Zelena vrata znanja - projekt lokalnog partnerstva

Grupa građana Centar koju čine djelatnici i učenici
Centra za odgoj i obrazovanje te članovi lokalne zajednice, projektom
“Zelena vrata znanja” pretvorili su dio školskog dvorišta u
multifunkcionalan prostor za učenje, rad i igru. Zajedničkim radom svih
učenika, djelatnika, volontera, donatora i sponzora, betonski prostor i
sivilo dvorišta u samom centru grada, pretvorili su u jednu veselu,
vedru i oku ugodnu sliku ekološkog vrta.

Postavljanjem kompozicije vrtnih slagalica – mini
plastenika u eko vrtu zasađene su biljke povrtnice – blitva, peršin,
salata, tikvice, paprika, kupusnjače, češnjak i sl, te začinsko bilje i
biljke mediteranskog podneblja – lavanda, ružmarin, timjan, majčina
dušica, kadulja i naravano cvjetnice. Eko vrt nezmisliv je bez spremnika
za prikupljanje bio otpada, korisnog otpada i kompostera za
kompostiranje biootpada i zelenog otpada, kao i alatki koje su neophodne
za rad u vrtu, a koje se danas moglo vidjeti na prezentaciji samog
vrta.

Osmjehom i vidljivom radošću na licima, učenici
škole i njihovi odagajtelji zapjevali su himnu škole i tim
činom otvorili svečanost prezentiranja njihovog projekta na kojem su
marljivo radili proteklih 6 mjeseci.

Zelena vrata znanja - projekt lokalnog partnerstvaRavnateljica Centra za odgoj i obrazovanje djece s
teškoćama u razvoju, Ankica Matijević, uvodnom je rječju upoznala sve
prisutne sa samom djelatnošću  centra,  radom njegovih djelatnika,
aktivnostima koje provode s djecom, tehnologijama kojima se u svom radu
koriste, te projektima koje provode. Centar je jedina ovakva  prosvjetna
ustanova na cjelokupnom području Primorsko-goranske Županije koja se
bavi odgojem, obrazovanjem i rehabilitacijom djece i mladeži s teškoćama
u razvoju.

Jedna od zadaća Centra je stvoriti uvjete za što
aktivnije, smisleno provođenje slobodnog vremena strukturiranjem
aktivnosti prilagođenih individualnim sposobnostima, sklonostima i
potrebama učenika, te općeljudskim potrebama određene dobi, životne
zajednice i očekivanjima socijalne okoline. Kroz interakciju s okolinom
osoba s teškoćama u razvoju lakše će  prepoznati i suočiti se s
vlastitim željama, osjećajima, potrebama i mogućnostima.

Centar raspolaže i sa dvije specijalizirane sobe 
“soba za senzorne integracije (za potrebe rada s djecom koja imaju
poteškoća  u snalaženju u prostoru) i “snoosezelena soba”  (za potrebe
opuštanja djece u situacijama kada su uplašena, uznemirena i sl).

Voditeljice projekta “Zelena vrata znanja”, Nataša
Bačić Biškupilić i Dina Dežmar ispričale su nam da je projekt osmišljen
tako da omogućuje provođenje predviđenog nastavnog plana i programa
Centra izravnim kontaktom učenika s prirodnim okruženjem. “Djeca, osim
što uče i upoznaju se sa vrtlarstvom, samostalno sade, zaljevaju, beru
plodove, a dio biljaka služi za izradu sušenog bilja – vrećica s
mirisnim i začinskim biljem te izradu reznica koje ćemo dijeliti
građanima naše ulice kroz organizirane akcije. Također su postavljeni
spremnici za prikupljanje korisnog otpada (staklo, papir, biootpad,
plastika, razni komunalni otpad) te komposteri za kompostiranje kućnog
biootpada i zelenog otpada koji će se sakupljati od stanara okolnih
ulica. Na ovaj način, prodajom korisnog otpada ostvaruju se sredstva za
dalji razvoj i održanje projekta.”

