Svevremenska
priča o hrabroj i ranjivoj ženi ispričana plesnim koracima, od
praizvedbe 12. prosinca 2008. godine do danas, oduševljava publiku
jednakom snagom, a njezini protagonisti uvijek bivaju s pozornice
ispraćeni dugotrajnim pljeskom.
U dvjema prosinačkim izvedbama u
naslovnoj ulozi gledat ćemo solisticu riječkog Baleta Cristinu Lukanec, a
Vronski je njezin višegodišnji scenski partner Andrei Köteles, poznat
po svojim iznimnim baletnim kreacijama u kojima riječka publika uživa
čitavo desetljeće.
„ Andrei Köteles sjajno korespondira s
ekspresijom Cristine Lukanec koja potpuno uvjerljivo vibrira na tankoj
niti najsnažnijih ženskih osjećaja. (…) Sve promjene raspoloženja
Köteles je pokrio ne samo fizičkim pokretom, već i ekspresijom – od lica
do vrškova prstiju. Ona pak (Cristina Lukanec), emanira jednako snažnu
ljubav koliko i grižnju savjesti, bol, razočaranje i očaj koji ju vodi u
smrt“, napisala je kritičarka Svjetlana Hribar u „Novom listu“.
Prema
riječima redatelja i koreografa Dinka Bogdanića ishodište predstave je
sretna ljubav koja se premeće u nesretnu i vodi jednu ženu prema
tragičnom kraju.
„Bogdanić je Anu Karenjinu postavio u prvi plan,
ali je pored nje stvorio niz drugih dojmljivih likova, detalja i
ugođaja. Pri tome je njegova koreografija u svemu pratila glazbu, dajući
joj novu dimenziju kvalitete. A ta glazba nije nimalo laka za
percepciju i pronalaženje ishodišta pokreta. Zato je vrlo važna uloga
orkestra koji je na čelu s dirigenticom Nadom Matošević na najbolji
način pridonio visokoj razini predstave“, ističe Mladen Mordej Vučković u
„Vjesniku“.
Predstava koju su pratili naslovi poput „Odlično
otplesana drame Ane i Vronskog“, „Riječka scena dobila novu tragičnu
heroinu“ ili „Karenjina za dušu Riječana“ vratila je ženski baletni
ansambl „na špice“ a na radost riječke publike a njezinoj kvaliteti
pridonijela je cjelokupna autorska i baletna ekipa.
„Nenametljiva
scena Dalibora Laginje zajedno s galerijom lijepih kostima Dženise
Pecotić stvarali su profinjen vizualni doživljaj. Scenograf koristi
sugestivne video-projekcije, promjene su brze, predstava dinamična.
Fascinantan je posljednji prizor Anina kraja pod vlakom“ istaknula je
kritičarka Svjetlana Hribar.
U predstavi sudjeluju i Filip Viljušić
(Serjoža, sin Ane i Karenjina); Zoran Jakšić (Knez Stjepan Arkadjič
Oblonski, Stiva); Paula Rus ( Katarina Aleksandrovna- Kiti); Tina
Zubović (Grofica Vronska, Aljošina majka); Dmitri Andrejčuk (Konstantin
Dimitrijević Levin); Oxana Brandiboura (Knjeginja Betsi Tverska,
sestrična Vronskog); Marta Kanazir, Laura Orlić, Svetlana Andrejčuk,
Sabina
Voinea Vukman (Prijateljice Kiti); Ilcenco Vlad Alexandru Cutulescu
(Konjanik); Marta Voinea (Mlada kneginja Sorokina, buduća ljubavnica
Vronskog); Danijela Menkinovski (Dadilja kod Karenjinovih); Sergej
Kiselev, Marijana Radić (Pjevači u Operi) i članovi baletnog ansambla:
Svetlana Andrejčuk, Laura Orlić, Kristina Kaplan, Deana Marčić, Svetlana
Rasskazova, Tena Ferić Dokmanović, Marta Kanazir, Leonid Antontsev,
Vitali Klok, Ashatbek Yusupzhanov, Svebor Zgurić, Ludwig Jerkander i
Alan Oscar Alberto te polaznice škole za Klasični Balet u Rijeci i
članice plesne udruge „Dance studio“ Rijeka te orkstar Opere riječkog
HNK Ivana pl. Zajca.
Podijeli na društvenim mrežama