“Hrvatski treći najveći grad brodograđevna je luka s
alternativnim stavom. Nazvana “Crvena Rijeka” zbog svog ljevičarskog
svjetonazora i “grad glazbe” zbog toga što je u punk, rock i rave
glazbi bila ispred svog vremena, ova primorska utvrda od 128.000 građana
postala je, prema lokalnoj autorici Tei Tulić, “posljednje uporište
umjetničke slobode u Hrvatskoj”, započinje Guardianov tekst.
Autor James Hopkin u nastavku ističe kako se nakon
uspješnog dobivanja titule Europske prijestolnice kulture Rijeka priprema na veliku
transformaciju oživljavajući svoju kulturnu baštinu.
“Bivši industrijski pogoni postaju prostori za umjetnost, novi barovi i restorani otvaraju se pored gradskih austrougarskih palača,
venecijanskih kuća, barokne katedrale, rimske utvrde i Titovih betonskih
zgrada. Ipak, taj punkerski, postindustrijski grad ima i atraktivnu rivu. Nakon
šetnje Korzom, šetnice prepune kafića, za samo 10 minuta autobusom stižete do
lijepih plaža s pogledom na Učku i Krk”, piše Hopkin.
Tekst donosi i presjek najzanimljivijih mjesta za izlaske i
druženja, govori o Rijeci kao o gradu aktivizma i indie duha, opisuje raznolikost kvarnerske gastronomije te
spominje brojne druge riječke posebnosti.
Kako bi što bolje osjetio puls grada,
novinar je razgovarao s glazbenikom Vladom Simchichem Vavom, kuharom Dušanom
Džimbegom, umjetnikom Tomislavom Brajnovićem te Sandrom Grozdanov iz udruge
Šarolija.
Tekst u cijelosti pročitajte na Guardianovom portalu.
Podijeli na društvenim mrežama