U utorak, 29. travnja 2025. u 19 sati, u Galeriji Pasaž bit će otvorena prva samostalna izložba fotografija riječke autorice Sonje Diklić “Devet vrana na četvrtu svraku”.
Sonju Diklić nefotografskim rječnikom možemo nazvati poetom dualizma. Premda se njeni subjekti kreću u okruženju stvarnog svijeta, Sonja u oblikovanju kadra spontano kombinira svoju, na određeni način zavodljivu atmosferu. Koristi se svjetlom koje daje toplu prostornost, a zatim pažljivo uspostavljajući međuodnose ne dopušta subjektu da se razvije u svojoj dominantnosti.
Ispitujući odnos između subjekta – bilo da su to urbane ulice, arhitektura, pejzaži urbanog ili ruralnog, neodređene obale, izgubljeni melankolični krajolici, zaleđeni trenutci dinamike, ili pak delikatna međuigra svjetla, sjene, oblika i prostora, ona nas vodi na putovanje u kojem se pred nama otkrivaju intimni trenutci, neobični, na određeni način nadrealni svjetovi, u kojima pronalazimo zbunjujuće detalje. Ta nadrealnost, nesvodljiva kategorija stvarnosti, autentična egzistencija kojom su prožeti njeni radovi osjeti se gotovo u svakoj njenoj fotografiji. Promatrači smo likovnog izričaja koji nije toliko mističan, koliko magičan – što od nas iziskuje potrebu da ih osjetimo i razumijemo i na podsvjesnoj razini. Ona suvereno vlada svjetlom, pokretom, životnošću, prenosi duboku dubinu i tišinu ljudskog iskustva, stvara vizualne snove u kojima se utapaju nade i ispunjenja.
Njeni radovi koji bilježe plesačice u pokretu odišu erotičnom energijom kakvom su primjerice nabijene fotografije Koppitzovih plesača. Temelj za prepoznavanje njihove estetike leži u njihovoj prirodnosti, nepoziranosti i punoći života koja iz njih izbija. Isto vrijedi i za fotografije skakača, čija tijela poput preciznog skalpela naprosto režu zrak, zaleđujući ljepotu, kako tijela tako i trenutka, dok se oko njih odvija neki drugi život prepun mogućnosti i iščekivanja.
Na ruralnim fotografijama, kao i fotografijama prirode, melankolija i nostalgičnost čine važan element kojima postiže dojam pronalaska davno izgubljenog vremena, onog vremena u kojem je svijet još bio u redu, a ljudi toplo otvarali srca. Fotografije iz te serije nabijene su emocijama. Njihova dramatika počiva na prigušenom svjetlu, tami, magli, podjednako dobro izraženima na crno-bijelim kao i na fotografijama u boji. Čovjek i pas, bezrezervna ljubav prema konjima, osjećaj pripadnosti, opstanak i trajanje. Svega tu ima.
– Ivica Nikolac, predsjednik Fotkluba Color
Izložba se može pogledati do 14. svibnja 2025., od ponedjeljka do petka 18 – 20 sati i subotom od 10 – 12 sati.
Ulaz je slobodan.
Izložba Sonje Diklić treća je izložba iz godišnjeg programa “Ogledi u vizualnom” Fotokluba Color i sufinancirana je sredstvima Grada Rijeke.
(Fotografija Sonje Diklić)