VIDEO

11.03.2019.

Kome treba umjetnost i zašto? Premijerno izvedena predstava "Next Big Thing" Ivane Kalc

Autor: Damir Jevtić

U HKD-u na Sušaku 8. ožujka premijerno je izvedena predstava „Next Big Thing“ u produkciji Umjetničke organizacije Kabinet. „Next Big Thing“ je predstava o frustraciji, pritisku kapitala i tržišta, o produktivnosti, radu i vrijednosti umjetničkog rada te njegovom smislu i potrebi. Predstavu izvodi Ivana Kalc, a autor glazbe je Enver Krivac. Za tehničko vodstvo pobrinuo se David Dubrović, a kostimografiju Tajči Čekada.

U HKD-u na Sušaku 8. ožujka premijerno je izvedena predstava „Next Big Thing“ u produkciji Umjetničke organizacije Kabinet. „Next Big Thing“ je predstava o frustraciji, pritisku kapitala i tržišta, o produktivnosti, radu i vrijednosti umjetničkog rada te njegovom smislu i potrebi. Predstavu izvodi Ivana Kalc, a autor glazbe je Enver Krivac. Za tehničko vodstvo pobrinuo se David Dubrović, a kostimografiju Tajči Čekada.

Danas se umjetničko stvaralaštvo pod utjecajem globalizacije i komercijalizacije sve više vrednuje kroz svoju ekonomsku isplativost, kaže autorica Ivana Kalc, zbog čega umjetnički rad postaje samo još jedan proizvod na tržištu. Umjetnik je prisiljen baviti se poduzetništvom samoga sebe, kako bi bio konkurentan, te kako bi si kroz ekonomsku opstojnost uopće omogućio uvjete za umjetnički rad.

U HKD-u na Sušaku 8. ožujka premijerno je izvedena predstava „Next Big Thing“ u produkciji Umjetničke organizacije Kabinet. „Next Big Thing“ je predstava o frustraciji, pritisku kapitala i tržišta, o produktivnosti, radu i vrijednosti umjetničkog rada te njegovom smislu i potrebi. Predstavu izvodi Ivana Kalc, a autor glazbe je Enver Krivac. Za tehničko vodstvo pobrinuo se David Dubrović, a kostimografiju Tajči Čekada. "Mnogo je umjetnika koji odbijaju igrati tu igru – povlače se iz umjetničke industrije i odustaju od samog umjetničkog stvaralaštva iz nužde, protesta, ili nesposobnosti i nužnosti da se bude sveprisutan na sceni i tržištu. Jer sam umjetnički rad više nije dovoljan - treba uložiti enormne količine energije i poslovne strategije da bi se došlo u poziciju "umjetničke vrijednosti" koja se zapravo poistovjećuje s "ekonomskom vrijednošću" i postaje sinonim, ali i oznaka za uspjeh i kvalitetu“, dodaje Kalc, postavljajući pitanje kome treba umjetnost i zašto.

Dio predstave pogledajte u video prilogu.