Nakon što je prošlog tjedna potpisan ugovor između Grada Rijeke i brodogradilišta Dalmont kojim su definirani radovi na Galebu vrijedni 58.572.773,64 kuna (PDV uključen), brod su u Kraljevicu oteglili remorkeri Jadranskog pomorskog servisa „David Prvi“ i „Omišalj“.

Tvrtka Dalmont odabrana je na javnom natječaju za obnovu i prenamjenu broda Galeb, zaštićenog kulturnog dobra Republike Hrvatske, u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima. Radovi bi trebali trajati 14 mjeseci, odnosno završiti početkom 2021. godine.

Događaju su nazočili zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko Filipović i pročelnik Odjela za kulturu Grada Rijeke Ivan Šarar koji su iskazali zadovoljstvo početkom prave obnove nakon napornog i dugog birokratskog procesa.

 

Krenulo je tegljenje broda Galeb u brodogradilište u Kraljevici

Objavljuje Moja Rijeka u Četvrtak, 5. prosinca 2019.

Konačno obnova

„Prenamjena broda Galeb i njegove obnove u muzej bili su ovo jedan dugotrajni proces, nadam se da će brod predstavljati turističku atrakciju za sve one koji posjećuju Rijeku kada bude završen“, rekao je Marko Filipović navodeći interesantnu povijest Galeba i njegov značaj za Rijeku, još od završetka Drugog svjetskog rata kada je izvučen s dna riječke luke gdje je bio potopljen te stavljen u službu tadašnje mornarice kao školski brod.

„Brod je kao rezidencija predsjednika Tita obišao mnoge zemlje i kontinente, dolazio u luke noseći poruke mira, a posjećujući brojne afričke zemlje, bio je jedan od prvih brodova čiji putnici dolaze u ta područja, a da nemaju kolonijalne namjere“, zaključio je Filipović, dodavši kako su palubama „Broda mira“ šetali mnogi važni državnici prošlog stoljeća što će stvara podlogu za dodatne zanimljive priče.

Pročelnik Ivan Šarar istaknuo je kako će se tek po dolasku Galeba u Kraljevicu i njegovoj analizi vidjeti u kakvom je brod stanju i kako će teći rekonstrukcija. „Obnova napokon kreće, stvari postaju opipljive i sve ima više smisla nego kad mi u uredima prevrćemo papire. Zadovoljni smo ponudom izvođača radova jer se pokazalo da cijena nije toliko ogromna kao što se činilo nakon ponuda na prvom natječaju, a uz ovih 58 milijuna kuna, za muzejski postav bit će izdvojeno nešto manje od 5 milijuna kuna“, kazao je Šarar.

Obnova Galeba dio je projekta „Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine“, infrastrukturnog dijela projekta Europske prijestolnice kulture koji uključuje i uređenje Palače šećerane u bivšem industrijskom kompleksu “Rikard Benčić” u sjedište Muzeja grada Rijeke. Za ovaj je projekt Grad Rijeka dobio 68.9 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”.

Tegljenje broda Galeb u brodogradilište u Kraljevici

Objavljuje Moja Rijeka u Četvrtak, 5. prosinca 2019.

Vizija broda muzeja

Po završetku rekonstrukcije i opremanja, čiji je projekt izradila je tvrtka Marine and Energy Solution DIV d.o.o, Galeb će biti prvenstveno u funkciji kulture, a uz stalni muzejski postav, na brodu će biti i prostori za izložbe, kino te razne kreativne radionice. Manji dio Galeba bit će stavljen u komercijalnu funkciju, pa će tako na brodu biti smješteni hostel, restoran/bar i suvenirnica. Muzejski odnosno javni dio broda prostirat će se na približno 4500 četvornih metara, a smještajni i ugostiteljski na oko 1000 četvornih metara.

Koncept stalnog i povremenog muzejskog postava na Galebu sastavljen je s namjerom da muzejski postav bude privlačan najširem krugu posjetitelja i svim dobnim skupinama. Autorice stalnog postava su djelatnice Muzeja grada Rijeke Nataša Babić i Ema Makarun, a povjesničar Tvrtko Jakovina angažiran je kao suradnik na stalnom postavu čiji dizajn potpisuje nagrađivana dizajnerica Nikolina Jelavić Mitrović. Osnovne teme stalnog postava bit će prikazane i ilustrirane originalnim predmetima, fotografijama i multimedijalnim sadržajima čiji videomaterijal izrađuje nagrađivana redateljica Mila Turajlić.

Multimedijalni i interaktivan stalni postav broda-muzeja sastoji od četiri osnovne tematske cjeline: povijest broda RAMB III / Kiebitz / Galeb od 1938. do 1990. (uz poveznice s poviješću grada Rijeke u istom razdoblju), uloga Josipa Broza Tita i njegovih putovanja Galebom u razvoju Pokreta nesvrstanih, život na vojnome školskom brodu, prezentacija broda kao tehnološkog dostignuća (strojarnica, kormilarnica).

Stalni izložbeni postav odnosi se na sam brod Galeb i ono što je ostalo sačuvano od njegove izvornosti. Intervencija dizajnera i kustosa u ovim prostorijama usmjerena je na prezentiranje i očuvanje simbolične vrijednosti koju brod ima. Osim brodske infrastrukture stalni postav oplemenit će i izložbe usmjerene na prikaz dinamične povijesti broda Galeb i grada Rijeke.

Atrakcija na Molo longu

Fundus muzeja činit će sva postojeća oprema broda, postojeći ilustrativni materijali, kao što su foto i video građa, kopije dokumentacije o gradnji i povijesti broda, arhiva članaka / knjiga i drugih tekstualnih priloga vezanih uz Galeb. Postav će sadržavati brojne interaktivne sadržaje, a posjetitelji će moći razgledati rezidencijalne dijelove, u potpunosti restaurirane, kao što su Titov i Jovankin apartman, zajednički salon, apartmani za goste, glavni salon, blagovaonica i veliki salon za goste, garderoba i spavaonice. Dio namještaja s Galeba već je restauriran i trenutno se nalazi u prostorima Muzeja grada Rijeke te će po završetku obnove broda biti vraćen na Galeb.

Projektom je predviđeno da brod ostane privezan u riječkoj luci, smješten uz Molo longo.

Brod muzej bit će prilagođen za kretanje osobama u kolicima, kao i za slijepe osobe za koje će ruta kretanja biti naznačena pomoću trake, dok se u postavu planiraju posebne točke – pločice s Brailleovim pismom, slušne postaje, reljefne pločice s prikazom odabranih ilustracija i eksponati koji se mogu opipati.