Autotrolej uvodi novine u javni gradski prijevoz

23.12.2009.

Nova organizacija linija javnog gradskog prijevoza

Autor: Goran Grudić

Od 11. siječnja 2010. godine Komunalno društvo Autotrolej uvodi novu mrežu gradskih. Novine su temeljene na sustavnom praćenju potreba građana i zahtjevima mjesnih odbora, a njima je povećana pokrivenost grada javnim gradskim prijevozom, usklađene potrebe pojedinih dijelova grada te povećan broj linija gdje su potrebe putnika to zahtijevale.

Reorganizaciju mreže gradskih i najavu reorganizacije županijskih linija predstavili su predstavnici Autotroleja, pomoćnik direktora Željko Smojver te rukovoditelj Radne jedinice Poslovi prometa Mladen Radojković.
 
Prema Smojverovim riječima, reorganizacijom mreže javnog gradskog prijevoza, linije javnog gradskog prijevoza će se prilagoditi potrebama građana i zahtjevima za uvođenje javnog prijevoza u gradska područja gdje ga nije bilo, promjenama u broju i strukturi stanovništva pojedinih gradskih područja, odnosno otvaranju novih centara u Rijeci, kao što su Centar Zamet, Bazeni Kantrida i Sveučilišni kampus na Trsatu. Reorganizacijom se također želi potaknuti što više Riječana na korištenje javnog gradskog prijevoza.
 
Nova mreža linija sastavljena je nakon pomne analize podataka dobivenih brojanjem putnika na svakoj liniji, provedenim tijekom rujna i listopada, kao i obradom zahtjeva mjesnih odbora i građana te analizom postojeće mreže i voznog reda. Prijedlog je izrađen u skladu s Generalnim urbanističkim planom Grada Rijeke i prometno-tehnološkim uvjetima na prometnicama.
 
Nova mreža gradskih linija i dalje će brojati 18 linija, no nekim je linijama promijenjena trasa, neke su ukinute, a nove uvedene. Tako će linija 1B na voziti na trasi Tower centar – Vežica – Strmica i tako povezati dva dijela grada koji do sada nisu imali direktnu liniju. Umjesto ukinute linije 17, uvedena je nova linija 3A, koja će povezivati Gornji Zamet sa centrom Zameta i njegovim zapadnim dijelom, a vozit će od Bezjaka preko centra Zameta do Ulice Ivana Zavidića, odnosno okretišta linije 2A, koja će i dalje prometovati po staroj trasi. Stanovnicima Rastočina, većinom starijoj populaciji, zasigurno će koristiti nova linija 4A, koja će voziti od Rastočine preko Brašćina do Pulca.

Na zahtjev velikog broja građana, kao i zaposlenika i posjetitelja Psihijatrijske bolnice Lopača, uvedena je nova linija 13A, koja će voziti na relaciji Vežica – Grohovo – Lopača.

Izmijenjeno je šest linija, a najveća promjena odnosi se na linije koje povezuju Zamet, Kantridu i Srdoče s jedne te Pećine i Trsat s druge strane grada. Tako će ubuduće linija 1 Bivio, umjesto s Trsatom, povezivati s Pećinama, dok će linija 2 voziti na trasi Trsat – centar – Srdoči.
"Na taj način povezali smo dijelove grada s približno jednakim potrebama, pa će stanovnici Zameta i Srdoča, na kojima stanuje najviše radne i mlađe populacije moći lakše doći do radnog mjesta ili mjesta školovanja. S novim trasama linija 1 i 2 svakako će se povećati standard gradskog prijevoza te će građani moći lakše dolaziti do Kantride, gdje se nalazi Dječja bolnica i Dom umirovljenika, izgrađeni su Bazeni Kantrida, a u gradnji je Atletska dvorana Kantrida," kazao je Radojković.
 
Novost predstavlja i nova trasa linije 1A, koja će i dalje voziti do Marčeljeve Drage, ali neće voziti do Trsata, već do Šet. A.K.Miošića. Na taj način, pojasnio je Radojković, izbjeći će se raniji problemi s usklađivanjem linija 1 i 1A, a omogućit će se da se linije lakše prilagode potrebama građana Marčeljeve Drage, ukoliko bude potrebe za promjenom polazaka," kazao je Radojković.
Linija 5A povezivat će Tibljaše i Drežničku ulicu, odnosno vozit će od Tibljaša do rotora na Škurinjama, pa će se stanovnici tog rubnog područja moći na rotoru prebaciti na autobus linije 5 i voziti se do centra grada. Linija 7A i dalje će povezivati Sv. Križ i Hoste, ali će voziti po tzv. sjevernom koridoru, odnosno prolaziti Pomerijem. Djelomično će se promijeniti i linija 13, koja će povezivati Deltu i Grohovo. Ostale linije ostaju nepromijenjene.
 
Autotrolej će tijekom dva mjeseca od uvođenja nove mreže gradskih linija primati prijedloge i primjedbe građana te analizirati stanje na terenu, a nakon tog razdoblja će, bude li potrebno, napraviti i korekcije linija i voznih redova.
 
Što se tiče reorganizacije mreže županijskih linija, predstavnici Autotroleja istaknuli su kako su izrađena dva prijedloga koji su na razmatranju kod gradova i općina.
 
Informacije o reorganizaciji mreže javnog prijevoza mogu se pronaći na mrežnim stranicama Autotroleja, a bit će postavljene na autobusnim stajalištima i na oglasnim pločama u samim autobusima.
(S.R.)
 
Nove linije:

  • 1B Tower centar – Vežica - Strmica
  • 3A Bezjaki – Zamet – Ivana Zavidića
  • 4A Rastočine – Brašćine - Pulac
  • 13A Vežica – Grohovo – Lopača 

 

Izmijenjene linije:

  • 1 Pećine – centar - Bivio
  • 1A Šet. A.K.Miošića – centar – Marčeljeva Draga
  • 2 Trsat – centar - Srdoči
  • 5A Drežnička - Tibljaši
  • 7A Sv. Križ – Pomerio - Hosti
  • 13 Delta – Grohovo (– Lopača) 

 

Linije na kojima nisu vršene promjene:

  • 2A Šet. A.K.Miošića – Pomerio – Ivana Zavidića
  • 3 Šet. A.K.Miošića – Pomerio – Grbci
  • 4 Fiumara – centar - Brašćine
  • 5 Jelačićev trg – centar - Drenova
  • 5B (OŠ F.Franković -) Drenova - Kablari
  • 6 Podvežica – centar – Krnjevo NN
  • 7 Gornja Vežica – centar – Pehlin
  • 8 Trsat – Pomerio - Torpedo