizu događaja koji su 1981. godine
obilježili generaciju mladih u Rijeci i koji su ostali nerazjašnjeni, ali i
dalje žive u društvenom tkivu grada. U sklopu svibanjskih dokumentarnih filmova
igra Slavenka
ili o boli
Petra Krelje o borbu poznate spisateljice Slavenke Drakulić.

 

Više na http://www.art-kino.org/