Carmen

“Inscencija
Bizeove ‘Carmen’ na komornoj sceni, manifestni je projekt nove uprave HNK Ivana
pl. Zajca kojim želi dati odgovor na pitanje o budućnosti opere. A taj se
odgovor ogleda u promijenjenom pristupu opernom spektaklu odnosno redukciji
grandomanske scene i kostima, što je između ostalog, etički i ekonomski
odgovorno spram vremena u kojem živimo. S druge stane, u fokus opere postavljamo
ono dramsko, želeći operna djela predstaviti iz perspektive, iz blizine i s
intenzitetom koji su publici do sada uglavnom bili nepoznati,” kazao je
prilikom najave premijere Blažević.

Govoreći o
riječkom viđenju i adaptaciji slavna Bizetova opernog djela, glazbeni redatelj
Filip Fak istaknuo je kako su u nastojanju da se naglasi dramski potencijal
ovog djela, u njemu “ostala” četiri glavna lika odnosno solista uz
komorni orkestar sastavljen od 11 članova.

Uvjeren je
kako je time izbjegnuta stereotipizacija likova te kako su njihovi karakteri i
međusobni odnosi kao i sva simbolika, što inače ostaju skrivenima iza raskošnog
dekora, došli u prvi plan.

Koreoredateljica
Selma Banich kao dramaturški okvir predstave istaknula je upravo sintagmu “drama
u operi”.

“Nastojali
smo da ova predstava istodobno bude jedna operna inscenacija, potom suvremena
kazališna predstava te diskurs odnosno naše viđenje što ostaje od “Carmen”
sada i ovdje”, kazala je Selma Banich.

Mladi operni
solisti, Ivana Srbljan u ulozi Carmen, Anamarija Knego u ulozi Micaële, Bože
Jurić-Pešić kao Don José te Dario Bercich koji tumači ulogu Escamilla, redom su
naglasili kako je rad na ovoj predstavi razbio sve njihove predrasude o operi,
dao im slobodu, a istodobno od njih učinio izvođače glasom, ali i tijelom pri
čemu je njihova interakcija postala dubljom, a emocija jačom i intenzivnijom.
Posebno je istaknuta neobična blizina publike koja će, poput gledatelja u
kružnoj koridi, postati petim likom u predstavi i moći vidjeti i čuti sve ono
što iz velikog gledališta nije moguće.

Ukratko,
ogoljena od velikih scenografskih i kostimografskih rješenja, ovoj je “Carmen”
u prvom planu dramatičnost, a resit će je jedino raskoš emocija i strasti.