Slikarski opus riječkog umjetnika Romola Venuccija može se doživjeti dobrim dijelom kao ekvivalent političkih mijena njegova grada u 20. stoljeću. Na jednoj strani su stalne promjene državne pripadnosti i vlasti, što se prometnulo u riječki specifikum toga stoljeća, a na drugoj su kontinuirane promjene umjetničkog jezika.

Venuccijev opus posljedično je stilski prilično heretogen. U njegovim ranijim radovima možemo vidjeti osobne interpretacije povijesnih kubističkih, futurističkih i ekspresionističkih iskustava, s kojima se Venucci upoznao za vrijeme školovanja u Mađarskoj. U završnoj fazi rada, poslije Drugog svjetskog rata, usmjerio se konvencionalnijem iskazu, postajući blizak realizmu. Takva raznovrsnost slikarskih etapa može promatrača zbunjivati, ali i poticati na traženje njihove zajedničke niti.

Izložba donosi šezdesetak ostvarenja koji potječu iz fundusa Muzeja grada Rijeke i Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, također iz nekoliko privatnih zbirki, poput zbirke u vlasništvu Maura Stipanova. Dio izloženih umjetničkih djela nije bio izlagan, primjerice Venuccijeve studije mladenačkih ostvarenja. Dio jest izlagan, ali je od njihovih posljednjih susreta s publikom protekao poduži niz godina, što te radove u očima javnosti čini iznova zanimljivim.

Manji dio radova s izložbe čine platna i crteži s riječkim motivima. Oni nisu podigli privlačnost Venucciju kao slikaru samo iz perspektive lokalnih pratitelja umjetničkih zbivanja, mada u tomu nema ništa loše. Dapače, možda suštinu priče o Venucciju valja potražiti u njegovu kontinuiranom uspostavljanju relacije između svjetskog i lokalnog, trendovskog i osobnog, apstraktnog i prepoznatljivog. Kako piše u deplijanu izložbe njezina autorica Ema Makarun, „Romola Venuccija ne smatramo začetnikom stila ni umjetničkog pravca, niti je prvi otkrio posebnosti primorskog kraja kao izvor inspiracije, ali je u umjetnosti bio dosljedan i odlučan da u slikarstvu nađe svoj jedinstveni jezik“.

Živjeti udaljeno od dominantnih kulturnih središta, a pokušati izgraditi slikarski svijet koji će imati vlastita uporišta i kriterije – kako ambiciozan cilj, dostojan uistinu velikih umjetnika.

U bogato ilustriranom katalogu izložbe o Venuccijevu životu i djelu pišu Ema Makarun, Ervin Dubrović i Enrico Lucchese.

Otvorenje izložbe: 24. ožujka u 19 sati (u „Kockici“ Muzeja grada Rijeke, Trg R. Zanelle 1/1)

Trajanje izložbe produženo je do 26. lipnja.

Radno vrijeme: utorak – petak, od 10 do 13 i od 16 do 19 sati, subotom od 10 do 14 sati

Kada?

24.03.2022. – 26.06.2022.
19:00