Pitanja bez cenzure

07.12.2017.

Građanski odgoj uživo: Učenici OŠ Nikola Tesla po odgovore kod gradonačelnika

Autor: Ivica Nikolac

Mi smo došli s pitanjima na koje želimo dobiti odgovore, kazao je jedan od učenika šestog razreda OŠ Nikola Tesla, koji su u pratnji nastavnice Orjane Marušić Štimac, koautorice Udžbenika za građanski odgoj, posjetili riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela. Riječ je o učenicima koji pohađaju Građanski odgoj i obrazovanje, kao izvannastavanu aktivnost.

Mi smo došli s pitanjima na koje želimo dobiti odgovore, kazao je jedan od učenika šestog razreda OŠ Nikola Tesla, koji su u pratnji nastavnice Orjane Marušić Štimac, koautorice Udžbenika za građanski odgoj, posjetili riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela. Riječ je o učenicima koji pohađaju Građanski odgoj i obrazovanje, kao izvannastavanu aktivnost.

Učenici su kratko predstavili brojne aktivnosti koje provode u sklopu programa Građanskog odgoja, poput suradnje sa Zavodom za hitnu medicinu i gradskim odjelima za Zdravstvo i socijalnu skrb te Odgoj i školstvo, a riječ je o suradnji na promociji uređaja za oživljavanje. Ova hvale vrijedna akcija, kroz projekt „JA građanin“ omogućila im je izravni kontakt s građanima kojima su putem ankete postavljali pitanja o tome znaju li gdje se nalaze i čemu služe AVD uređaji (Automatski vanjski defibrilatori – uređaji za oživljavanje pacijenata koji stradaju od srčanog udara). Također, kazali su kako im je to bila izvrsna prigoda za promociju Građanskog odgoja, a ujedno su naučili kako davati izjave za medije i nastupiti uživo na televiziji. U sklopu programa posjetili su Općinu Lokve, pravobraniteljicu za djecu i sada riječkog gradonačelnika.

Mi smo došli s pitanjima na koje želimo dobiti odgovore, kazao je jedan od učenika šestog razreda OŠ Nikola Tesla, koji su u pratnji nastavnice Orjane Marušić Štimac, koautorice Udžbenika za građanski odgoj, posjetili riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela. Riječ je o učenicima koji pohađaju Građanski odgoj i obrazovanje, kao izvannastavanu aktivnost.Sasvim neopterećeni, postavili su gradonačelniku Vojku Obersnelu čitav niz pitanja; od toga kako se osjeća na funkciji gradonačelnika i je li težak posao koji obavlja, koliko Grad ima novaca, a koliko bi ih stvarno trebalo imati u proračunu da se pokriju svi troškovi i ostvare svi programi, koji mu je najljepši dio radnog dana, koji su najveći problemi pri obavljanju posla gradonačelnika, zaustavljaju li ga ljudi na ulici i pitaju štogod ili kritiziraju, jesu li već pripremljeni planovi za realizaciju programa 2020. kada Rijeka bude europska prijestolnica kulture, smetaju li mu grafiti na fasadama i na što je posebno ponosan kao gradonačelnik Rijeke.

Iskrena pitanja, iskreni odgovori

Odgovarajući na ova zanimljiva pitanja, gradonačelnik je pojasnio kako funkcionira veliki sustav poput Grada Rijeke. Učenici su saznali da voli svoj posao, pokušava realizirati sve programe koje smatra potrebnim, pri čemu su kao i u svemu drugom očekivanja veća od mogućnosti pa mora odrediti prioritete. Ne smeta mu kada ga građani zaustavljaju, pitaju pa i kritiziraju, ali mu je teško kada zna da je nekome pomoć potrebna, a ne može mu pomoći, pa je za primjer uzeo podstanare i obitelji koje nemaju vlastiti stan, a sredstva koja uprihoduju nisu dovoljna da im omoguće kupnju vlastitog stana i sl. Ponosan je na građane koji su se u velikom broju okupili na dočeku nogometaša Rijeke i dostojanstveno proslavili osvojeno povijesno prvo mjesto i Kup, ali je podjednako tako ponosan što su se Riječani na svojedobnom referendumu većinom izjasnili protiv ograničenja slobode u izboru partnera.

Mi smo došli s pitanjima na koje želimo dobiti odgovore, kazao je jedan od učenika šestog razreda OŠ Nikola Tesla, koji su u pratnji nastavnice Orjane Marušić Štimac, koautorice Udžbenika za građanski odgoj, posjetili riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela. Riječ je o učenicima koji pohađaju Građanski odgoj i obrazovanje, kao izvannastavanu aktivnost.Učenici su se dotakli i pitanja prezentacije javnosti pronađenih pa zakopanih rimskih mozaika na Trgu pul Vele Crikve, uređenja trga ispred škole, ograde oko božićne jelke i kićenja grada te pritom dali svoje prijedloge. Na kraju su zaključili kako su shvatili da je pitanje kićenja božićne jelke minorno u odnosu na stvarne probleme s kojima se građani susreću te da su svjesniji kako građani ponekad upućuju kritike, a da pritom ne znaju što se sve poduzima kako bi život u gradu svima bio bolji.

Učenici su najavili da će nastaviti s pohađanjem Građanskog odgoja u sedmom razredu te da će u posjetu doći opet dogodine, otvoreniji, iskusniji i pametniji.