Zelena vrata znanja - projekt lokalnog partnerstvaCijeli projekt nezamislivo je bilo sprovesti bez donatora i sponzora. Grad Rijekau iznosu od 12.000,00 kn financirao je nabavku samih vrtnih slagalica – mini plastenika (vrtna slagalica-mini plastenik 1,5 m kvadratnih (2 komada), vrtna senzacija-mali plastenik 4 m kvadratnih (2 komada) te balkonski vrt 1,3 m kvadratnih (1 komad). Komunalno društvo Ponikve Krk osiguralo je 50 vreća po 50 litara čistog komposta te četiri spremnika za prikupljanje korisnog otpada u vrijednosti cca 3.000,00 kn. Sadnice u vrijednosti cca 1.000,00 kn osigurali su «Slagalica» proizvodno uslužna zadruga, Socijalna zadruga „Put“ te organizatori Sajma cvijeća u Rijeci Floriana (gđa Mirjana Brickweg, Snježana Tolić)). Pilane Čebuhar, Vrata (gosp. Željko Čebuhar), donirali su drvenu građu u vrijednosti cca 500,00 kn. Donacija transposporta komposta od strane gosp. Josip Rukavina, u vrijednosti cca 500,00 kn. Donacija sredstava u iznosu od 1500 kn za drrvenu ogradu od „Merkur“ d.o.o. (gđa. Vesna Zinaić). Iz sredstava škole financirani su – nabavka alata, gnojiva, supstrata, boja te ostalog pribora za rad u ukupnoj vrijednosti 2.000,00 kn.

Ovakav odaziv “ljudi dobre volje” pokazuje da lokalna zajednica zna prepoznati vrijednosti određenih projekta te da je spremna pomoći realizaciju istih na dobrobit čitavog našeg društva. Svima koji su dali svoj doprinos i pomogli relaizaciju projekta uručene su zahvalnice koje su izradili sami učenici Centra. Značajnu pomoć i doprinos u realizaciji projekta dali su predstavnici Komunalnog društva Ponikve Krk. Na mnogobrojne upite voditeljica projekta, njihov predstavnik gospodin Dean Kosić uvijek je dragovoljno i rado izdvojio dio svog vremena, te  na njihovu konstataciju voditeljica da ga “gnjave”izjavio: “Ne gnjavite me, već mi činite zadovoljstvo!” Neka bude što više ovakvih izjava u daljnjim projektima Riječkog programa lokalnog partnerstva.

Zelena vrata znanja - projekt lokalnog partnerstvaPročelnik Odjela za gradsku samoupravu i upravu, Mladen Vukelić, u ime Gradonečelnika, izrazio je zadovoljstvo postignutim rezultatima samog projekta, zahvalio se svima koji su učestvovali u njegovoj realizaciji te potaknuo voditelje na nastavak aktivnosti putem lokalnog partnerstva. I zaista, voditeljice su nam otkrile da će se prijaviti na natječaj za iduću godinu. Daljnji planovi podrazumijevaju širenje postojećih zelenih površina izgradnjom visokih gredica, postavljanjem visećih zidnih elemenata, nabavku novih vrtnih slagalica, izgradnju sustava za navodnjavanje istih te daljnji rad na podizanju svijesti o važnosti razvrstavanja kućnog otpada.

Pjesmom zbora učenika završilo je predstavljanje još jednog od osam projekta Riječkog programa lokalnog partnerstva u 2012. godini.

Za sam kraj, obišli smo unutrašnjost Centra (škole) koja je jednako vesela, lijepa i puna pozitivne energije koju isijavaju ručni radovi samih učenika i djelatnika škole. Poruke koje možete pročitati na hodnicima, u učionicama trebali bi svi mi češće čitati i ponašati se ukladno onome što nam poručuju.

(D.F)