
Radi održavanja prohodnosti cesta u zimskim
uvjetima, sprječavanja poledice i uklanjanja snijega nogostupa, trgova,
stubišta, pješačkih zona, autobusnih stajališta i organiziranja javnog
gradskog prijevoza, uprave te trgovačka i komunalna društva u čijoj su
nadležnosti poslovi održavanja, svake godine donose programe i vrše
pripreme za rad i pružanje usluga u zimskim uvjetima.
Održavanje
prohodnosti cesta na području Grada Rijeke u periodu od 15. studenog
2017. do 15. ožujka 2018. godine povjereno je, kao i prethodnih godina,
tvrtki Ceste RijekaKako je istaknuto na gradonačelnikovom kolegiju, održavanje
prohodnosti cesta na području Grada Rijeke u periodu od 15. studenog
2017. do 15. ožujka 2018. godine povjereno je, kao i prethodnih godina,
tvrtki Ceste Rijeka, s time da je od 15. studenog 2017. do završetka
važenja zimskih uvjeta obveza održavanja državnih cesta u obvezi
Hrvatskih cesta.
Operativnim programima održavanja cesta utvrđena su četiri stupnja
pripravnosti. Odluku o uvođenju pojedinog stupnja pripravnosti, ovisno o
dnevnoj prognozi vremena, donosi rukovoditelj Stožera zimske službe
nakon kontakta članova stožera iz Hrvatskih cesta i izvođača radova.
Na području Grada Rijeke ukupno ima 383,4 km cesta, od toga 345,2 km
nerazvrstanih cesta i 38,2 km državnih cesta. U prvi prioritet
intervencija uklanjanja snijega i poledice na cestama uključene su sve
državne ceste, glavni cestovni pravci bivših županijskih i lokalnih
cesta, kojima sad upravlja Grad Rijeka, kao i sve nerazvrstane ceste po
kojima se odvija intenzivan javni gradski prijevoz te prilazi bolnicama,
toplanama, deponiju smeća i sl. Radovi na osiguranju prohodnosti svih
cesta iz I. prioriteta moraju se završiti u roku od 5 do 8 sati od
prestanka padalina, računajući od početka intervencije.
Uklanjanje snijega i sprječavanje poledice na javnim površinama
namijenjenim za pješake (javna stubišta, trgovi, autobusna stajališta i
nogostupi uz koje nisu izgrađeni poslovni i stambeni objekti) u obvezi
je Komunalnog društva Čistoća. Za provedbu zimskog programa KD Čistoća
pripremilo je potrebnu mehanizaciju za dovoz pijeska i soli te za utovar
i odvoz snijega, kao i opremu i materijal za posipavanje i uklanjanje
leda.
Uklanjanje snijega i sprječavanje poledice na nogostupima ispred
poslovnih i stambenih objekata u obvezi je vlasnika ili korisnika tih
prostora. Nadzor nad čišćenjem tih prostora provodi Komunalno redarstvo,
dok Prometno redarstvo pomaže prometnoj policiji u nadzoru jesu li
vozila na prometnicama opremljena propisanom zimskom opremom.
Usvajajući operativni program te osnivajući Stožer zimske službe,
riječki gradonačelnik Vojko Obersnel pozvao je građane i vlasnike
poslovnih prostora da se pridržavaju obveze uklanjanja snijega ispred
svojih stanova i poslovnih prostora, a vozače da ne izlaze na prometnice
bez zimske opreme. Istaknuo je kako se samo zajedničkim naporima
nadležnih službi, građana i vlasnika poslovnih prostora može postići
efikasno čišćenje snijega na prometnicama te pješačkim površinama.
Ovisno o prohodnosti cesta prijevoz putnika obavljat će se po
prioritetima, a redoslijed uspostavljanja autobusnih linija usklađen je s
prioritetima uklanjanja snijega s prometnica.
Građani će putem Stožera zimske službe biti redovno obavještavani o
stanju na prometnicama, prometu, javnom prijevozu te redoslijedu i
rokovima čišćenja.
Podijeli na društvenim mrežama