Festivalska ambijentalna uspješnica, Mascagnijeva opera „Cavalleria rusticana“ i ove je godine, četvrtu godinu za redom, na programu Riječkih ljetnih noći. Izvedba je na programu u srijedu, 10. srpnja 2013. na Trgu Grivica ispred riječke prvostolnice Katedrale sv. Vida s početkom u 21.30 sati.

Višestruko nagrađivana ova je predstava, pod dirigentskim vodstvom Nade Matošević Orešković i u režiji Ozrena Prohića, trijumfirala na Riječkim ljetnim noćima 2010., kada je izvedena prvi put, osvjivši obje festivalske nagrade: i Nagradu „Novog lista“ za najcjelovitije ostvarenje Riječkih ljetnih noći 2010. i Nagradu publike. Nagradu festivalske publike osvojila je i sljedeće, 2011. godine, kada je i sjajna riječka operna zvijezda Kristina Kolar za ulogu Santuzze u ovoj ambijentalnoj izvedbi dobila prestižnu Nagradu „Milka Trnina“.

Tako se „Cavalleria“ i ovoga ljeta ponovno vraća na riječki trg koji će postati poprištem mediteranskih strasti donoseći napetu glazbenu dramu u kojoj zapletenost u ljubavne trokute, iznimna emotivnost, neprestana sukobljenost likova te izmijenjivanje izvanjske radnje s onom unutrašnjih stanja likova stvaraju iznimno dinamičnu operu.  

Santuzzu i ove godine pjeva sjajna Kristina Kolar, a u ulozi Turiddua pridružit će joj se, Riječanima već dobro poznat,  vrsni meksički tenor Luis Chapa. Ulogu Alfija tumači Robert Kolar, majku Luciju Anđelka Rušin dok će ulogu zavodljive Lole pjevati mlada Jelena Kordić. U predstavi, uz zbor i orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca, sudjeluju i Ženska klapa “Kastav”, Ženska klapa “Kamelija” Opatija, Muška klapa “Kastav”, Muška klapa “Zvonejski kanturi” Zvoneća te Mješovita vokalna skupina “Mistrage”, Rijeka.

Adaptaciju prostora potpisuje Dalibor Laginja, kostime Irena Sušac, a dizajn svjetla Boris Blidar. Zborovođa je Igor Vlajnić.

“Prostor se pokazao fenomenalnim za jedinstvenu ambijentalnu predstavu. Sve što ta opera iziskuje je ondje: crkva u sredini, oštarija s lijeve strane i dostatan prostor ispred crkve kao seoski trg, uz ugodno toplu ljetnu večer. Najviše je oduševila prirodna akustika prostora. „Cavalleria“ je zasjala pravim sicilijansko-fijumanskim odnosno izvornim mediteranskim ugođajem. Uspjeh te predstave osigurao joj je budućnost i za iduća festivalska godišta“, kako je to napisao Davor Schopf u Vijencu, a čija su se predviđanja u potpunosti ostvarila i još se ostvaruju.