Aida pressica u HNK

A upravo je o modelu koprodukcije kao iznimno važnom i višestruko korisnom, na
konferenciji za novinare govorila riječka intendantica Nada Matošević Orešković
te poručila kako bi taj model trebao postati češćom praksom, posebice u vremenu
financijske krize. Podsjetila je i kako riječko Kazalište Verdijevu obljetnicu
obilježava posebnim programom što ga čini ukupno pet skladateljevih djela na
repertoaru. Istododobno je zahvalila INA-i, generalnom sponzoru predstave
“Aida” na suradnji i pomoći u realizaciji opere koja je uvijek, prema
anketama, jedno od djela pri samom vrhu želja riječke publike.

„Iznimno mi je drago što INA nastavlja dugogodišnju suradnju s riječkim HNK-om
i kao generalni sponzor ove opere i kao sponzor programa Kazališta tijekom
2013. godine. INA je za Grad Rijeku posebno vezana i iz tog razloga nastojimo
biti  nositelj razvoja i prosperiteta
zajednice u kojoj djelujemo pa i kulturnih vrijednosti grada. Jedna od tih
kulturnih vrijednosti je svakako i opera Aida, stoga nije bilo niti sekunde
dvojbe da damo podršku njezinoj izvedbi“, istaknula je Marina Burazer,
direktorica Sektora korporativnih komunikacija INA-e.

Ravnatelj Opere HNK u Zagrebu Branko Mihanović naglasio je kako je
“Aida” nakon burne premijere, u Zagrebu zabilježila rasprodane
reprize koje su završavale iznimnim odobravanjem publike,  te dvije sjajne kritike iz inozemstva.

Ravnatelj riječke Opere Ozren Prohić je pak podsjetio kao je kazalište mjesto
susreta i dijaloga, prostor demokracije u kojemu se nerijetko istodobno može
čuti i „bravo“ i „bu“ od publike, što je potvrda da je riječ o živom kazalištu.
Naglasivši uvjerenje kako je „Aida“ redateljski duboko promišljena predstava,
Prohić je najavio premijernu solističku podjelu različitu od one zagrebačke što
će ju, uz Kristinu Kolar u naslovnoj ulozi, činiti Siniša Štork, Ivica Čikeš,
Vitomir Marof uz, kako je kazao, još neka iznenađenja.

Poznati mađarski redatelj Balasz Kovalik je, govoreći o svojoj redateljskoj
koncepciji „Aide“, istaknuo kako je unutar priče naglasak stavio na tri
momenta: vlast odnosno moć, crkvu i osobnu sreću pojedinca, pri čemu ga je
najviše zanimala intimna priča dvoje ljudi koji se vole, ali se ne snalaze u
sustavu koji vrši pritisak na njih.

A dirigent Antonello Allemandi koji radi s novim orkestrom i zborom te na taj
način s radom počinje ispočetka, prema dojmovima s riječkih proba vjeruje u
uspješnu predstavu.Riječka operna prvakinja Kristina Kolar, ušavši u sopranski fah, svojom je
interpretacijom uloge Aide u zagrebačkim izvedbama naišla na nepodijeljene
pohvale kritike i publike. „To je moja najveća, a i najteža uloga do sada kojom
sam ušla u i novi fah,  pa su mi pohvale
i odobravanje publike u Zagrebu puno značile. Vjerujem da će jednako biti i u
Rijeci“, kazala je Kristina Kolar.

Kalendar događanja