PRedstavljeni rezultati riječkog modela podrške učenicima s teškoćama

10.06.2019.

"RInkluzija" u protekloj školskoj godini osigurala pomoćnike u nastavi za 64 učenika

Autor: Filip Brnelić

Održana je završna konferencija „RInkluzije“ – Riječkog modela podrške učenicima s teškoćama“ na kojoj su predstavljeni rezultati projekta kroz proteklih devet mjeseci. Riječ je o projektu Grada Rijeke kojim se već niz godina riječkim učenicima s teškoćama u razvoju omogućava rad s osobnim asistentima u nastavi, kojih je u školskoj godini 2018./2019. u Centru za odgoj i obrazovanje zaposleno ukupno 57.

Prezentirani rezultati projekta „RInkluzija“ – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ u minuloj školskoj godini

Oni su u dvadeset dvije javne gradske škole radili sa šezdeset četvoro djece te zadovoljavali njihove individualne obrazovne potrebe, što same učiteljice i učitelji nisu uvijek u mogućnosti, te sudjelovali u integraciji i inkluziji učenika u redovnu nastavnu praksu, razred i okruženje.

Prezentaciji su prisustvovali pročelnica Odjela odgoj i školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj, ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Ivone Šabarić Rubeša, brojni asistenti u nastavi, ravnatelji i programski koordinatori riječkih osnovnih škola te roditelji, kao i gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel koji je asistentima u nastavi zahvalio na radu koji nadilazi njihove plaće, a tijekom kojeg iskazuju konstantan trud, želju i kreativnost.

 „Na ovaj sam projekt, pokrenut 2008. godine, kao gradonačelnik izuzetno ponosan, mi smo doslovno shvatili jednakost učenika s teškoćama u razvoju, uložili velike napore da bi djeca maksimalno aktivno, uz izražavanje svoje kreativnosti, školovala i integrirala u razred“, rekao je gradonačelnik Obersnel, dodavši kako se projekt još uvijek mora provoditi uz pomoć europskih sredstava, budući da na nacionalnoj razini nije pronađen adekvatan model i način za provođenje programa asistenata u nastavi.

„Kao grad nastojimo poticati sve oblike inkluzije. Naši učenici teškoćama u razvoju imaju pravo na sudjelovanje u svim aktivnostima kao i druga djeca, oni imaju mnogo za pokazati te nas obogatiti i ispuniti posebnom vrijednošću“, rekla je pročelnica Sanda Sušanj.

Ravnateljica OŠ Eugen Kumičić Ana Anić Opašić predstavila je program na način kako on funkcionira u praksi redovnog odgoja i obrazovanja, navevši kako je upravo ovaj oblik daje najbolje rezultate jer je temeljen na inkluziji, jednakosti i ravnopravnosti svih učenika kao indikatorima kvalitete obrazovanja. Anić Opašić istaknula je kako su nužni preduvjeti takve inkluzije pitanja kadra, organizacije i materijalnih sredstava, kao i moralne obveze društva, dodavši kako je Rijeka među prvim gradovima koji su navedeno osigurali prije uređivanja krovnog nacionalnog sustava. Tijekom izlaganja prikazan je i kratki film kojim se prikazuje kako se kroz izravan kontakt s djecom s poteškoćama u razvoju od rane dobi mogu formirati ispravni stavovi i smanjiti predrasude i stereotipi koji su posljedica neznanja i straha.

Sustav pomoćnika u nastavi predstavile su pomoćnice u nastavi Tea Vuković (asistentica u OŠ Kozala) i Patricia Pilić (OŠ Zamet) koje su podijelile anegdote iz rada s učenicima, istaknuvši važnost ljubavi prema poslu, želje za rad s djecom, kao i prihvaćanja ostale djece te učiteljica i učitelja. Svoje iskustvo o tome kako je biti kolega učenika s posebnim potrebama podijelila je i učenica 7. razreda OŠ Zamet Katarina Vrkić, a prigodni glazbeni program izveo je Viktor Čandrlić Jajaš iz OŠ Nikola Tesla uz pijanista Matea Žmaka.

Za provedbu projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ u periodu od 2017. do 2021. godine, Gradu Rijeci je iz Europskog socijalnog fonda odobreno 9.785.188,80 kuna.