Goran Filipec i Kah Chun Wong

Kao što je i stoji u
nazivu, Goran Filipec, jedan od najistaknutijih hrvatskih pijanista, rođen u
Rijeci, umjetnik iznimne karizme, rafinirane glazbene intuicije i superiorne
tehnike kojima oduševljava publiku i kritiku diljem svijeta, uz riječki će
orkestar, izvesti Čajkovskog i to njegov glasoviti Koncert za klavir i orkestra
u b-molu br.1.

Čajkovski ga je skladao je u razdoblju od studenoga 1874. do veljače 1875. godine.
Revidiran je u ljeto 1879. pa ponovno u prosincu 1888. godine. Tijekom
nastajanja, primio je kritike Nikolaja Rubinsteina, pijanista kojeg je
Čajkovski priželjkivao za izvedbu. Međutim, Rubinstein je kasnije odbacio svoje
prijašnje optužbe i postao gorljiv zagovornik toga djela. A Koncert je postao
jednim od najpopularnijih djela Čajkovskoga, a danas ulazi među najpoznatije
klavirske koncerte uopće!
Podsjetimo, Goran Filipec i Kah Chun Wong zajedno su, uz riječki orkestar,
nastupili na simfonijskom koncertu 2013. godine i izvedbi još jednog poznatog
klavirskog koncerta, 3. konceta za klavir i orkestar Sergeja Prokofjeva.

U prvom dijelu
koncerta, maestro Wong i riječki orkestar publici će ponuditi još jedno iznimno
poznato klasično djelo: Simfonijske plesove Sergeja Rahmanjinova, trostavačnu
orkestralu suitu. Završeni 1940. godine, posljenja su autorova kompozicija i
zapravo sažimaju njegov skladateljski rad. U cijelosti predstavljaju
skladateljev kasni stil svojim čudesnim harmonijama. Plesovi  su Rahmanjinovu omogućili da se intenzivnije
prepusti nostalgiji za Rusijom nego što je to učinio u Trećoj simfoniji,
jednako kao što su mu omogućili da efektno sumira svoju životnu fascinaciju
crkvenim pjesmama.

 

Kah Chun Wong  rođen je 1986. u
Singapuru. Dirigent i skladatelj kompoziciju je diplomirao na Glazbenom
konzervatoriju Yong Siew Toh pri Nacionalnom sveučilištu u Singapuru u klasi
profesora Ho Chee Konga. Dirigiranje je pohađao 2009. na Institutu Peabody
Sveučilišta Johns Hopkins u sklopu stipendiranog semestra u klasi Gustava
Meiera, a diplomirao je 2014. na Hans-Eisler Musikhochschule, u Njemačkoj u
klasi profesora Christiana Enwalda. Na poziv dirigenta Esa-Pekke Salonena bio
je jedan od triju finalista koju su dirigirali Londonskim filharmonijskim
orkestrom 2010. prilikom izbora pomoćnog dirigenta. Osvojio je drugu nagradu na
5. natjecanju Lovro von Matačić, međunarodnom natjecanju za mlade dirigente, te
prvu nagradu na 4. međunarodnom natjecanju dirigenata Jeunesses Musicales u
Bukureštu. Dirigirao je Orkestrom mladih Carlos Chavez iz Meksika, Orkestrom
Liszt-Wagner iz Mađarske, Filharmonijom iz Jene, Nacionalnim simfonijskim
orkestrom iz Tajvana, Nacionalnim orkestrom mladih iz Singapura, Komornom
filharmonijom iz Sankt Peterburga, Simfonijskim orkestrom iz Atlante,
Simfonijskim orkestrom iz Bangkoka, Filharmonijskim orkestrom iz Moskve, te
Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije.

Goran
Filipec,
rođen u Rijeci 1981,  dokazuje svoju iznimnu darovitost od početka
glazbenog obrazovanja u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u svojem rodnom
gradu, kada je osvojio prvo mjesto na natjecanju za mlade glazbenike na razini
triju država. Nastavio je obrazovanje u Visokoj školi za glazbenu umjetnost Ino
Mirković u Lovranu, po licenciji Moskovskoga državnog konzervatorija P. I.
Čajkovski, gdje je studirao muzikologiju i klavir u razredu Marine Ambokadze.
Poslijediplomski studij nastavio je kod uglednih učitelja klavira kao što su
Arbo Valdma iz Visoke škole za glazbu u Kölnu, Eugen Indjić iz Schola Cantoru u
Parizu, Evgenij Zarafijants s Muzičke akademije u Zagrebu, Oksana Jablonska iz
Instituta za klavir u Castelnuovo di Garfagnani (Italija) i Natalia Trull s
Moskovskoga državnog konzervatorija P. I. Čajkovski.
Goran Filipec osvojio je prvu nagradu na međunarodnom pijanističkom natjecanju Franz Liszt – Premio Mario Zanfi (Parma,
Italija, 2011) i međunarodnom klavirskom natjecanju Gabala (Azerbajdžan, 2009.), a drugu nagradu na međunarodnom
natjecanju José Iturbi (Los Angeles,
2009), natjecanju Parnassos (Meksiko,
2010) i međunarodnom klavirskom natjecanju Île
de France
(2011). Nastupao je u poznatim koncertnim dvoranama kao što su
njujorški Carnegie Hall, milanski Auditorium, National Concert Hall u Dublinu,
pariški Théâtre du Chatelet, budimpeštanski Béla Bartók National Concert Hall,
Mariinsky Theatre Concert Hall u Sankt Peterburgu, u dvorani Lisinski u Zagrebu
te i drugim koncertnim dvoranama u Švicarskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Japanu,
Italiji, Nizozemskoj, Argentini, Hrvatskoj i državama bivše Jugoslavije.

Surađivao je s uglednim orkestrima kao što su Moskovski simfonijski orkestar,
Berlinska filharmonija, Orkestar Teatra Regio di Parma, Zagrebačka
filharmonija, Kodály filharmonija, Riječki operni simfonijski orkestar,
Dubrovački simfonijski orkestar i Hrvatski komorni orkestar pod ravnanjem
Jorgea Uliartea, Vjekoslava Šuteja, Leonida Nikolajeva, Pavla Dešpalja, Mattea
Pagliarija i drugih renomiranih skladatelja. Njegove je nastupe prenosila
Hrvatska radiotelevizija, radio Suisse Romande, France 2 te nekoliko
argentinskih televizijskih i radijskih kanala.

Spremnost Gorana Filipeca da djeluje u službi glazbe dokazuju i izvedbe
vrijednih, a nedovoljno poznatih ili zanemarenih djela, što potvrđuje prvi
integralni snimak glazbe za klavir što je napisao hrvatski pijanist, pedagog i
skladatelj Ivo Maček, u povodu proslave stote obljetnice njegova rođenja.