Najavljen i-Fest

29.11.2018.

16. festival stvaralaštva i postignuća djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom 4. prosinca u HKD-u

Povodom obilježavanja Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, u utorak, 4. prosinca u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku održat će se i-Fest – 16. Festival stvaralaštva i postignuća djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom. Svoja umijeća pokazati oko četiristo učesnika, a u sklopu Festivala održat će se i modna revija u kojoj će sudjelovati osobe s invaliditetom te projekcija kratkog filma, a u atriju HKD-a.

Povodom obilježavanja Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, u utorak, 4. prosinca u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku održat će se i-Fest – 16. Festival stvaralaštva i postignuća djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom. Svoja umijeća pokazati oko četiristo učesnika, a u sklopu Festivala održat će se i modna revija u kojoj će sudjelovati osobe s invaliditetom te projekcija kratkog filma, a u atriju HKD-a.

Festival je najavila pročelnica Odjela za zdravstvo i socijalnu skrb i koordinatorica projekta „Rijeka – zdravi grad“, Karla Mušković koja je istaknula kako i-Fest okuplja djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom iz brojnih udruga i ustanova iz Rijeke i okolice, koji će i ove godine pokazati svoje glazbeno, plesno i glumačko umijeće te zabaviti publiku u HKD-u.

Festival se održava u sklopu projekta “Rijeka – Zdravi grad”, čiji je voditelj Jadran Mandekić naglasio kako se zbog iznimnog interesa posljednjih nekoliko godina Festival održava u dva dijela. Tako će u 11 sati nastupiti najmlađi sudionici Festivala, a u 18 sati oni nešto stariji. Istog dana, u atriju Hrvatskog kulturnog doma održavat će se prodajna izložba radova djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u trajanju od 10 do 18 sati.

Specifičnost i-Fest-a je u tome što sami sudionici sudjeluju u svim segmentima organizacije; od tehničke pripreme pa sve do programskog dijela. Svoj doprinos svake godine daju i druge udruge, ustanove i skupine građana, pa su tako scensko rješenje, izvedbu elemenata i likovni predložak za plakat, program, pozivnicu i zahvalnicu izradili učenici Škole za primijenjenu umjetnost u Rijeci. Članice Kreativnih radionica 50+ ručno su izradile oko 400 poklona za sudionike Festivala, volonteri Ekonomske škole Mije Mirkovića u Rijeci pružaju potporu organizaciji, a Dobrovoljno vatrogasno društvo Sušak manifestaciju osigurava bez naknade.

Cijela priča oko organizacije Festivala izvrstan je primjer suradnje organizacija civilnog društva, volontera, osoba s invaliditetom, mladih i osoba starije životne dobi, koji zajedničkim radom daju doprinos uspješnoj realizaciji projekta. Poticanje takve vrste partnerstva i međusektorske suradnje jedan je od glavnih ciljeva međunarodnog projekta Zdravih gradova, pa je i-Fest ujedno i simbolično utjelovljenje projekta „Rijeka – Zdravi grad“.

Glavnom voditelju, Draženu Turini Šajeti, i ove godine će se pridružiti suvoditelji iz riječkih udruga i ustanova koje brinu o osobama s invaliditetom. Već nekoliko godina suvoditeljica jutarnjeg programa je svestrana Isabella Hujić, članica Udruge za sindrom Down – Rijeka 21, a večernji program će voditi Anja Bebić iz Udruge osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Rijeka te Noa Čargonja iz Osnovne škole Gornja Vežica. Suvoditelji su istaknuli kako su iznimno sretni i ponosni što će ove godine s Šajetom voditi Festival te su zahvalili svojim najbližima koji su im svakodnevna pomoć i potpora.

U programu ovogodišnjeg i-Festa sudjeluju: Centar za odgoj i obrazovanje Rijeka, Centar za autizam Rijeka, Društvo multiple skleroze Primorsko-goranske županije, Udruga za sindrom Down – Rijeka 21, Udruga osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Rijeka, Dnevni centar za rehabilitaciju „Slava Raškaj“ Rijeka, Udruga gluhih I nagluhih Primorsko-goranske županije, Dječji vrtić Rijeka, Ekonomska škola Mije Mirkovića Rijeka, OŠ Gornja Vežica, OŠ Kantrida, OŠ Fran Franković, Centar za rehabilitaciju Fortica, Centar za rehabilitaciju Rijeka i Modna agencija Glamour Tara.

Festival je besplatan za sve gledatelje.