Vi se nalazite: Moja Rijeka Tužibaba Ostalo Rijeka promet ne zna programirati semafor, tipkala nemaju svrhu

Rijeka promet ne zna programirati semafor, tipkala nemaju svrhu

Kategorija: Ostalo

Datum objave: 31.10.2019. 10:24

U jednoj prošloj tužibabi ste priznali da vi ne znate softverski namjestiti gašenje zvuka tipkala (da ne posjedujete znanje i opremu) pa da uštedite novce, ne želite tvrtki Peek platiti programiranje utišavanja zvuka, vi fizički (kratkim spojem?) namjestite da se stalno uključuje zeleno pješacima što nema veze s vezom i pameću. Čemu služi tipka na tipkalu? Usporavate rad semafora, stalno bespotrebno uključivanje zelenog pješacima kada ih nema na raskrižjima (a nema ih u svakom krugu izvan najužeg centra, ne lažite) uzrokoje nepotrebno duga čekanja crvenog vozačima, bespotrebno trošenje goriva, gužve u prometu.
Stalno uključivanje zelenog pješacima podrazumijeva i zaštitno vrijeme, to nije predviđeno maksimalnim trajanjima i minimalnim trajanjima sporednih/glavnih pravaca. Da nema automatske najave, ako nema pješaka, bočni smjerovi bi imali kraće zeleno (ovisno o induktivnim senzorima tj opterećenju), možda ne bi bilo ni potrebe za otvaranjem bočnih smjerova. Ovako zbog stalne najave se moraju uključiti što nas vraća 100 godina unatrag i svi senzori, pametni rad semafora gubi smisao. Tako nisu dizajnirani kod postavljanja te Rijeka promet svojim neznanjem vadi pamet iz semafora.
Ja radim u toj branši sada u inozemstvu na izradi projekata pa znam o čemu pričam. Prijatelj iz inozemstva radi baš u Peeku i naravno da se može sa prijenosnim račulanom spojiti na tipkalo (UART kabelom) i Peekovim programom namjestiti da li se zvuk uključuje od 7 do 22 (ili u kojem drugom vremenu), da se zvuk uključi nakon pritiska pa do zelenog, možete podesiti senzor mikrofona (da bude glasnije kod bučnog prometa) a možete i 8 tipa zvuka namjestiti. Namještanje u Nizozemskoj košta 500 eura po raskrižju. Ali jedinice lokalne samouprave tj služba održavanja su u sklopu postave dobila i edukaciju i laptop da sami to naprave.

1. Molim vas objavite koliko bi koštalo da vam to softverski namjesti Peek ili da vas nauči kako da vi softverski to ugasite?
2. Zar ste toliko škrti pa primjenom metoda iz kamenog doba kratkim spojem gasite zvuk i namještavate automatsku najavu?

3. Na kojim sve raskrižjima ste ovu metodu napravili?
4. Zašto vi sami ne znate to softverski podesiti?
5. Zašto kod postave induktivnih senzora vrlo često nije postavljenja epoxy smjesa? Već su samo ostavljenji izrezani senzori. Tako su vrlo bržem uništavanju i nisu zaštićeni.

Odgovori

Broj odgovora: 4

  1. AnArChY

    prije 8 dana

    Kao pješak koji svakodnevno ide na relaciji Krnjevo - centar grada - samo mogu potvrditi da nema ništa gore kad se zeleno za pješake ne upali jer si zakasnio pola sekunde na raskrižje i nisi na vrijeme stisnuo tipkalo. I onda čekaš dva ciklusa da se upali zeleno.
    A i tako je crveno za promet autima iz bočnog smjera na glavni, kao i za bočno skretanje sa glavnog smjera (crvena strelica je upaljena). Dakle, sve je namješteno da je kompletno sigurno preći pješaki, ali zbog nestisnutog tipkala - crveno je pješacima - to mi nikako nema smisla. (pimjer - raskrižje kod ZTC-a).
    I nisam jedini pješak na tom raskrižju (osim ako i Krnjevo spada pod "najuži centar").
    Pluton - kad si već u toj branši - može li se namjestiti da ako ja zakasnim pritisnut tipkalo na vrijeme, opet upalim zeleno pješacima (koje bi i tako bilo upaljeno "automatski" da je običan semafor)?

  2. pluton

    prije 8 dana

    Sve se da namjestiti. U najgorem slučaju čekate sljedeći ciklus a dovoljno je nekoliko sekundi prije stisnuti.
    U slučaju da pješak preko tipkala nije najavio prelazak, biti će kraće crveno konfliktnom smjeru i ovisiti će o o feedbacku induktivnih petlji tj sustav će držati zeleno do maksimalnog vremena predviđenim tom smjeru (ako ima feedback senzora). To je i plus, jer ako nema feedbacka (tj vozila) puno kraće traje crveno odnosno zeleno.

    S druge strane, kada se pješak najavi, tada je osim zelenog pješacima predviđeno i zaštitno vrijeme pješacima što je često puno duže nego u prvom slučaju, i kada zaista nema pješaka izuzetno usporuje promet, jer vozači smjera kojem je crveno, iako stoje ispred semafora koji je "pametan" čekaju duhove, jer niti jedan pješak nije mislio preći cestu a iz recimo bočnog smjera je bilo 1 vozilo ili niti jedno (u noćnim satima). Tako vozač glavnog smjera bespotrebno čeka 30s na crvenom iako, da nije bilo automatske najave pješacima bi čekao 6s za crvenim i ne bi se stvorila kolona od 500m na glavnog smjeru.
    Vrlo česta pojava.
    U svakom slučaju svojim neznanjem Rijeka promet uzrokuje gužve, nisu im isporučeni sustavi koji su predviđali automatsku najavu (a pogotovo ne kratkim spojem) i volio bi dobiti odgovor na navedena pitanja kao i da isključe fizičke najave pješacima gdje doista nije potrebno i nema ih u svakom ciklusu.

  3. gradska-uprava

    prije 6 dana

    Poštovani,

    s obzirom da programiranje isključivanja zvuka na tipkalima u vrijeme kada je sustav automatskog upravljanja prometom (AUP) uveden u središte grada (2002-2007) nije bilo obuhvaćeno tadašnjim ugovorom, isključivanje zvuka odrađeno je na drugi, jeftiniji način.

    O strategiji vođenja prometa, pa i o detaljima načina automatiziranog rada semaforskog sustava odluke donosi stručni tim, u kojemu su predstavnici Grada Rijeke, Hrvatskih cesta, MUP-a i Rijeka prometa, a povremeno sudjeluje i Fakultet prometnih znanosti. Rijeka promet upoznat je sa svim prednostima koje pruža Sustav automatskog upravljanja prometom (AUP) kada tipkala za pješake nisu u režimu stalne najave. Sustav AUP u Rijeci funkcionirao je prve četiri godine upravo na taj način, tj. da je za svaki prelazak ulice bilo neophodno prethodno aktivirati tipkalo pritiskom na dugme. Time se omogućava sustavu da primjenjuje maksimalne uštede na vremenima pojedinih faza i zaštitnim vremenima za bočne smjerove, kako ste i sami naveli. Međutim, nakon višegodišnjeg iskustva sa radom sustava i bezbroj pokušaja da se građani priviknu na aktiviranje tipkala pritiskom na dugme (naljepnice sa uputom na svakom tipkalu, članci u novinama i drugim medijima i sl.), i dalje se stalno događalo da velika većina pješaka naprosto ne percipira tu potrebu ručnog aktiviranja sustava putem tipkala. Zabilježeni su čak i brojni opasni prelasci ulice za vrijeme crvenog svjetla za pješake, bez obzira na postojanje tipkala na svim stupovima sa pješačkim lanternama; velik broj pješaka ih je naprosto ignorirao. Rezultat je bio generalno smanjena sigurnost pješaka. Nakon analize svih mogućnosti i “vaganja” prednosti i nedostataka, zaključeno je da se aktivira stalna najava pješaka, jer je utjecaj takvog načina rada, s obzirom na odnos volumena prometa glavni smjer (koridor)-bočni smjerovi, ipak minimalan. Praćenjem stanja u prometu iz Gradskog prometnog centra nakon uključivanja stalne najave pješaka potvrđeno je da je odluka Rijeka prometa bila ispravna, da se u prometu situacija nije pogoršala niti se je to na bilo kakav mjerljiv način odrazilo na promet, ali se ujedno povećala sigurnost pješaka jer su pretrčavanja preko prometnice prestala. Uostalom, da se u Rijeci dnevni promet odvija u održivim granicama, potvrđuju i statistike automatskog mjerenja prometnih volumena koje Rijeka promet provodi od početka rada sustava AUP tj. od 2002.godine.

    S obzirom da ste naveli čime se bavite, vjerojatno ste upoznati da se sustav AUP u Rijeci ne oslanja samo na najave preko tipkala, već da su temelj automatskog upravljanja prvenstveno stalna automatska mjerenja prometnih volumena na svim privozima raskrižja, a da su informacije s najavama pješaka samo jedan dio tog paketa podataka, koji u filozofiji upravljanja može i ne mora biti od primarnog značaja. To je stvar opredjeljanja za odgovarajuću politiku upravljanja prometom; tehničke mogućnosti sustava su široke te se primjenjuju u skladu sa odabranom politikom upravljanja prometom. Međutim, Vi to u svojem komentaru ne spominjete.

    Ne možemo se složiti s Vašom tvrdnjom da kod ugradnje induktivnih senzora u asfaltni zastor kolnika “vrlo često nije postavljena epoksi smjesa”. Na svim lokacijama gdje su senzori postavljeni, utori u koje su umetnuti senzori zaliveni su epoksidnom smjesom. Ukoliko znate lokaciju na kojoj to navodno nije učinjeno, slobodno je precizirajte.

    U svakom slučaju, ukoliko imate dodatnih pitanja, iz Rijeka prometa pozvaju Vas da ih posjetite na adresi Fiumara 13, 2. kat – Gradski prometni centar, gdje je ekipa prometnih stručnjaka spremna odgovoriti na sva Vaša pitanja. Kontakt brojeve telefona i e-mail adrese nalaze se na web stranicama Rijeka prometa, pa ih slobodno kontaktirajte i predložite sastanak.

    S poštovanjem,
    Gradska uprava

  4. Zdravax

    prije 6 dana

    Meni je najbolja situacija kada mi se nakon prolaska semafora iz Zvonimirove put Zameta upali crveno zbog nekog pješaka koga nigdje nema pa moram stat nakon samo par metara od zadnjeg semafora ...
    A šta kažđete VI SVI da sve te vaše preglupe semafore bacite u smeće, pa oko ovog rotora posadite cvijeće ?
    https://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdrav … anu/37296/

Odgovarati mogu samo registrirani korisnici. Prijavi se ili otvori korisnički račun.