Cjeloživotno obrazovanje

23.10.2017.

Zagrebački Suvag i riječko Sveučilište pokreću novi program na Fakultetu zdravstvenih studija

Autor: Radio Rijeka

Biopsihosocijalni pristup djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom, kroz model Poliklinike za rehabilitaciju slušanja i govora Suvag iz Zagreba, predstavljen je u riječkoj Gradskoj vijećnici. Riječ je o programu cjeloživotnog učenja koji počinje u veljači na Fakultetu zdravstvenih studija.

Biopsihosocijalni pristup djeci s teškoćama i osobama s invaliditetom, kroz model Poliklinike za rehabilitaciju slušanja i govora Suvag iz Zagreba, predstavljen je u riječkoj Gradskoj vijećnici. Riječ je o programu cjeloživotnog učenja koji počinje u veljači na Fakultetu zdravstvenih studija.

Prezentacija je predstavljena kroz model Poliklinike za rehabilitaciju slušanja i govora Suvag iz Zagreba. Prema posljednjim demografskim pokazateljima, u Hrvatskoj je 511 910 osoba s invaliditetom. Upravo zbog nedostatka rehabilitatora u cijeloj zemlji, pokrenuta je edukacijska suradnja.

Najviše se to odnosi na djecu s različitim poteškoćama - a u Primorsko-goranskoj županiji 5,4 posto ih je s govorno-jezičnim teškoćama - kako po stručnu pomoć više ne bi morala odlaziti u Zagreb. "Ovaj program će omogućiti stvaranje kompetencija kod odgajatelja i učitelja, da mogu odgovarajuće prihvatiti takvu djecu i da ne dolazi do segregacije", govori ravnateljica Poliklinike Suvag Adinda Dulčić.

"Najveći problem s kojim se susrećemo je manjak stručnjaka na terenu; ako ste u Zagrebu, privilegirani ste jer ćete tu sigurno naći stručnjake koji će vam pomoći u rješavanju vaših problema", dodaje voditeljica Službe za medicinsku rehabilitaciju djece predškolske dobi Katarina Pavičić Dokoza.

„Predavanja će početi u veljači, a mogu se upisati prvostupnici u raznim područjima i studenti koji imaju položeno minimalno 180 ECTS bodova“, ističe prodekan Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci Amir Muzur i dodaje da će predavanja biti u Rijeci, a vježbe u Zagrebu, pri Suvagu. "Za Rijeku, Sveučilište i medicinu, ali isto tako i za učitelje i druge profesije koje se žele educirati, to je ogroman korak naprijed", zaključuje Muzur.

Kompetencije stečene završetkom ovog programa omogućit će polaznicima usvajanje svih znanja i vještina potrebnih za obavljanje poslova pomoćnika u nastavi, pa će odgajatelji, učitelji, nastavnici, medicinske sestre, radni terapeuti, fizoterapeuti moći razlikovati aktivnosti koje djeca mogu i/ili trebaju izvesti, s obzirom na vrstu i stupanj teškoće u razvoju.