Vinil je finil
02.12.2019.
35 godina art punk bratstva
Baš kao i sada dok ovo pišem, prije 35 godina imao sam problematičan odnos s plućnim organima. Aktivno nosim upalu desnog krila, ali prestao sam reagirati na taj vlastiti ekstremizam. Duboko sam neharmoničan sa sobom iako želim kakvu-takvu uravnoteženost s nešto malo kompleksnosti, dakako, no povremeni raspad normi u meni očito je upisan u genetiku.
Po izlasku iz bolnice, te Orwellove godine, racionalno sam odlučio da ću pohoditi Ri Rock, ali liječničke upute su bile nedvosmislene – ako se nastaviš zajebavati nastavit će te zračiti X zrakama pa ćeš skončat k'o i Maria Currie. Rokenrol je više od obavljanja života, to je prilagodba emocija i tjelesnih mogućnosti, borba s prirodom. Ah, dobro, shvatio sam, odgonetat ću križaljke u sobi umjesto staviti uši u službu uživancije.
Iz dobro obaviještenih
krugova, naime, saznao sam da će nastupiti i bivši članovi Termita, Parafa i
Umjetnika ulice, ali još se nije znalo pod kojim imenom. Nitko nije slutio je
li u pitanju neki od jednokratnih projekata ili utopijski bend koji će
potrajati čak do kraja godine. Živčano, potresen činjenicom da ću doma gristi
nokte, potražio sam spas u prijatelju. Da, nema problema, zamolit će tonca ako
bude imao kazetofon na pultu da mi snimi nastup, zašto ne. To što sam tako
snažno doživljavao baš njihov debi zapravo je bio više rezultat podređenosti
tom mikro svijetu kojem sam želio silno pripadati, a znatno manje iskrenoj
znatiželji, no ono izvanjsko je ponekad naprosto jače od individualnosti i nije
prijetilo urušavanju mog identiteta. Oštećen za taj scensko estetski doživljaj
ipak sam spavao k'o top noć kada je rođen LET2, vjerojatno uslijed utjecaja
medikamenata. Ne želeći ostati stranac u magičnom i sveobuhvatnom Ri rock krugu
odmah sam sljedeće jutro nazvao Iveta: „Provjeravam te jesi li uspio snimiti
svirku“. „Duguješ mi TDK normalku od 90 minuta“, odmah mi je priprijetio. „Dobro,
dobro“, odvratio sam uzbuđeno.
Nešto više od dvadesetak
minuta svirke, pomalo kaotične, ali ipak usustavljene Prljinim vokalnim vodstvom,
ukazivalo je na nešto prožeto novim vremenom i izričajem koji je tek dolazio,
radikalno mračno, ali strastvene izvedbe! Snimka, koju i danas čuvam, nažalost
ne sadrži uopće Mrletov bas što ne treba čuditi s obzirom na to da je vrlo
često bio toliko glasan na bini da ga se nije niti ozvučivalo mikrofonom, ali
iz nekog razloga to uopće nisam tada zamijetio i maničnog sam poriva zaključio
da bi ovaj bend mogao preživjeti i više od nekoliko zima. I zaista, uz manji
broj kvarova na putu do pretvorbe u LET3, ovaj brotherhood Prlje i Mrleta nastavio je razbijati geografske
kategorije, prostor lokalnog su odavno prevazišli, nesputanost bilo kakvim
muzičkim ograničenjima je postala dostižna, i to polazeći isključivo od
vlastitih pretpostavki, baš poput alkemičara iz srednjeg vijeka, sistematično
se laćaju svakakvih ideja pretvarajući ih u autentično i prepoznatljivo bez
obzira u kolikoj mjeri ono bilo eksperimentalno. Novo, mora biti novo, ako i
nije obožavano isprva od publike uvijek mora nositi taj pečat svježeg i
izazovnog, jer ono je nositelj prednosti, impulsa koji potiče i druge na
razvijanje i promjene. Rokenrol se do pojave ovog art punk simbiotika akumulirao na gotovo istovjetan način, no sile koje su
oslobodili LET3 su poput bure poharale našu zajednicu postavši zasebna
institucija, neovisna kategorija nalik kult-religiji. A počelo je neobaveznim i
slučajnim 'džemanjem' u opatijskom skloništu u ranim jutarnjim satima...
- Tagovi: