Riječko Gradsko vijeće prihvatilo je jučer navečer izvješće Komunalnog društva Autotroleja o obavljanju usluge javnog prijevoza i izvješće gradske tvrtke Rijeka plus o problematici održavanja autobusa te je prihvatilo zaključke o nabavi nova 54 vozila do 2020., čime će se poboljšati uvjeti rada, kvaliteta i sigurnost javnog prijevoz, te o potrebi povećanja plaća vozača i radnika na održavanju autobusa u okvirima subvencija jedinica lokalne samouprave. Uz to, zaključeno je da je potrebno izraditi analizu prometne situacije na području grada i napravi prijedlog učinkovitijeg javnog gradskog prijevoza.

Uz to, zaključeno je da je potrebno izraditi analizu prometne situacije na području grada i napravi prijedlog učinkovitijeg javnog gradskog prijevoza.

Prema izvješću direktora Komunalnog društva Autotroleja
Alberta Kontuša, glavni je problem manjak vozača, zbog čega je privremeno
smanjen broj autobusnih linija. Broj prodanih karata je smanjen, pokaznih
karata za 7 posto, a pojedinačnih za 3 posto, a cijene nisu mijenjane. Prihodi
od prodaje su stoga pali, kao i broj korisnika i to je trend koji traje već
više godina. Autotrolej raspolaže sa 160 vozila, a i dalje je aktualan
nedostatak vozača autobusa, pa se razmatra povećanje njihovih plaća, a radi se
i na povećanju ispravnosti vozila. 
Direktor će izraditi plan poslovanja za 2019. s prijedlogom mjera za
stabilizaciju društva, koji će sadržavati niz mjera kako bi se ostvario
potreban broj vozača i osigurao dovoljan broj tehnički ispravnih vozila.

Direktor Rijeka plusa Željko Smojver naglasio je da su
vozila Autotroleja sigurna za prijevoz te da svako vozilo prolazi kontrolu
ispravnosti od stručno kvalificiranog osoblja. Rijeka plus pruža usluge
održavanja oko 300 vozila za Autotrolej i Čistoću, nedostaje mu stručnih
radnika, a problem je i njihova potplaćenost.

Komunalno društvo Autotrolej predstavilo je na autobusnom terminalu Delta 10 autobusa javnog gradskog prijevoza koji prvi u Hrvatskoj kao pogonsko gorivo koriste smjesu ukapljenog naftnog plina (UNP) i dizela. Autobusi čiju je preinaku sufinancirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sa 40% ukupne procijenjene vrijednosti, troše do 10% manje goriva i smanjuju vrijednosti elemenata ispušnih plinova do 35 %.također predstavljeno je i 10 novih minibuseva koji kao pogonsko gorivo koriste stlačeni prirodni plin (SPP).Vijećnici su u raspravi navodili da se svakim danom kvari
sve više autobusa, da je autobusa manje nego prije godinu dana, da troškovi
rastu, a korisnika je sve manje te da je stanje u Autotroleju posljedica
dugogodišnjeg lošeg upravljanja. Poduprli su povećanje plaća vozača i radnika
na održavanju kao i nabavku autobusa, ali upozorili da se će se dosadašnjim
pristupom problemi ponavljati. Neki su predlagali imenovanje sanacijskog
upravitelja, a neki, kako bi se povećao broj korisnika gradskog prijevoza, novu
koncepciju prometa u gradu i skuplje parkiranje za osobne automobile u središtu
grada.

Gradonačelnik Vojko Obersnel rekao je da su u gradskoj
upravi itekako svjesni problema, da svuda nedostaju vozači i da se to nastoji
riješiti, ali da paniku ne treba širiti. Podaci pokazuju da je kvarova bilo i
prije, ali se sada od svakog kvara stvara medijski doživljaj, pogotovo na
društvenim mrežama, kazao je dodavši da će se to riješiti kroz pojačano
održavanje i nabavku novih autobusa.

Nova Odluka o komunalnoj naknadi

Riječko Gradsko vijeće većinom glasova prihvatilo je i novu
Odluku o komunalnoj naknadi kojom se utvrđuju uvjeti i mjerila za plaćanje
komunalne naknade. Glavna novina je izmjena zona, na osnovi kojih se plaća
komunalna naknada, a izmjene su napravljene na temelju podataka o neophodnim
ulaganjima u komunalnu infrastrukturu na pojedinom području. Na nekim
područjima će se naknada smanjiti, a drugima povećati, pa će tako za stan
veličine 65 četvornih metara jedni plaćati 1,3 kune više, a neki 16,2 kuna više
nego do sada.

Dio oporbe navodio je kako komunalnu naknadu ne treba
poskupljivati, da metodologija izračuna komunalne naknade nije dobra, da zone
naplate nisu dobro određene, da će se cijena komunalne naknade previše povećati
i druge primjedbe, a gradonačelnik Obersnel je kazao kako, ako se želi povećati
komunalni standard, povećavati broj rasvjetnih tijela, parkova i dr., to može
samo ako se ima više novca na raspolaganju.