U četvrtak, 16. veljače, od 20 sati, u Klubu Jadran bit će održana promocija split ploče Grč/Mrtvi kanal i predstavljen projekt „Guranje s litice“.

Guranje s litice interdisciplinarni je projekt koji je nastao tijekom 2002. godine u Splitu na inicijativu Igora Mihovilovića i svoje je javno djelovanje počeo u klubu Kocka ugošćavanjem inovativnih i splitskoj publici do tad slabije poznatih projekata. Obilježavanje 20 godina rada je povod za razgovor s osnivačem koji će voditi glazbenik Raul Jereb.

Večer će zaokružiti ekskluzivna promocija split ploče Grč/Mrtvi Kanal. Izvorno objavljen samo na kazeti ograničenog izdanja za legendarnu Galeriju ŠKUC Izdaja iz Ljubljane (Laibach, Borghesia, Otroci socijalizma, itd.). Ovaj split predstavlja svojevrstan presjek tadašnje glazbene Rijeke. Posebni gosti su: Zoran Štajdohar Zoff (Grč) i Goran Vrkić (Mrtvi kanal). Program je realiziran u suradnji s klubom Jadran i firmom Novi turizam d.o.o.

Ulaz je slobodan.

O projektu

Guranje s litice interdisciplinarni je projekt koji je nastao tijekom 2002. godine u Splitu na inicijativu Igora Mihovilovića ugoščavanjem inovativnih i splitskoj publici do tad slabije poznatih projekata. Samo neka od predstavljenih imena su bila Peach Pit (Hrvatska), Gone Bald (Nizozemska), Damo Suzuki (Japan), Bug (Austrija), Reflector (Austrija), Lvmen (CZ), To Live And Shave In LA (Amerika), Today Is The Day (Amerika), Jucifer (Amerika), Complete Failure (Amerika), Four Question Marks (Francuska), Xhoambo Xhoet Workestrao (Slovenija), Eric Boros (Kanada), Vuneny (BiH), Idem (Francuska), Bernay’s Propaganda (Makedonija).

Godine 2008. Guranje s litice postaje i izdavačka kuća specijalizirana za suvremenu novu gitarsku i elektroničku muziku, ali i arhivska izdanja unutar kojih do izražaja osobito dolaze hrvatski i splitski sastavi koji su od sedamdesetih do devedesetih godina ostavili utjecaj na lokalnoj, državnoj i regionalnoj glazbeno-umjetničkoj sceni. Izdavačko arhivska djelatnost živa je i danas. Guranje S Litice također je YouTube kanal na kojem se nalazi oko 700 javno dostupnih video i audio zapisa iz digitalne arhive projekta.

Novu važnu fazu u koju projekt ulazi nakon devet aktivnih sezona promotorsko/scenske aktivnosti, obilježava veći fokus na pronalaženju i dokumentiranju opsežne arhivske građe koja obuhvaća audio, video, grafičke i tekstualne materijale koji se u privatnom aranžmanu svakodnevno godinama digitaliziraju i na taj način spašavaju od zaborava i potpunog propadanja.

Kao jedan od najvažnijih imperativa projekta posvećenost je selektiranju i očuvanju zapostavljenih, zaboravljenih i s vremenom iz bilo kojeg razloga potisnutih umjetničkih koncepata, projekata, glazbenih ostvarenja, kao i njihovo kvalitetno arhiviranje. Zahvaljujući obimnoj arhivi koja je prikupljena dvadesetpetogodišnjom digitalizacijom i čuvanjem građe, nekolicina izvođača i izdavača je pripremajući svoja arhivska i dokumentarna izdanja surađivala s labelom, njegovim urednikom i timom suradnika na projektima izdavaštva, realizacije glazbenih dokumentaraca i knjiga u prošlom desetljeću, kao i freelance dizajn projektima (neka od njih su kompilacijski CD grupe Let 2, dokumentarac o grupi SexA, knjiga o klubu Močvara, Ex Yu Electronica kompilacije VIII i IX za slovenskog izdavača Subkulturni Azil, kompilacijska ploča Satana Panonskog u Americi za S.S. Records, serija vinilnih izdanja za talijanski FOAD Records, kompilacijska ploča grupe SexA za Finski Ektro Records, kompilacijski 4CD box set Zidar Betonskog, digitalizacija live albuma iz Slovenije za Sonic Youth bandcamp, itd).

Osim navedenog, 2019. godine Igor Mihovilović u suradnji sa Kino Klubom Split i Platformom Doma Mladih Split, pokreće community arhiv Tajni Split posvećen nezavisnoj glazbenoj i umjetničkoj sceni tog grada, uz istoimenu izložbu i podcast čije epizode su objavljene iste godine. Pod istim imenom uređuje seriju tematskih intervjua na blogu Stražarni Lopov, s kojim na arhivskom radu surađuje od 2011. Od 2001. autor je u eksperimentalnom glazbenom audio projektu The Karmakumulator koji iza sebe ima osamdesetak nastupa u regiji i tridesetak nosača zvuka.

Igor Mihovilović magistar je sociologije čiji je istraživački i umjetnički rad fokusiran na nezavisnu kulturnu scenu regije kao i njeno aktivno stvaranje te bilježenje najčešće izvan službenih i subvencioniranih konteksta djelovanja.

O ploči

Dok je Jugoslavija postepeno, jednu po jednu, gubila svoje vitalne funkcije, mladost njezina podzemlja bila je nikad kreativnija i ljuća. Posebice na glazbenoj sceni kojeg tvori trokut Ljubljana-Rijeka-Zagreb, čija se iskra ubrzo širi dalje po cijeloj zemlji. Spora i sumorna, ali  dovoljno zrela rana faza Grča, u spoju sa senzibilitetom Mrtvih kanala pri stvaranju sjajne, melodične pop / post punk glazbe, predstavlja ovaj zanimljiv split. S odnosom gorčine prema sebi i vanjskom svijeta, dohvatili su samu bit ondašnjeg vremena u 12 epskih pjesama o slobodi, očaju, nadi i razočaranju.

Izvorno objavljen samo na kazeti ograničenog izdanja za legendarnu Galeriju ŠKUC Izdaja iz Ljubljane (Laibach, Borghesia, Otroci socijalizma, itd. itd.), ovaj split predstavlja svojevrstan presjek tadašnje glazbene Rijeke. Grč je uspio preživjeti i proslaviti svoju 40. obljetnicu, za koju je i napravljeno ovo izdanje, dok je Mrtvi Kanal snimio tek desetke pjesama prije nego što su sredinom 80-ih nestali sa scene. Ovo esencijalno izdanje ostvareno je uz prijateljsku pomoć Dallas Recordsa (Slovenija) te uz arhivsko i uredničko vodstvo Guranja S Litice (Hrvatska).

Navedeni program je nastavak suradnje na relaciji kluba Jadran i Distune promotiona započet s ciljem prezentacije i promocije hvalevrijednih kako individualnih tako i grupnih aktivnosti, alternativnih izričaja i projekata gdje je u fokusu glazba.

Kada?

16.02.2023.
20:00

Kalendar događanja