Grad Rijeka i ove je godine osigurao sredstva za provedbu projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“, odnosno za 52 pomoćnika u nastavi za 60 učenika s teškoćama, čime se pridonosi socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u razvoju.

U Salonu Grada Rijeke, projekt “RInkuzija – Riječki model
podrške učenicima s teškoćama” predstavili su gradonačelnik Rijeke Vojko
Obersnel i pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj.

Sredstva za provedbu ovog projekta, već četvrtu godinu za
redom, osigurana su iz Europskog socijalnog fonda te iz proračuna Grada Rijeke.
Međutim, EU sredstava za financiranje pomoćnika u nastavi do ove su se godine
odobravala za period od jedne školske godine, a sada je, po prvi puta, natječaj
raspisan za razdoblje od četiri školske godine.

Tako ukupan proračun projekta za četiri godine iznosi
9.785.188,80 kuna od čega je Grad Rijeka, uspješnom prijavom na natječaj, iz
sredstava Europskog socijalnog fonda osigurao 8.317.410,48 kune, odnosno 85%
ukupnog iznosa projekta. Ostatak potrebnih sredstava osigurat će se iz
proračuna Grada Rijeke, a riječ je o 1.467.778,32 kuna, odnosno 15% ukupnog
iznosa.

Podrška za 60 osnovaca

Projekt se provodi od kolovoza ove godine i traje do kraja
srpnja 2021. godine, a sve aktivnosti provode se u okviru Odjela gradske uprave
za odgoj i školstvo te partnerskim ustanovama, školama Grada Rijeke.

Ove će se školske godine 2017./2018. zaposliti 52 pomoćnika
u nastavi koji će pružati podršku 60 učenika s poteškoćama iz 17 redovitih
riječkih osnovnih škola i jedne posebne odgojno-obrazovne ustanove, čime će se
osigurati uvjeti za njihovo poboljšanje obrazovnih postignuća, uspješnu
socijalizaciju i emocionalno funkcioniranje.

U osnovnim školama kojima je osnivač Grad Rijeka pomoć
učenicima s teškoćama osigurana i radom stručnih suradnika – pedagoga,
psihologa, defektologa ili socijalnog pedagoga, koji su ujedno i koordinatori
pomoćnicima u školama.

Grad Rijeka prvi uveo program

Natječaj za dobivanje EU sredstava kao posredničko tijelo
raspisalo i provelo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a Agencija za
strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, koja je ocjenjivala prijavljene
projekte, prijedlogu Grada Rijeke dodijelila je maksimalan broj bodova – 100.

Gradonačelnik Obersnel podsjetio je kako je Rijeka prvi
hrvatski grad koji je krenuo s programom pomoćnika u nastavi, stoga ni ne čudi
kako se Rijeku često navodi kao primjer dobre prakse i grad koji skrbi za one
najpotrebitije.

„Zadovoljni smo i ponosni na naš maksimalno ocijenjen
projekt, ali podsjećamo kako bi Vlada Republike Hrvatske trebala dugoročno
riješiti pitanje pomoćnika u nastavi“, zaključio je gradonačelnik Obersnel.

Naime, pitanje pomoćnika u nastavi, koji za mnoge učenike s
teškoćama predstavlja sponu koja im omogućava pohađanje škole zajedno sa svojim
vršnjacima, nažalost još uvijek nije sustavno regulirano. Ministarstvo znanosti i
obrazovanja je u dva navrata pokretalo javnu raspravu o Nacrtu prijedloga
Pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima koji
nažalost do današnjeg dana nije usvojen.

Inače, u redovnim osnovnim školama kojima je osnivač Grad
Rijeka trenutno je integrirano oko 555 učenika s teškoćama u razvoju, a
pomoćnici u nastavi dodijeljeni su onim učenicima koji savladavaju nastavni
plan i program škole koju pohađaju, ali imaju teškoće koje ih sprečavaju u
funkcioniranju bez pomoćnika u nastavi.

Kako je napomenula pročelnica Sušanj, pomoćnici u nastavi
djeci s teškoćama pružaju podršku i olakšavaju im redovno pohađanje škole, no
oni su podrška i drugoj djeci u razredu te učiteljima, odnosno nastavnicima.

Kalendar događanja