undefined

Na prvoj sesiji MICC-a koja se održala u Mostaru od 5.-11.
ožujka sudjelovali su i učenici Prve riječke hrvatske gimnazije (Janet
Ponjević, Gašpar Šarić, Ana-Maria Žgela, Iva Benić, Marina Serdar) sa svojom
mentoricom profesoricom povijesti Ines Grgurina.

Škola je prijavila učenike za sudjelovanje u simulacijama
suđenja s Međunarodnog krivičnog suda. Učenici su se zajedno s profesoricom
danima pripremali i prolazili kroz slučajeve 
u kojima se sudilo ratnim zločincima Erdemoviću i Bikindiju te ratnom
profiteru Flicku. Učenici su bili podijeljeni u tri simulacijske grupe:
tužiteljstvo, odbrana, sudci – koji će uz stečeno znanje presuditi simulirani
slučaj. Uz navedene, čitavu je simuliranu parnicu pratio press tim učenika koji
su  pod budnim okom kompetentnih trenera
učili osnove pisanja novinarskih članaka.

U sva tri slučaja učenici su bili podijeljeni u tri tima po
tri učenika – u svakom timu nalazila se po jedna osoba iz tri prethodno
navedene zemlje, promičući multikulturalnost.

MICC bavi se pitanjima ratnih zločina koja su u mnogim
zajednicama osjetljiva tema o kojoj se ne raspravlja ni u javnosti ni u
školama. Cilj je kroz simulaciju rada suda te niz radionica i diskusija
potaknuti razgovor o bitnim temama poput ljudskih prava, osobne odgovornosti i
predrasuda.

Na početnim radionicama učenici su se upoznali s
materijalima i osnovama slučajeva te su kroz predavanja i pripreme od strane
pravnih trenera sakupili potrebna saznanja kako bi mogli simulirati suđenje.
Nakon dva dana treninga i učenja, učenici su se transformirali u sudce i
odvjetnike. Svaka simulacija suđenja trajala je do sat vremena. Kasnije su
sudci izricali  svoje presude; sva tri
optužena proglašena su krivima uz odgovarajuće novčane i zatvorske kazne.

Uz naporan rad učenici su svejedno našli priliku za
upoznavanje svojih vršnjaka, zajedničkih interesa iz susjednih zemalja, što je
dodatno pridonijelo multikulturalnosti cijelog događanja u multikulturalnoj
atmosferi jednog od najznačajnijih gradova Jugoistočne europe, sa svojom šarolikom
povijesnom baštinom i prirodnim ljepotama, od džamija i crkava iz 16. stoljeća
do stijena uz obalu rijeke Neretve.

Osim stjecanja novih prijateljstava posjet Mostaru poslužio
je kao uvid u profesionalne pravne procese i njihovu složenost, kao izvrstan
trening svima onima koji žele studirati pravo. Projekti ove vrste služe za
promicanje morala u društvu i širenju vidokruga mladih ljudi te se stoga nadamo
da će naša škola sudjelovati i u ostalim projektima ovog tipa kako bi se
omogućilo i ostalim zainteresiranim učenicima stjecanje dodatnih znanja i
iskustava u području prava, ali  i
razvijanje tolerancije i razumijevanja različitosti. Naposljetku, valja se
držati  jednog od osnovnih moralnih
načela, –  „ne čini drugome ono što ne bi
željela/želio da tebi čine“.

Gašpar Šarić, 4.a